Kodėl lėktuvų ekranai rodo trikdančią informaciją – nuskendusius laivus?

Lėktuve veiklos būna ne itin daug. Skaitai, miegi, žiūri filmus ir serialus, o kartais ekrane įsijungi ir skrydžio maršrutą. Stebėdami, kur skrenda jų lėktuvas, keleiviai mato ne tik sužymėtus miestus, bet ir... laivų nuskendimo vietas. Kodėl rodoma tokia informacija?
Skrydžio žemėlapis lėktuve
Skrydžio žemėlapis lėktuve / Nuotr. iš "Twitter", Michael Flachbart ‏

Pramogų centrai lėktuvuose būna tikras išsigelbėjimas. Vieniems jie padeda išblaškyti vaiko nuobodulį, kitiems – bijantiems skrydžių – nukreipti mintis nuo baimių. Tik verčiau jie nežiūrėtų žemėlapio, kur šiuo metu skrenda lėktuvas.

Tokiuose žemėlapiuose būna pažymėti didieji miestai, vandenynai, svarbios vietos. Tačiau yra ir sužymėti sudužę laivai su nelaimės data. Pavyzdžiui, skrisdami virš Atlanto vandenyno šiaurės, ekrane pastebėtumėte tašką su prierašu „Titanic, 1912“.

Vieniems tai tiesiog įdomūs faktai, bet dalį keliautojų tokia informacija trikdo. Tviteryje yra nemažai pastebėjimų, kad tokios žinios apie tragiškus, kartais net katastrofiškus įvykius keleivius sutrikdo. „Čia gal tam, kad mane patikintų, jog skristi yra saugiau nei kirsti Atlanto vandenyną laivu“, – klausė vienas. „Kas nori galvoti apie mirtinas transporto nelaimes skrydžio metu?“, – jam antrino kita.

Tokią opciją žemėlapiuose įdiegė „Rockwell Collins“ (dabar vadinasi „Collins Aerospace“) – įmonė, kuri rūpinasi didžiųjų oro linijų pramogų centrų sistemomis. Tarp jos klientų yra „American Airlines“, „British Airways, „China Eastern Airways“ ir kt.

„Airshow“ programos, kuri ir rodo lėktuvo maršrutą realiu laiku, vadybininkas Clintas Pine'as 2017 m. „Conde Nast Traveler“ paaiškino, kodėl žemėlapyje rodomi nuskendę laivai. Tai daroma paprasčiausiai tam, kad ilgos kelionės metu nuobodžiaujantiems keleiviams būtų pateikta įdomios informacijos.

„Kai keliaujama per vandenyną, dažnai didelėse skrydžio atkarpose galima matyti tik vandenį, – aiškino jis. – Programoje yra ir sudužę laivai bei kiti povandeniniai objektai tam, kad keleiviai būtų informuoti apie tai, virš ko skrenda, bet negali matyti.“ (Beje, oro linijos paprastai stengiasi neskristi tiesiai virš vandenyno. Kodėl, skaitykite čia: Kodėl pilotai vengia skristi virš Ramiojo vandenyno? Ne tik dėl saugumo).

Jis atkreipė dėmesį, kad „Airshow“ žemėlapiuose matyti ir, pavyzdžiui, povandeniniai ugnikalniai, kanjonai vandenyne ir panašūs objektai.

C.Pine'o teigimu, žemėlapiai darosi vis detalesni, ir bendrovė ieškojo, kaip išplėsti geografinį turinį juose.

Tai ne pirmas kartas, kai pramogų centrai keleivius ne tik džiugina, bet ir neramina. Metų pradžioje kilo skandalas, kai kelių oro linijų lėktuvų pramogų sistemose buvo rastos kameros, kurios įtaisytos kėdėse ir buvo nukreiptos į keleivius. Tokie radiniai sukėlė nerimą dėl avialinijų klientų privatumo.

Kameros buvo pastebėtos ant naujų „American Airlines“, „Delta Air Lines“, „United Airlines“ ir „Singapore Airlines“ lėktuvų kėdžių. Visos keturios bendrovės pranešė, kad nėra nė karto aktyvavusios šių kamerų ir neturi jokių planų jų naudoti.

„American Airlines“ atstovas aiškino, kad pramogų sistemas gaminančios įmonės kameras įtaisė dėl ateities planų. Žadama, kad ateityje būtų galima daryti vaizdo pokalbį tarp skirtingose vietose sėdinčių keleivių. Daugiau apie tai skaitykite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis