Išpieštos laukinės durys fotografų ir menininkų dėmesį traukia visame pasaulyje. Nieko keisto, jog dažnai būtent jos tampa gatvės meno ar grafitininkų „parodų vieta“, rašo Slate.com
Tačiau fotografės A.Gintalaitės nuotraukų serijoje įamžinti ne grafičiai, bet keli šimtai tikrų garažų durų, iki šiol išlikusių Vilniuje. Laiko paliestos durys, sugulusios į vieną ciklą, primena meno kūrinį, pavyzdžiui, Marko Rothko (rusų kilmės amerikiečių dailininko, abstraktaus ekspresionizmo atstovo) piešinius.
„Šios durys tokios vaizdingos pačios savaime, kad žiūrovui nereikia nieko aiškinti. Ant jų „žaidžiančios“ spalvos ir tekstūra tiesiog kvietė įamžinti visa tai fotokamera“, – sakė nuotraukų autorė, pridūrusi, kad ją visuomet stebino sovietinių garažų fenomenas.
Lietuvoje tokie „garažų miesteliai“ buvo įprasti ne tik Vilniuje.
Paprastai garažai būdavo statomi toliau nuo namų, tad žmonėms, turintiems automobilius ir palikusiems juos garaže, iki jų tekdavo važiuoti viešuoju transportu.
„Mano klasės draugo tėvas savo automobilį „Lada“ palikdavo garaže, o iki namų važiuodavo viešuoju transportu“, – pasakojo A.Gintalaitė.
Nuotraukų modeliais tapo keli šimtai garažų Vilniuje, Prūsų gatvėje – juos fotografė pamatė atsitiktinai, važiuodama į „IKEA“.
„Jie stovėjo ir spoksojo į mane, primindami, kad yra iš tų laikų, kai nebuvo IKEA ir apskritai vartojimo kultūros“, – sakė autorė.