Kodėl „Ryanair“ pakeitė savo rankinio bagažo politiką

Dar prieš „Ryanair“ papildomų mokesčių erą dažnai skraidantieji žinojo, kaip svarbu savo bagažą išlaikyti kuo mažesnį. Kaip rašė prancūzų lakūnas ir rašytojas Antoine'as de Saint-Exupéry, „tas, kuris nori keliauti laimingas, turi keliauti lengvai“.
„Ryanair“
„Ryanair“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tačiau dabar netgi ir nedidelis lagaminas, kuris telpa į virš kėdžių esančias lentynas, negarantuoja, kad skrisite be rūpesčių, rašo „The Guardian“. „Ryanair“ paskelbė, kad nuo lapkričio mėnesio nemokamai bus galima gabentis tik mažą rankinį bagažą, kuris tilps po priešais esančia kėde.

Už nedidelį lagaminą nuo lapkričio 1-osios reikės mokėti arba 6 Eur (už pirmenybinį laipinimą, tada lagaminą bus galima pasiimti į saloną), arba 8 Eur (lagaminą reikės užregistruoti). (Beje, savo politiką paskelbė keičianti ir „Wizz Air“).

Tokios žinios iš „Ryanair“ gal ir neturėtų stebinti – šios avialinijos seniai įgijusios reputaciją, kad nieko neduoda nemokamai. Tačiau šįkart sprendimas dėl bagažo sukėlė daug pasipiktinimo – bendrovė kaltinama cinišku pinigavimusi.

„Ryanair“ argumentavo, kad sprendimą priėmė ne dėl pelno, o dėl to, kad pagreitėtų keleivių sulaipinimas į orlaivį, o tai labai svarbu pigių skrydžių avialinijoms.

Nors pinigai už registruojamą bagažą yra svarbi pajamų dalis, bet Airijos avialinijos jau ne kartą yra mažinusios kadaise itin didelius šiuos mokesčius. Dabar jos teigia, kad pokyčiai politikoje neuždirbs bendrovei pinigų. Priešingai, kai kurie keleiviai gal būtų mokėję 25 Eur už registruojamą bagažą, o dabar jiems reikės susipakuoti viską kiek lengviau (iki 10 kg), ir tuomet pakaks sumokėti tik 8 Eur.

„Ryanair“ iliustr./„Ryanair“rankinio bagažo dydžiai
„Ryanair“ iliustr./„Ryanair“rankinio bagažo dydžiai

Aviacijos ekspertai linkę su tuo sutikti. Johnas Stricklandas „The Guardian“ sakė: „Tai gali būti galimybė gauti daugiau pajamų, bet vidutiniškai „Ryanair“ skrydžio bilietai kainuoja 40 Eur, ir nuo vieno keleivio tuomet uždirbama 12 Eur. Avialinijoms vis tiek reikia užpildyti lėktuvus, o tam, kad per metus perskraidintų 130 mln. žmonių, jie turi kartoti mantrą, kad jų skrydžiai – prieinami, kalbant ir apie bilieto kainą, ir papildomus mokesčius“.

Aviacijos konsultantas Edmondas Rose'as, kuris anksčiau buvo atsakingas už finansus „Virgin Atlantic“ avialinijose, teigė: „Nėra abejonių, kad kai imi mokestį už registruojamą bagažą, uždirbi daugiau, nes jo tvarkymo kaina yra gerokai mažesnė nei avialinijos prašo mokėti“.

„Ryanair“ iliustr./„Ryanair“ rankinio bagažo kaina
„Ryanair“ iliustr./„Ryanair“ rankinio bagažo kaina

„Bet „Ryanair“ kaina nėra ypač didelė, ir faktas, kad jie apribojo keleivių, kurie gali įsigyti prioritetinį laipinimą, skaičių, rodo, kad tikroji problema yra lentynos virš kėdžių“, – sakė jis.

Ši vieta bagažui nespėja paskui paklausą. Lėktuvai kyla pilnesni, paprastai kiekvienam skrydžiui parduodama daugiau nei 90 proc. bilietų. Avialinijos pradėjo ypač kreipti dėmesį į kaštus, o keleiviai prie to prisitaikė.

Avialinijoms pradėjus reklamuoti neįtikėtino pigumo skrydžius (į kurių kainą neįeidavo registruotas bagažas), jais pasinaudoti norintieji išmoko viską susipakuoti tik į rankinį bagažą.

Pigių skrydžių avialinijos visame pasaulyje išpopuliarėjo kartu su savimi į populiarumo olimpą pasiimdamos ir nedidelį lagaminą su ratukais.

Keleiviai išmoko ir pasinaudoti taisyklių spragomis. Praėjusiais metais „Ryanair“ finansų direktorius skundėsi, kad žmonės nežaidžia pagal taisykles – net mažiems vaikams ima lagaminus su ratukais.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Ryanair“
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Ryanair“

Kad ir kaip avialinijas tai erzino, bet panašu, kad pagrindinis veiksnys dėl pokyčių bagažo politikoje buvo tai, kad per šiuos lagaminus ilgėja keleivių laipinimo laikas. Pigių skrydžių avialinijoms ypač svarbu tą padaryti kuo greičiau – vienus išlaipinti, o kitus susodinti jos gali ir per 25 minutes.

„Kažkiek pinigų iš to bus, bet punktualumas ir greitas sulaipinimas yra svarbiau, kai keleiviai neblokuos kelio kitiems mėgindami išsitraukti savo daiktus iš lentynų“, – teigė E.Rose'as.

Londono Stanstedo oro uosto, didžiausios „Ryanair“ bazės Jungtinėje Karalystėje, atstovas spaudai teigė, kad vasaros grafikas parodė, jog kažkas turi keistis. „Politika, kai lagaminai būdavo paliekami prie laipinimo vartų ar orlaivio, buvo klaida, nes kalbam apie tai, kiek reikėjo papildomo darbo prie vartų, ir kokią įtaką tai turėjo skrydžių vėlavimams“, – aiškino jis.

Rankinio bagažo politika „Ryanair“ yra svarbi ir dėl avialinijų kontraktų su oro uostais. 2013 m. bendrovė kiek atpalaidavo anksčiau turėtus suvaržymus tam, kad išsiderėtų geresnes sąlygas Stanstede – žadėdama, kad daugiau keleiviu apsipirks oro uosto parduotuvėse. Nors dabar „Ryanair“ to nepabrėžia keleiviams, „duty free“ krepšiai ir toliau bus leidžiami pasiimti į orlaivius ir nebus skaičiuojami kaip papildomi vienetai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų