Iš tiesų technologijos leidžia lėktuvams skristi greičiau, tačiau pagrindinis atsakymas, kodėl orlaiviai iš taško A į tašką B dabar skrenda lėčiau nei prieš kelis dešimtmečius yra pinigai. Lėtesnės kelionės taupo pinigus. Dar konkrečiau – lėčiau skrendi – mažiau išleidi degalams.
Kaip rašo „Travel & Leisure“, dabar keleivinių orlaivių greitis yra maždaug 890 – 950 km/val. Tuo tarpu septintojo dešimtmečio pabaigoje „Boeing 707“ skrisdavo 970 km/val greičiu.
„Pagrindinis klausimas yra kuro ekonomija. Skrendant greičiau suryjama daugiau deglų skaičiuojant vienam keleiviui už kilometrą, – aiškina Aeronautikos ir astronautikos profesorius Markas Drela. – Tai ypač aktualu su naujais lėktuvų varikliais, kurie turi didelio diametro priekinius ventiliatorius.“
Pasak M.Drelos, šiandienos lėktuvų statytojai iš tiesų labiau vertina mažesnius, lengvesnius ir dėl to – lėtesnius – orlaivius, kurie savo degalų sąnaudų efektyvumą pasiekia skrisdami mažesniu greičiu.
2008 m. buvo rašyta, kad „JetBlue“ per metus sutaupė apie 13,6 mln. JAV dolerių savo skrydžius sulėtindamos dviem minutėmis. „Northwest Airlines“ per vieną skrydį iš Paryžiaus į Mineapolį sutaupė daugiau nei 600 litrų degalų ir 535 dolerius, kai kelionę pailgino aštuoniomis minutėmis.
2013 m. „Ryanair“ nurodė savo lakūnams skristi lėčiau – pridėti po dvi minutes kiekvienai skrydžio valandai – ir taip taupyti išlaidas degalams.