Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kokios yra oro keleivių teisės?

Ketvirtadienį minint oro keleivių teisių dieną, atostogų skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ keleiviams primena svarbiausias jų teises. Atsitikus nenumatytiems atvejams, svarbu žinoti, kaip elgtis ir kur kreiptis, norint gauti aktualią informaciją bei pagalbą. Du bene daugiausiai įtakos atostogų nuotaikai turintys dalykai – apgadintas bagažas arba atidedami skrydžiai. Oro keleivių teises komentuoja „Small Planet Airlines“ marketingo departamento direktorius Simonas Bartkus.
Skrydžio palydovė
Skrydžio palydovė / „Small Planet Airlines“ nuotr.

Atidėtas skrydis – kaip elgtis?

Nors dėl prastų oro sąlygų ar kitų iškilusių neišvengiamų problemų keleiviams oro uostuose kartais tenka praleisti ne vieną valandą, dauguma skrydžių vėlavimų vis dėlto būna trumpalaikiai ir didesnių rūpesčių nesukelia.

Keleivių saugumui teikiamas aukščiausias prioritetas, todėl laikantis aukščiausių skrydžio saugos reikalavimų, skrydžiai atidedami vos kilus įtarimams apie galimą problemą.

Atkreipiame dėmesį, kad skrendant su „Small Planet Airlines“, nesiremiame dažna reguliariųjų skrydžių praktika ir nepaliekame keleivių asmeniškai atsakingų už kelionės tikslo pasiekimą – visi skrydžiai įvykdomi, esant poreikiui – atvyksta pakaitinis lėktuvas arba pašaliname techninius gedimus.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Simonas Bartkus
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Simonas Bartkus

Skrydžio vėlavimo metu keleiviams visada parūpinamas maitinimas – keleiviams suteikiami kuponai maistui ir gėrimams įsigyti oro uoste įsikūrusiose maitinimo įstaigose. Jei skrydis atidedamas ilgesniam laikui – keleiviams pasiūloma galimybė skrydžio laukti viešbučiuose, suteikiama kita reikalinga pagalba. Pagal numatytas taisykles, keleiviai, patyrę nepatogumų dėl skrydžio vėlavimo, gali kreiptis į aviakompaniją, kuri individualiai išnagrinėja kiekvieną skundą.

Problemos su bagažu – kur kreiptis?

Rūpinamės, kad keleiviai patogiai ir saugiai pasiektų savo atostogų kryptį, tas pats principas galioja ir keleivių bagažui. Vis dėlto, nutinka atvejų, kai keleivių bagažas yra apgadinamas.

Jei keleivis pastebi, kad po skrydžio jo registruotas bagažas yra apgadintas, privalu nedelsiant apie tai informuoti oro uosto prarasto bagažo skyrių, kuriame keleiviui išduodamas pranešimas apie sugadintą bagažą. Taip užregistruojant įvykį yra užtikrinama, kad bagažas buvo apgadintas būtent pastarojo skrydžio metu. Taip pat užpildoma pretenzijos forma, sužymimi esminiai pretenzijos duomenys, vėliau ji perduodama nagrinėti skrydžių bendrovei.

Siekiant, kad keleiviams, kurių bagažas buvo apgadintas, būtų galima pasiūlyti patirtiems nuostoliams adekvačią kompensaciją, papildomai prašome pateikti dokumentus, pagrindžiančius patirtų nuostolių dydį. Remdamasi minėtais dokumentais, bendrovė keleiviams parengia kompensacinį pasiūlymą.

Visi nepatogumai, kylantys dėl skrydžių sutrikimų, yra labai svarbūs aviakompanijai, tad yra siekiama kaip įmanoma geriau pasirūpinti keleiviais ir daroma viskas, kad jie jaustųsi saugūs.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos