Kodėl naktį fotografuoti Eifelio bokštą yra neteisėta

Pagal dabartinius Prancūzijos įstatymus, galima susilaukti nemalonumų už dalijimąsi Eifelio bokšto naktį nuotrauka. Kodėl?
Eifelio bokštas švenčia 130-ąjį gimtadienį
Eifelio bokštas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Eifelio bokštas yra ne tik Paryžiaus simbolis, bet dažnam keliautojui – ir būtina bent kartą gyvenime pamatyti vieta. Ir, žinoma, nufotografuoti. Gal ir esate girdėję gandus, kad naktį jo fotografuoti nereikėtų. Faktų tikrinimo portalas „Snopes“ patvirtina – taip, išties egzistuoja toks įstatymas.

Pagal dabar galiojantį Prancūzijos įstatymą, žinomą kaip panoramos laisvė, iš tiesų galima fotografuoti Eifelio bokštą naktį, tačiau tik asmeninėms reikmėms. Nuotraukos negalima parduoti, netgi jos platinti „Facebook“ ar „Instagram“, nes potencialiai iš to galite gauti finansinės naudos.

To priežastis – nors Eifelio bokštas yra teisiškai viešoji erdvė, jo šviesos – ne. Pagal Prancūzijos įstatymus, autorinės teisės objektą saugo visą kūrėjo amžių ir dar 70 metų po jo. Bokšto inžinierius Gustave'as Eiffelis mirė 1923 m., tad nuo 1993 m. Eifelio bokštas yra viešo naudojimo.

Tačiau kitokia situacija su bokšto naktinių šviesų ekspozicija, kurią 1985 m. įrengė Pierre'as Bideau. Ji techniškai priklauso menininkui ir yra saugoma autorinių teisių.

„Société d’Exploitation de la Tour Eiffel“ – įmonės, kuriai priklauso bokštas – interneto svetainėje tai patvirtinama. Rašoma, kad norint publikuoti apšviesto Eifelio bokšto nuotrauką, reikia gauti leidimą iš „Société d’Exploitation de la Tour Eiffel“. Kiek tai kainuotų, nėra skelbiama – aiškinama, kad tai priklausytų nuo konkrečių nuotraukų publikavimo tikslų ir pan.

Žinoma, vargu ar dėl nuotraukos publikavimo feisbuke ar instagrame susilauksite laiško iš autorines teises ginančių advokatų. Tačiau tai reikia turėti omenyje, jeigu ketintumėte iš savo fotografijos užsidirbti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis