Tyrimas vykdytas Lenkijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Vengrijoje, Rumunijoje, Lietuvoje bei Bulgarijoje. Apklausą atliko tarptautinės rinkos tyrimų kompanijos GfK padalinys Didžiojoje Britanijoje.
43 proc. apklausoje dalyvavusių europiečių nurodė šiemet lėšų atostogoms neturintys. Tačiau tarp visų taip teigusių mažiausiai buvo lietuvių –– vos 14 proc. Palyginimui, neskirsiantys lėšų atostogoms atsakė net 42 proc. kaimyninės Lenkijos ir daugiau nei pusė (57 proc.) Vengrijos piliečių.
Apklausa taip pat atskleidė, jog lietuviai yra viena labiausiai atostogoms taupyti linkusi tauta. Daugiau nei trečdalis respondentų atsakė atostogoms taupę, tik 6 procentai atostogoms ketina skolintis iš artimųjų, draugų ar kreditą teikiančių įmonių. Apibendrinus visų respondentų atsakymų duomenis, atostogoms yra susitaupę tik kiek daugiau nei penktadalis apklaustųjų, o skolintųsi vos 7 proc. europiečių.
Tyrimas atskleidė, jog lietuviai yra viena labiausiai atostogoms taupyti linkusi tauta.
Pasak kompanijos „Provident Finansai“ rinkodaros vadovės Dovilės Krinickienės, tai, jog lietuviai nėra linkę imti kredito atostogoms, leidžia daryti išvadą, kad į kreditų davėjus kreipiamasi esant būtinybei, o ne siekiant patenkinti ne tokius svarbius poreikius.
„Matome ryškią tendenciją, kad lietuviai atostogoms taupo. Idealiu atveju atostogų biudžetas turėtų būti sudarytas iš specialiai tam atsidėtų santaupų. Atostogauti nevertėtų būtiniausioms reikmėms numatytų lėšų sąskaita, o prisiimti finansinius įsipareigojimus galima tik gerai apskaičiavus savo finansines galimybes laiku grąžinti kreditą“, – sakė D.Krinickienė.
Klausiant apie planuojamų išlaidų atostogoms dydį, vos 8 proc. visų apklausoje dalyvavusių europiečių nurodė planuojantys išleisti daugiau nei pernai. Lietuvoje pusė respondentų dar nėra apsisprendę, kiek ketina išleisti atostogoms, maždaug kas penktas sakosi išleisiantis mažiau, tiek pat teigia planuojantys panašias išlaidas kaip ir pernai.
Apklausoje, kuri vykdyta šių metų kovo-balandžio mėnesias, dalyvavo 7779 tarptautinės finansų grupės IPF klientai iš septynių Centrinės ir Rytų Europos šalių. Lietuvoje buvo apklausta 400 respondentų.