Šių metų pradžioje TSA nusprendė prioritetą skirti šunims su nulėpusiomis, o ne su stačiomis ausimis. Tačiau tokia taisyklė galioja tik atrenkant keturkojus, kurie dirba zonose su keleiviais ir jų bagažu. Taip yra ne dėl to, kad šunų darbo kokybė priklausytų nuo jo veislės. Ne – taip yra dėl to, kaip žmonės reaguoja į šunis.
TSA vadovo Davido Pekoske'o teigimu, šunys su nukarusiomis ausimis, tokie kaip auksaspalviai retriveriai, paprastai laikomi draugiškesniais ir mažiau grėsmingais. Į šunis su stačiomis ausimis, pavyzdžiui, vokiečių aviganius, dažniau žvelgiama su kad ir nedidele baime – nors tai ir neturi jokio pagrindo.
TSA pastebėjo, kad labradorai dažnai turi ir raminamąjį efektą keleivių atžvilgiu – ypač vaikams. O štai vokiečių aviganiai dažniau kaip tik sukelia nerimą ir įtampą.
„Tėvai netgi šiek tiek patraukia savo vaikus nuo šuns su stačiomis ausimis nes, manau, mes kaip kultūra tokį šunį laikome taktiniu ar policijos šuniu“, – ABC aiškino TSA atstovas Michaelis Bilello.
Visgi tai nereiškia, kad stačiaausiai šunys neteks darbo oro uostuose. Pasak M.Bilello, sprendžiant apie šunų tinkamumą tarnybai, vis tiek labiau bus žvelgiama į sveikatą ir jo sugebėjimus, o ne ausis. Taip pat nė vienas dabar tarnaujantis keturkojis nepraras darbo dėl naujos politikos.
Vienintelis pokytis – nulėpausiams tiesiog bus teikiamas prioritetas zonose, kur stebimi keleiviai ir jų bagažas. Ir, žinoma, jeigu bus galimybė rinktis. TSA teigimu, maždaug trys ketvirtadaliai jų šunų yra nulėpausiai. Tokią proporciją tikimasi išlaikyti ir ateityje.
Keleivių stebėjimui TSA „dirba“ apie 1,2 tūkst. šunų, jie yra septynių skirtingų veislių. Tik dviejų veislių šunys – vokiečių ir belgų aviganiai – turi stačias ausis.