Bendrovės duomenimis, visame pasaulyje kas mėnesį atšaukiama vid. 30 000 skrydžių, tuo tarpu vėluojančių skrydžių – net 20 kartų daugiau. Kas dešimtas iš 850 milijonų europiečių yra patyręs, ką reiškia būti paliktam oro uoste nežinioje, nesulaukti atvykstančio bagažo, valandų valandas laukti skrydžio ar atvykti į kelionės tikslą vėluojant.
Nepaisant to, „SKYCOP“ surinkta informacija rodo, jog vos apie 5 proc. visų nuskriaustųjų sulaukia pilnos kompensacijos už patirtus nepatogumus. Vien ES yra iki 8 milijonų keleivių, į kurių teises buvo pražiūrėta pro pirštus, o didžioji dalis taip ir nesulaukė tinkamo dėmesio iš oro linijų (maisto ir viešbučių kuponus galima laikyti parodija).
„Vieša paslaptis, jog tiek didžiosios oro linijos, tiek mažesni rinkos žaidėjai naudojasi susidariusia situacija ir neretu atveju įžūliai ignoruoja Europos tarybos reglamentą nr. 261/2004. Vien mūsų surinktais duomenimis, žemyno oro linijos skolingos keleiviams daugiau nei 3 milijardus eurų. Ir šis traukinys nesustoja – įmonės kasdien toliau meluoja keliautojams sekdamos pasakas apie neadekvačius skundų svarstymo periodus, vilkindamos procesą biurokratinėmis kliūtimis ir kitais būdais vengdamos išmokėti tai, kas teisėtai priklauso kiekvienam keleiviui“, – situaciją aiškina „SKYCOP“ vadovas Marius Stonkus.
Lietuvių bendrovė savo portale www.skycop.com siūlo 4 žingsnių kompensacijos įrankį, kuris, išnagrinėjus skundą, oro linijomis nusivylusiems keleiviams išmokės iki 75 % kompensacijos sumos. Taip paslaugos vartotojai pinigus atgaus kur kas greičiau ir išvengę dažniausiai bevaisės, daug asmeninio laiko ir kitų resursų reikalaujančios kovos su oro linijų teisininkų komanda.
„Mūsų tikslas – padėti keleiviams šioje kovoje už jų teises, siekiant visais įmanomais būdais atgauti kompensaciją už tai, kas buvo atimta iš milijonų keleivių – brangus laikas, asmeninės lėšos ar paprasčiausia žmogiška pagarba. Esame pasiryžę ugdyti keliautojų suvokimą dėl atšauktų skrydžių ar vėlavimų – visi turime suprasti, jog negalima susitaikyti su šiuo piktnaudžiavimu. Oro linijų ir keleivių santykiuose privalo būti atkurtas teisingumas.“
Anot Mariaus Stonkaus, „SKYCOP“ generalinio direktoriaus, keleiviai anaiptol nėra vieninteliai šios situacijos įkaitai. „Padidėjusi rizika, saugumo normatyvų nepaisymas dėl per didelio keleivių kiekio teritorijose yra kiekvieno oro uosto košmaras. Be to, stresinių situacijų metu reikia suvaldyti šimtus įniršusių keleivių, suorganizuoti jiems apgyvendinimą ir maitinimą. Neabejoju, jog tokie incidentai būtų kur kas lengviau suvaldomi, jei vartotojai žinotų, jog į jų teises bus atsižvelgta.“