2020 05 22 /14:28

Smūgis turizmo verslui: atvykstamasis susitraukė 24 proc., vietinis – 18 proc.

Lietuvos apgyven­di­ni­mo įstaigose pirmąjį ketvirtį apgyvendinta 527,9 tūkst. turistų – 21 proc. mažiau nei tuo pačiu metu pernai, skelbia Statistikos departamentas.
Laikinai sustojęs verslas Vilniuje
Laikinai sustojęs verslas Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Turistų iš užsienio mažėjo 23,8 proc. iki 219,7 tūkst., šalies gyventojų – 18,8 proc. iki 308,3 tūkstančių.

Šių metų sausį apgyvendinta 1,2 proc. mažiau turistų, vasarį – 2,3 proc. daugiau, o kovą, dėl koronaviruso įvesto karantino – 58,1 proc. mažiau, palyginti su 2019 metų atitinkamais mėnesiais.

Nakvynių skaičius pirmąjį ketvirtį siekė 1,1 mln. – 20,2 proc. mažiau nei prieš metus. Vienas svečias apgyvendinimo įstaigoje vidutiniškai praleido 2,2 nakvynės.

Daugiausia turistų viešbučiai, svečių namai ir moteliai sulaukė iš Rusijos, Baltarusijos, Latvijos, Lenkijos.

Daliaus Morkvėno, Nacionalinės turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ direktoriaus, komentaras:

Lietuvos statistikos departamento duomenys rodo, jog turizmo sektorius per pirmąjį šių metų ketvirtį nukentėjo itin smarkiai – sausio-vasario mėnesiais situacija buvo stabili, stebėjome nedidelį bendrą turistų srautų augimą, o kovą, dėl COVID‑19 įvedus karantiną Lietuvoje, turistų skaičius krito 58,1 proc., lyginant su 2019 m. atitinkamais mėnesiais. Bendrai per pirmąjį ketvirtį atvykstamasis turizmas susitraukė 23,68 proc., vietinis – 17,92 proc.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Dalius Morkvėnas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Dalius Morkvėnas

Įprastai pirmą metų ketvirtį užsienio turistų srautas į Lietuvą yra pats mažiausias ir sudaro tik apie 15 proc. viso srauto. Sausio mėnesį atvykstamąjį turizmą daugiausiai palaiko Naujus metus švenčiantys svečiai iš Rusijos ir Baltarusijos. Po paties ramiausio metuose mėnesio - vasario, kovą užsienio turistų srautas paprastai ima augti. Šiemet istoriškai įprastos tendencijos stipriai pakito - kovą atvykstamojo turizmo srautas smuko net 63 proc. Šis smukimas nebuvo netikėtas, kadangi kovo 16 d. buvo uždarytos sienos, kurios tik dabar palaipsniui atveriamos.

Bendrai per pirmąjį ketvirtį atvykstamasis turizmas susitraukė 23,68 proc., vietinis – 17,92 proc.

Svarbiausias klausimas šiuo metu – ko dar galime tikėtis ir kam turėtume ruoštis. Balandžio mėnesį turėtume matyti visišką štilį turizmo sektoriuje - dėl įvesto karantino ir užvertų sienų nesulaukėme jokių turistų iš užsienio šalių. Gegužės mėnuo turėtų būti kiek geresnis – po truputį švelnėjant karantino sąlygoms, prognozuojamas vietinio turizmo augimas ir nedidelis turistų srauto iš Baltijos šalių burbulo padidėjimas. Vėlesnio laikotarpio rezultatai, pradedant birželio mėnesiu, priklausys nuo epidemiologinės situacijos bei kelionių apribojimų Lietuvoje ir kitose turizmo rinkose. Numatome, kad nuslūgus pandemijai, turizmo paslaugų poreikis labai staigiai šoktels, tad tikimės didelio užsienio turistų srauto išaugimo rugsėjo mėnesį.

Europos kelionių komisija prognozuoja, kad dėl palaipsniui švelninamų apribojimų greičiausiai atsigaus vietinis turizmas ir kelionės tarp Europos šalių, o pandemijos poveikis tolimoms kelionėms išliks stiprus visus metus. Dėl šios priežasties kartu su instituciniais partneriais ėmėme bendradarbiauti su artimiausiomis rinkomis. Šiuo metu su šalimis partnerėmis įgyvendiname sienų atvėrimo projektą “Travel Bubble”. Projektu pirmiausia siekiame paskatinti avialinijų bendroves atnaujinti tiesioginius bei užsakomuosius skrydžius, atgaivinti keliavimo įprotį, taip pat prisidėti prie turizmo verslo stiprinimo po karantino, pajamų iš atvykstamojo turizmo didinimo bei esamų darbo vietų turizmo sektoriuje išsaugojimo. Kol kas laisvas judėjimas dvišaliu susitarimu atnaujintas tik tarp Baltijos šalių, tačiau planuose ir kitos tikslinės atvykstamojo turizmo rinkos - Vokietija, Lenkija, Izraelis, Suomija bei Danija.

Kitas žingsnis – rinkodaros priemonių įgyvendinimas ir turistų srautų nukreipimas į mūsų rinką. Dėl sudėtingos epidemiologinės situacijos pajusime turistų iš Italijos, Jungtinės Karalystės, JAV, Japonijos ir Kinijos skaičiaus sumažėjimą. Sektoriaus atsigavimą lėtins ir epidemiologinės sąlygos Rusijoje bei Baltarusijoje, kurios iki šiol sudarė 19 proc. visos rinkos dalies, todėl intensyviau dirbsime su kitomis kaimynėmis šalimis ir artimomis rinkomis.

Numatome rinkodaros priemones įgyvendinti dviem etapais. Pirmasis prasidėjęs jau dabar - įgyvendiname skaitmeninės reklamos ir viešųjų ryšių kampanijas Latvijoje ir Estijoje, skirtas atvykstamojo turizmo srauto didinimui. Kitas etapas bus įgyvendintas vasarą, kadangi dėl vėlai prasidėsiančio tarptautinio turizmo sezono prognozuojama, jog jis užsitęs ilgiau nei įprastai ir užsienio turistų sulauksime ne tik rugsėjį, bet ir spalį. Tai padės bent iš dalies kompensuoti turizmo verslui prarastą laiką sezono pradžioje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų