Lietuvė nejudančiame „Ryanair“ lėktuve jautėsi tarsi įkalinta: „Buvo pažeistos mano teisės“

Į „15min“ kreipėsi Kamilė, kuri „Ryanair“ oro linijomis skrido iš Londono Stanstedo oro uosto į Vilnių, tačiau, įlipus į lėktuvą, visiems keleiviams buvo pranešta, kad nėra laisvos nuledinimo mašinos, todėl skrydis vėluos. Pasak lietuvės, lėktuve uždarytiems keleiviams skrydžio pradžios teko laukti 3 val. 30 min. Dėl šios nemalonios patirties Kamilė tikėjosi gauti kompensaciją, tačiau oro vežėjas jos pretenziją atmetė. Šią situaciją pakomentavo ir „Ryanair“ atstovė.
„Ryanair“ lėktuvas Londono Stanstedo oro uoste (asociatyvi nuotr.)
„Ryanair“ lėktuvas Londono Stanstedo oro uoste (asociatyvi nuotr.) / Shutterstock nuotr.

Buvo „įkalinti“ lėktuve

Anot Kamilės, ji kartu su drauge „Ryanair“ oro linijomis 2023 m. gruodžio 2 d. skrido iš Londono Stanstedo oro uosto į Vilniaus oro uostą. Skrydis turėjo prasidėti 13.20 val. Londono laiku, tačiau lėktuvas pakilo tik 16.50 val.

Nebuvo galima nei išlipti, nei laukti oro uoste.

„Į lėktuvą buvome sulaipinti pagal numatytą išskridimo laiką, tačiau maždaug po 10 min. iš įgulos sužinojome, jog skrydis bus nukeltas 15–20 min., nes nėra laisvos nuledinimo mašinos (angl. de-ice machine). Ši informacija buvo paskelbta visiems bendrai per lėktuvo garsiakalbį, – apie savo patirtį pasakojo Kamilė.

Shutterstock nuotr. / „Ryanair“ lėktuvas Londono Stanstedo oro uoste (asociatyvi nuotr.)
Shutterstock nuotr. / „Ryanair“ lėktuvas Londono Stanstedo oro uoste (asociatyvi nuotr.)

– Praėjus nurodytam laikui, mums buvo pranešta, kad ši mašina dar neatsilaisvino, tad teks palaukti dar apie 15 min. Praėjus šioms 15 min., įgulos darbuotojai paskelbė, kad turime dar palaukti, bet kiek dar reikės laukti – nežinojo. Taigi, taip lėktuve pralaukėme virš 3 valandų (tiksliau – 3 val. ir 30 min.), nebuvo galima nei išlipti, nei laukti oro uoste.“

Pasak pašnekovės, apie nukeltą skrydį jai buvo pranešta el. paštu tik po valandos laukimo lėktuve ir šis laikas vis buvo nukeliamas. Iš anksto apie skrydžio nukėlimą ar užlaikymą lietuvės negavo jokios informacijos.

„Pagal Europos reglamentą Nr. 261, jei skrydis vėluoja daugiau nei 3 valandas (jei nėra ypatingų aplinkybių), išmokama kompensacija. „Ryanair“ atveju ypatingų aplinkybių nebuvo, nes tai – „Ryanair“ problema, jog ledo nupurškimo / nuvalymo mašina nebuvo pasirūpinta iš anksto, ypač žiemos metu, kai kiekvienos oro linijos žino, kad tai vos ne kasdieninė procedūra, kuri planuojama iš anksto, – savo pastebėjimais dalijosi Kamilė.

– Dėl patirtos žalos – skrydžio nukėlimo daugiau nei 3 val., be jokio išankstinio perspėjimo, priverstinio laukimo lėktuve, vis teigiant, kad už 15 min. išskrisime, skrydžio vėlavimo ir susiplanuotų, rezervuotų bilietų grįžimui namo nuo Vilniaus oro uosto netekimo, nusprendžiau užpildyti pretenziją „Ryanair“, nes buvo pažeistos mano, mano draugės ir kitų keleivių teisės.

Shutterstock nuotr. / Londono Stanstedo oro uostas
Shutterstock nuotr. / Londono Stanstedo oro uostas

Pretenziją „Ryanair“ užpildžiau 2023 m. gruodžio 3 d., o tų pačių metų gruodžio 7 d. gavau atsakymą iš „Ryanair“, kad mano pretenzija atmetama. „Ryanair“, atmesdami mano pretenziją, nurodė, kad skrydis vėlavo, nes buvo prastos oro sąlygos, dėl ko lėktuvas negalėjo pakilti, nors lėktuve mums buvo sakoma, kad nėra laisvos nuledinimo mašinos. Taip pat kol stovėjome vietoje, šalia pakilo ir nusileido tikrai ne vienas lėktuvas, todėl „prastų oro sąlygų“ komentaras atrodo neturintis logikos – kaip kitiems lėktuvams skraidymo sąlygos galėjo būti tinkamos, o „Ryanair“ – ne?“

Kreipėsi į Lietuvos transporto administraciją

Kamilės teigimu, labiausiai pikta, kad visas 3 val. teko būti uždarytiems lėktuve, apie tai keleiviai iš anksto nebuvo įspėti, neturėjo jokio pasirinkimo, nebuvo gautos jokios kompensacijos. Anot jos, keleiviai buvo apgauti ir visus planus atvykus teko keisti, vien dėl daugiau nei 3 val. atidėto skrydžio, apie kurį buvo sužinota tik esant lėktuve, o ne iš anksto.

„Žinodama savo teises nenorėjau visko taip palikti, todėl 2023 m. gruodžio 20 d. kreipiausi į Lietuvos transporto administraciją (LTSA), pateikiau visus reikalingus dokumentus ir informaciją, ir laukiau atsakymo. Po daugiau nei dviejų mėnesių sulaukiau atsakymo. LTSA atliko tyrimą, du kartus kreipėsi į „Ryanair“, – akcentavo nusivylusi lietuvė.

– Oro vežėjas pirmąja priežastimi nurodė, kad lėktuvas vėlavo išskristi, nes vėlavo orlaivio nuledinimo procedūra, kas įrodo, jog kompensacijos turi būti išmokėtos (nors mano pretenzijos atmetimo priežastimi įvardijo nepalankias oro sąlygas). Matyt, tai suprasdami „Ryanair“ pateikė antrąją priežastį – skrydis vėlavo dėl nepalankių meteorologinių sąlygų.“

Vėlavimas išvykti susidarė tik dėl vėluojančios orlaivio nuledinimo procedūros.

Pasak Kamilės, LTSA įvertino šį papildomą paaiškinimą ir nustatė, jog 2023 m. gruodžio 2 d. išvykimo metu Stanstedo oro uoste nebuvo užfiksuotų nepalankių meteorologinių sąlygų išvykimui, ir tai, kad vėlavimas išvykti susidarė tik dėl vėluojančios orlaivio nuledinimo procedūros.

Shutterstock nuotr. / „Ryanair“ lėktuvas
Shutterstock nuotr. / „Ryanair“ lėktuvas

Anot pašnekovės, LTSA išvada buvo tokia: „Išnagrinėjusi visus pateiktus dokumentus bei paaiškinimus Administracija nustatė, kad orlaivio nuledinimo procedūra tam tikrais atvejais yra privaloma, tačiau tai yra normaliai oro vežėjo veiklai būdingas įvykis šaltojo sezono metu. Atsižvelgdama į tai, kas išdėstyta, Administracija daro išvadą, kad skrydžio vėlavimas dėl vėluojančios orlaivio nuledinimo procedūros nėra laikoma ypatinga aplinkybe, todėl remiantis Europos Sąjungos teisingumo teismo sprendimu ir Reglamento 5 str. 1 d. (c) punktu oro vežėjas turi sumokėti kompensaciją už 2023 m. gruodžio 2 d. vėlavimą pagal Reglamento 7 straipsnio 1 (b) dalį“.

„Mano ir visų keleivių teisės buvo pažeistos, „Ryanair“ nenori to pripažinti, nes nenori mokėti kompensacijų, LTSA užtvirtina, kad teisės buvo pažeistos ir ši oro linijų bendrovė turi išmokėti kompensaciją, tačiau, jei visgi nori atgauti kompensaciją ir išsikovoti savo teises, turi kreiptis į Lietuvos teismą, nes LSTA išvada tik rekomendacinio pobūdžio“, – dėstė pašnekovė.

„Ryanair“ nurodė kitą skrydžio vėlavimo priežastį

„15min“ dėl šios situacijos pakomentavimo kreipėsi į oro linijų bendrovės „Ryanair“ atstovę Alicja Wójcik-Gołębiowska, kuri aptariamo skrydžio vėlavimo priežastimi įvardijo nepalankias oro sąlygas, t. y. sniegą:

„Šis skrydis iš Londono Stanstedo oro uosto į Vilnių (gruodžio 2 d.) prieš pakilimą buvo atidėtas dėl nepalankių oro sąlygų (sniego) Jungtinėje Karalystėje, kurios paveikė visas tą dieną į Jungtinę Karalystę ir iš jos skraidinusias oro linijų bendroves. Susidūrę keleiviai buvo informuoti el. paštu ir pranešimais. Kadangi skrydis vėlavo dėl oro sąlygų, kurių mes negalime kontroliuoti, šie keleiviai neturi teisės į ES 261 kompensaciją“.

Įdomu tai, kad, anot pačios Kamilės, gruodžio 2 d. „nebuvo nei kruopelytės sniego ar kritulių“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis