Kodėl daugelis kėdžių lėktuvuose – mėlynos spalvos?

Nuo „Ryanair“ iki „British Airways“ ar „American Airlines“ – oro linijos iš įvairių pasaulio valstybių savo salonų kėdėms dažnai renkasi įvairius mėlynos atspalvius. Ir tai – ne sutapimas, rašo „The Telegraph“.
Lėktuvo salonas
Lėktuvo salonas / 123rf.com nuotr.

Mėlyna spalva siejama su pozityvumu – „pasitikėjimu, efektyvumu, ramybe“ – aiškina spalvų psichologijos ekspertai.

Aviacijos dizaineris Nigelis Goode'as, kurio įmonė „Priestman Goode“ orlaivių interjerus kuria jau 30 metų, teigia, kad į tai tikrai atsižvelgiama planuojant, kokios spalvos turi dominuoti lėktuvo viduje.

„Mūsų, kaip dizainerių, darbas yra įtvirtinti oro linijų ženklą ir padaryti taip, kad jis būtų kuo lengviau atpažįstamas. Tačiau visgi svarbiausias uždavinys – sukurti tokį interjerą, kuris suteiktų didžiausią komfortą ir maloniausią aplinką“, – aiškina jis.

„Viskas sukasi apie tai, kad kelionėje būtų patiriama kuo mažiau streso, o sakoma, kad mėlyna sukelia ramybės jausmą. Nors kai kurios pigesnės oro linijos renkasi ryškesnius atspalvius, daugelis pirmenybę suteikia ramesniems tonams. Tikslas – sukurti tokią aplinką, kurioje būtų galima atsipalaiduoti tarsi namuose. Todėl oro linijos renkasi ne tokias ryškias spalvas – tokias, kurios yra natūralesnės, žemiškesnės“, – teigė N.Goode'as.

Be to, mėlynos kėdės orlaiviuose kaip atėjo į madą prieš kelis dešimtmečius, taip iš jos ir neišėjo. „Mėlyna tapo pagrindine spalva, nes ji konservatyvi, nepretenzinga – simbolizuoja patikimumą ir saugumą“, – sakė dizaineris.

Ankstesni tyrimai yra parodę, kad tarp spalvų ir vartotojo požiūrio į įmonės įvaizdį yra stiprus ryšys. Pavyzdžiui, 2014 m. tyrime „Psichology Today“ skelbta, kad iki 90 proc. staigių apsisprendimų dėl produkto lemia vien jo spalva.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis