Laivas „Raketa“ šiuo metu neplaukia, bet žada dar plukdyti iki spalio pabaigos

Šiemet birželį laivui „Raketa“ pradėjus reguliariai plaukti iš Kauno į Nidą kelionės juo sulaukė didžiulio susidomėjimo. Beveik visi bilietai parduoti iki pat sezono pabaigos, iki rugpjūčio 31 d. Beje, jau nuspręsta tęsti sezoną, galbūt net iki spalio pabaigos. „Tol, kol bus norinčiųjų ir kol leis oro sąlygos, tol mes plauksime“, – sako VšĮ „Vandens kelias“, kuriai dabar priklauso laivas, prezidentas Nerijus Šilgalis. Šiuo metu jis neplaukia dėl sausros.
Pirmasis „Raketos“ reisas
Pirmasis „Raketos“ reisas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Kadangi vanduo Nemune nuseko, jo lygis buvo nukritęs iki ribinio, buvo priimtas sprendimas nuo rugpjūčio 13 d. nebevykdyti reisų. Laivas stovi Kaune prie krantinės. Pasak N.Šilgalio, jeigu šią savaitę bus kritulių ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse šalyse, tikėtina, kad netrukus reisai vėl bus atnaujinti.

„Laukiame, kol pakils vanduo Nemune. Antradienį turėtų būti atlikti dugno ir gylio tyrimai, turime vilties, kad ketvirtadienį galėsime plaukti. Mūsų komanda yra visiškai pasiruošusi, tik laukiame, kada atsiras sąlygos“, – aiškino N.Šilgalis.

Tai ta pati „Raketa“

Priminsime, kad laivas „Raketa“ – tas pats, kuris septintąjį dešimtmetį plaukiojo Nemunu, paskutinį kartą, kai priklausė kitiems savininkams, plaukė 2012 metais, paskui buvo iškeltas į krantą, užkonservuotas ir stovėjo 8 metus. Po ilgos pertraukos jis buvo atnaujintas ir pernai gegužę nuleistas į vandenį.

„Mes tą laivą atnaujinome pernai. Buvęs jo savininkas jį labai mylėjo ir puoselėjo, gražiai restauravo, bet plaukimų tuo maršrutu nebeatnaujino. Nors bilietai yra labai brangūs, nuo 49 eurai vienam keleiviui, vis dėlto tai nuostolinga veikla ir ją galima vystyti tik sulaukus rėmėjų paramos“, – tikino N.Šilgalis.

2019-aisiais laivas taip ir nepradėjo plaukti dėl biurokratinių kliūčių. Kelionės pradėtos tik šiemet birželį.

„Mūsų apkrova buvo kokie 600 proc., net jeigu ji ir sumažėjo kažkiek dabar, vis tiek mes viršijame savo galimybių ribas. Kaip keitėsi keleivių srautai, man sunku pasakyti, nes pas mus tris keturias savaites į priekį nelikdavo nė vieno bilieto. Tokio laivo ir tokio maršruto poreikis yra milžiniškas. Mes su vienu laivu nesugebame patenkinti net mažos norinčiųjų dalies“, – sakė N.Šilgalis ir pridūrė, kad laivas gali paimti 58 keleivius, tiek jame yra sėdimų vietų.

N.Šilgalio teigimu, bilietai, kai „Raketa“ neplaukė dėl sausros, bus perkelti į kitus reisus. Jau nuspręsta tęsti sezoną galbūt net iki spalio pabaigos. „Prieš dešimt metų tas laivas dar plaukdavo spalio 17 d.“, – sakė „Vandens kelio“ vadovas.

Trūksta finansinių resursų

„Vandens kelias“ iš viso turi tris greitaeigius katerius. Užpraėjusią savaitę nupirktas ir ketvirtas. „Mums trūksta pinigų, kad galėtume juos visus restauruoti ir paleisti plaukti. Turime du „Raketos“ tipo katerius. Vienu mes dabar plaukiame į Nidą, kitas yra lygiai toks pat, trečiasis „Polesia“ – irgi yra greitaeigis, turi povandeninius sparnus, tik jame nėra lauko terasos.

„Raketa“ turi ir lauke 10 sėdimų vietų. Nupirktas ketvirtasis mažiukas kateris irgi turi povandeninius sparnus, bet jame tik 9 vietos. Jį ketiname naudoti privatiems plaukimams. Bet turbūt prireiks kokių dvejų metų, kol mes jį restauruosime. Tai labai lėti ir labai brangūs procesai“, – pasakojo N.Šilgalis.

Paklaustas, ar „Raketa“ neketina plaukti ir į Klaipėdą, jis atsakė: „Per Jūros šventę buvome užsukę pas jus. Pasitikrinome, toks maršrutas galimas, sąlygų tam yra. Istoriškai laivas yra plaukiojęs į Klaipėdą. Bet reikalingos didelės rėmėjų paieškos. Mes šiuo metu labai stokojame piniginių resursų.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis