Lietuvos kapitono įspūdžiai iš Kinijos: „Pasitiko mus kaip tikrų tikriausius viruso nešiotojus, todėl elgėsi griežtai“

Lietuvių įgula, kovo pabaigoje išvykusi į Kiniją, baigė privalomą karantiną ir dalyvavo naujo DFDS kelto bandymuose. Įspūdžiais apie viešnagę Kinijoje pandemijos sąlygomis dalinasi vienas iš įgulos narių – kapitonas Mindaugas Nosavičius.
Mindaugas Nosavičius
Mindaugas Nosavičius / Asm.archyvo nuotr.

Griežtos taisyklės taikomos visiems

Trijų lietuvių įgula Kiniją pasiekė kovo pabaigoje, moraliai pasiruošusi privalomam trijų savaičių karantinui viešbutyje. „Pirmasis malonius siurprizas – vos atvykę sužinojome, kad karantinas vietoje trijų savaičių truks tik 14 dienų. Buvome moraliai pasiruošę šiam laikui, nes žinojome, kad jį turėsime praleisti visiškoje izoliacijoje“, – pasakoja M.Nosavičius.

Pasak M.Nosavičiaus, izoliacijos taisyklės Kinijoje tikrai griežtos, ir jų laikomasi: „Vos nusileidę Kinijoje pamatėme, kad apsauga yra maksimali – visi vaikšto su kaukėmis, kombinezonais, akiniais. Pasitiko mus, kaip ir kitus lėktuvo keleivius, kaip tikrų tikriausius viruso nešiotojus, todėl su mumis elgėsi griežtai. Po ilgų patikrinimų visi iš oro uosto su policijos palyda buvome nuvežti į karantino viešbutį. Lėktuve buvome tik trys europiečiai, tačiau matėme, kad tokios pačios griežtos taisyklės taikomos ir Kinijos piliečiams, ir mums, užsieniečiams“.

Viešbutyje svečiams nuolat buvo matuojama kūno temperatūra ir kas trečią dieną atliekamas Covid PGR testas – iš viso nuo kelionės pradžios lietuviai turėjo 9 testus.

Asm.archyvo nuotr./Iš kairės: Mantas Jokšras, Arvydas Maksimavičius, kapitonas Mindaugas Nosavičius
Asm.archyvo nuotr./Iš kairės: Mantas Jokšras, Arvydas Maksimavičius, kapitonas Mindaugas Nosavičius

Izoliacijoje labiausiai padeda darbotvarkė

Nors gyveno tame pačiame viešbutyje, trys lietuviai tarpusavyje bendravo tik internetu. „Tokiai izoliacijai buvome pasiruošę, daug skaitėme apie tai, kaip panašiose situacijose, kai esi uždarytas nedideliame kambaryje be jokio tiesioginio kontakto, išlaikyti emocinę sveikatą. Iš patirties galiu pasakyti, kad labiausiai padeda darbotvarkė: pusryčiai, vakarykščių žinių apžvalga Lietuvoje, po to mokslai, studijos, pietūs, sporto užsiėmimai, knygų skaitymas, vakarienė“, – patirtimi dalinasi M.Nosavičius.

Patyręs kapitonas sako, kad kartais toks izoliavimasis netgi naudingas, nes gali koncentruotis į dalykus, prie kurių anksčiau nebuvo galimybės nuosekliai prisėsti. „Net ir laikantis darbotvarkės kartais laiko per dieną ne pritrūkdavo, o jei norėdavau pailsinti akis nuo skaitymo, galėjau žiūrėti į iš trylikto viešbučio aukšto atsiverčiančias miesto panoramas“, – sako jis.

Pirmas susitikimas su nauju laivu

Vos pasibaigus privalomam karantinui, lietuvių įgula atvyko į laivų statyklą, kurioje šiuo metu yra du DFDS užsakymu statomi keltai, skirti Baltijos jūrai. „Darbas laivų statykloje išties sudėtingas, veikia ir kalbos, ir temperatūros faktorius. Gamykloje, kurioje per metus pastatoma apie 40 laivų, ir vienu metu dirba iki 10 000 žmonių, angliškai kalba gana labai mažai darbuotojų, todėl susikalbėti ne visada paprasta, o kai lauke +35 laipsniai, tai viskam reikia papildomos energijos“, – įspūdžiais dalinasi M.Nosavičius.

Pasak kapitono, laivų statyklos teritorija didžiulė, ją būtų galima prilyginti kurio nors Lietuvos rajono centro, kuriame gyvena apie 20 000 gyventojų, dydžiui, todėl kiekvienas komandos narys, kad galėtų greičiau įveikti 2 km. atstumą nuo DFDS biuro iki laivų doko, turi dviračius.

DFDS nuotr./Naujas laivas DFDS
DFDS nuotr./Naujas laivas DFDS

Kapitonas M.Nosavičius labiausiai džiaugiasi galėjęs sudalyvauti pirmojo laivo bandymuose atviroje jūroje, kurie vyko visą savaitę: „Pirmasis jūrinis testavimas prasidėjo balandžio 15 d. ir truko net 7 dienas – tai gana neįprasta.

Testavime dalyvavo virš 200 žmonių – įskaitant mūsų komandą, įvairių gamintojų technikos darbuotojus, gamyklos atstovus. Testavimo programa buvo plati, apimanti beveik visus laivo mechanizmus, pradedant nuo pagrindinių variklių – jų yra 4 ir dar 3 pagalbiniai, baigiant laivo navigacine įranga, gaisro aptikimo, gesinimo ir garso sistemomis, apšvietimo ir vibracijos matavimu, gelbėjimosi valčių nuleidimu ir t.t. Mane maloniai nuteikė navigacinė tiltelio įranga, kuriai turėjome mažiausiai pastabų, be priekaištų veikė inkaro įrenginys.“

Pasak M. Nosavičiaus, po testavimo DFDS komanda pateikė pastabas gamyklai, kurios turi būti įgyvendintos iki laivo pridavimo. Laivo statyba yra kompleksinis ir sudėtingas procesas, tad natūralu, kad atsiranda neatitikimų, kuriuos reikia šalinti. „Mes turėsime eksploatuoti šiuos laivus Baltijos jūroje, todėl akylai stebime statybos procesą. DFDS standartai yra aukšti ir mūsų tikslas juos užtikrinti“, – pasakoja kapitonas.

DFDS nuotr./Naujas laivas
DFDS nuotr./Naujas laivas

Kasdieninio gyvenimo jausmas

Pasibaigus laivo bandymams, M.Nosavičius su kolegomis galėjo pasidairyti ir po Foshano miestą pietryčių Kinijoje, maždaug už 60 km nuo laivų statyklos ir Hong Kongo. Įdomus faktas – Foshanas yra žymiojo Bruce Lee tėvų gimtinė, jis pats taip pat čia kurį laiką gyveno, todėl šiandien čia veikiantys jo namai–muziejus ir Bruce Lee pramogų parkas su milžiniška kovotojo statula yra vietinių ir turistų lankoma vieta.

„Nors karantino reikalavimai griežti, gatvėse Kinijoje kaukių beveik niekas nenešioja, jos nėra privalomos, kartais einant į didesnes parduotuvės prašo užsidėti, bet viduj gali vėl nusiimti, niekas nieko nesako“, – dalinasi įspūdžiais kapitonas, juokdamasis, kad per viešnagės Kinijoje laiką puikiai įvaldė valgymo lazdelėmis techniką ir suvalgė tiek ryžių, kiek Lietuvoje nesuvalgo per 1 metus. Planuojama, kad būsimi naujojo laivo įgulos nariai Kinijoje praleis dar visą gegužės mėnesį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis