Lietuvių porą šokiravo tai, ką jie išvydo Tuniso viešbutyje: vos tik atvykus prasidėjo „cirkas“

Į 15min kreipėsi Rita (vardas pakeistas moters pageidavimu), kuri kartu su sužadėtiniu rugpjūčio 10–17 d. vyko į „Coral Travel“ organizuotą poilsinę kelionę Tunise. Vos atvykę į šioje Šiaurės Afrikos šalyje esantį viešbutį, lietuviai liko sukrėsti dėl netvarkos, nehigieniškų sąlygų ir kt. Kadangi viešbutyje buvo ir kitų šią kelionę įsigijusių lietuvių, jie visi kreipėsi į Tunise juos pasitikusią minėto kelionių organizatoriaus atstovę, kurios paprašė pakeisti viešbutį, tačiau, anot Ritos, jų pageidavimas nebuvo išpildytas.
Tuniso viešbutis, kuriame buvo apsistoję lietuviai
Tuniso viešbutis, kuriame buvo apsistoję lietuviai / Asmeninio archyvo nuotr.

15min pakomentuoti šią situaciją paprašė ir „Coral Travel“ rinkodaros vadovės Baltijos šalims Olgos Belovos, ji paaiškino, kad šiai porai dar būnant Lietuvoje buvo pasiūlyta daugiau nei keletas kitų viešbučių alternatyvų, tačiau galutinį sprendimą ir atsakomybę už jį priėmė patys keliautojai.

Norėtų, kad tokių viešbučių nesiūlytų

Anot Ritos, „Coral Travel“ organizuotą kelionę į Tunisą ji su sužadėtiniu įsigijo su kelionių agentūros „Kelionių panorama“ agentės pagalba.

„Nuvykę į Kaune esančią agentūrą, su darbuotoja aptarėme kelionės biudžetą ir išsakėme savo lūkesčius, todėl agentė pateikė keletą pasiūlymų su gerais įvertinimais „Trip Advisor“ tinklalapyje. Nieko blogo nenujausdami išsirinkome kelionės paketą į Tunisą, su apgyvendinimu ir maitinimo tipu „viskas įskaičiuota“ 4 žvaigždučių viešbutyje „Riadh Palms Resort & Spa“, – pasakojo pašnekovė.

– Ši kelionė turėjo būti tokia, kokią mums nupiešė, kokias nuotraukas parodė. Tai turėjo būti visai neblogas variantas.“

Ritos teigimu, nuskridus į Tunisą juos pasitiko rusiškai kalbanti „Coral Travel“ atstovė, o, anot jos, nuvykus į viešbutį prasidėjo „cirkas“.

„Viešbutyje viskas buvo sena, apleista, tamsu, niūru ir sklido blogas kvapas. Laukiamuosiuose esančiuose nešvariuose balduose sėdėjo rūkantys žmonės. Jie buvo ten, kur ir vaikai. Niekas to nedraudė. Ten „kvepėjo“ kaip senos aludės rūkomasis, – pasakojo pašnekovė.

– Europiečiams, mums – lietuviams, tokių vietų reikėtų net nesiūlyti. Didelė dalis atvykusiųjų čia yra vietiniai. Tarp mūsų labai dideli kultūriniai skirtumai.“

Pasak nusivylusios moters, jų gautame viešbučio kambaryje viskas buvo labai nugyventa.

„Kambaryje patalynė buvo pakeista, tačiau visur pilna dulkių, vonios kambaryje – pelėsis, smarvė. Tačiau pats kambarys mums nebuvo toks svarbus, nes ten grįždavome tik pailsėti, – sakė ji.

– Baisiausia dalis buvo tada, kai įžengėme į valgyklą. Aš negalėjau patikėti. Visi staliukai ir kėdės buvo baisūs, dauguma lėkščių ir įrankių normaliai neišplauti. O dėl maisto – per visas tas atostogas mes likome beveik nevalgę.

Maistas buvo labai blogos kokybės, nehigieniškai patiektas. Mes nesame prabangos ieškotojai, bet atvažiuoti ir jaustis kaip kiaulidėje mums tikrai nepatiko. Ten buvo pintinės su bandelėmis, vietiniai su plikomis rankomis jose rausdavosi. Niekas nekontroliuodavo maisto patiekimo, įsidėjimo.

Apskritai nebuvo švaraus, normalaus maisto. Viskas pervalyta, perplauta. Kai kas jau supuvę. Teko daug keliauti, nesame išrankūs, tačiau šita valgykla buvo tikras iššūkis.“

Asmeninio archyvo nuotr. / Tuniso viešbutis, kuriame buvo apsistoję lietuviai
Asmeninio archyvo nuotr. / Tuniso viešbutis, kuriame buvo apsistoję lietuviai

Pašnekovės pasakojimu, jei į viešbučio valgyklą ateidavo vietiniai, jiems nereikėdavo stovėti eilėje, nes jiems maistą įdėdavo pirmiausiai.

„Beje, vienas lietuvis penkias paras viduriavo. Tiesa, kadangi viešbutyje neveikė liftas, ryte, lipant laiptais, pastebėjome, kad laiptinės kampe kažkas išsituštino“, – pasakojo moteris.

Anot Ritos, nuėję į viešbučio paplūdimį jie su sužadėtiniu sutiko kitus lietuvius, kurie taip pat „su siaubu žiūrėjo į visą teritoriją ir kartojo, kaip nori namo“.

„Viešbučio paplūdimys buvo nevalytas, jame buvo visokių plastiko gabaliukų, nuorūkų. Tai yra viešbučio paplūdimys, jie turėtų jį išsivalyti. Ten baisu vaikščioti basomis, – prisiminimais dalijosi Rita.

– Mūsų pokalbio metu prie jūros pakrantės vaikščiojo vietiniai prekeiviai, kurie kažkuo nepasidalijo, kilo ginčas ir jie susistumdė. Vienas prekeivis trenkė kitam, o šis nukrito ant smėlio su kraujuojančiu veidu. Tada atėjo viešbučio apsaugos darbuotojas, tačiau jis neleido kviesti policijos. Tai buvo dar viena akimirka, kuri blogai nuteikė – nepasirūpinta saugumu, kur ilsisi suaugę ir laksto vaikai.

Viešbučio paplūdimys buvo nevalytas, jame buvo visokių plastiko gabaliukų, nuorūkų.

Būdavo baisu ir dėl gultų. Jei nueidavai pavalgyti, nusimaudyti, nesijausdavai saugus dėl daiktų. Pavyzdžiui, dvi moterys išėjo išsimaudyti, o atėję kiti asmenys tuos daiktus numetė į pakrūmę ir atsigulė patys. Apsauga visiškai nieko nedarė.“

Lietuviai buvo pasibaisėję

Pasak Ritos, jau pirmąją dieną, sulaukę vakaro, visi lietuviai (jų buvo 12) ėjo susitikti su „Coral Travel“ atstove.

„Mes pasakėme, kad esame pasibaisėję ir norime, kad mums pakeistų viešbutį. Ji išpūtė akis ir tarė: „Jums tik pirmą dieną šokas, rytoj priprasite, tad nesistebėkite.“ Dar paminėjo, kad mes žinome, kiek sumokėjome už kelionę. Tai parodė požiūrį į turistą, jei susimokėjai iki 600 eurų už vieną asmenį, tai tu tiek ir vertas, – sakė Rita.

– Ji pradėjo aiškinti, kad yra tik darbuotoja ir nieko negali padaryti. Tada mes sakėme, kad ji skambintų savo vadovams, sakytų, kad mes čia negalime būti – pelėsiai kambariuose, gal kažkam astma, gal alergija yra. Ji pasakė, kad viešbučio niekas nekeis, nes dabar yra didelis užimtumas ir čia viskas gerai.“

Asmeninio archyvo nuotr. / Tuniso viešbutis, kuriame buvo apsistoję lietuviai
Asmeninio archyvo nuotr. / Tuniso viešbutis, kuriame buvo apsistoję lietuviai

Ritos teigimu, tą patį vakarą jiedu su sužadėtiniu parašė kelionių agentūros „Kelionių panorama“ darbuotojai, kuriai kaip įrodymus nusiuntė viešbučio nuotraukas.

„Ji atsiprašė ir patikino, kad tokioje situacijoje reikia prašyti kelionės organizatoriaus – „Coral Travel“ – keisti viešbutį, nes tik jie tai gali daryti, – aiškino Rita.

– Tiesa, kitą dieną tik vienai moteriai iš visos lietuvių grupės po durimis buvo pakištas rusų kalba parašytas raštelis, kuriame teigta, kad viešbutį galima pakeisti į blogesnį ir dar su 200 eurų priemoka. Įdomu, kas įpareigojo atostogaujantį žmogų dirbti organizatorių atstovės darbą.“

Mes pasakėme, kad esame pasibaisėję ir norime, kad mums pakeistų viešbutį.

Anot moters, neliko kito pasirinkimo, kaip kartu su sužadėtiniu atostogas praleisti šiame viešbutyje.

Asmeninio archyvo nuotr. / Tuniso viešbutis, kuriame buvo apsistoję lietuviai
Asmeninio archyvo nuotr. / Tuniso viešbutis, kuriame buvo apsistoję lietuviai

Kelionės planavimas yra ir paties keliautojo atsakomybė

Kaip jau minėta, pakomentuoti šią situaciją 15min paprašė ir „Coral Travel“ atstovės O.Belovos.

„Visų pirma, nuoširdžiai apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos. Nesvarbu, kokia šalis ir koks kelionės biudžetas buvo skirtas – kelionės turi teikti pažinimo džiaugsmą. Ir vis tik neigiamų emocijų pasitaiko ir yra keli būdai, kaip jų išvengti, – akcentavo O.Belova.

– Pirmas ir svarbiausias – paisyti elementarios logikos. Pats geriausias sufleris – kelionės kaina. Žemiausia kaina nereiškia, kad kelionė bus prasta. Dažnu atveju pigius viešbučius renkasi nereiklūs keliautojai, planuojantys mažai laiko leisti viešbučio teritorijoje ir skirti jį aktyviam šalies pažinimui, ekskursijoms ir išvykoms.

Kalbant apie konkretų viešbutį – jis priskiriamas labai ekonominės klasės viešbučių grupei. Dar sezono pradžioje geriausių Lietuvos agentūrų atstovai lankėsi Tunise ir apžiūrėję viešbutį jį įtraukė į programą, kaip patikimą ekonominį variantą nereikliam klientui.

Antras labai svarbus momentas – pasiruošimas kelionei, kuris leis išvengti didelio nusivylimo dėl nepateisintų lūkesčių. Dažnu atveju planuojant kelionę ir renkantis kryptį, keliautojai neįvertina šalies specifikos ir įsivaizduoja serviso lygį kaip, pvz., Turkijoje arba Graikijoje. Tačiau Tunisas yra visiškai kitokia valstybė ir net aukšto lygio viešbučiai negali prilygti Turkijos žemesnio lygio viešbučiams. Tunisas dovanoja daug atradimų, nuotykių džiaugsmo, skirtingai nuo įprasto komforto Turkijoje.

Tunisas yra visiškai kitokia valstybė ir net aukšto lygio viešbučiai negali prilygti Turkijos žemesnio lygio viešbučiams.

Informaciją apie šalį galima rinktis savarankiškai, tačiau mes visuomet rekomenduojame konsultuotis su kelionių specialistais – agentais. Dauguma jų lankėsi šalyje ir net konkrečiame viešbutyje, todėl gali ne tik papasakoti, bet ir patarti, parekomenduoti.

Kalbant apie konkretų Tuniso viešbutį, per praeitą vasaros sezoną jame apsilankė 300 poilsiautojų. Viešai prieinami komentarai leidžia susidaryti įspūdį apie viešbutį. Mano žiniomis, agentūros darbuotoja taip pat suteikė pilną informaciją apie viešbutį ir pasiūlė daugiau nei kelias kitų viešbučių alternatyvas, tačiau galutinį sprendimą ir atsakomybę už jį priėmė keliautojai.

Išreiškus nepasitenkinimą dėl viešbučio jau esant jame, keliautojams vėl buvo pateikti keli alternatyvūs variantai aukštesnės klasės viešbučių už atitinkamą priemoką. Keliautoja pasiūlymų neįvertino, su vietiniu atstovu nesusisiekė. Apmaudu, nes būtent bendravimas ir bendradarbiavimas yra svarbiausias sėkmės faktorius sprendžiant panašias situacijas.

Noriu dar kartą išreikšti apgailestavimą dėl sugadintų atostogų ir tuo pačiu pabrėžti, kad kelionės planavimas yra ir kelionės operatoriaus, ir agento, ir paties keliautojo atsakomybė.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis