Lietuvos oro uostai paaiškino, kodėl kartais vėluoja lėktuvai

Lietuvos oro uostai reguliariai atlieka analizę, kurios metu aiškinasi, dėl kokių priežasčių dažniausiai vėluoja lėktuvai, rašoma bendrovės išplatintame pranešime spaudai.
Keleivinis lėktuvas
Keleivinis lėktuvas / „Fotolia“ nuotr.

Analizės rezultatai parodė, kad dažniausios skrydžių vėlavimų priežastys – atvykstančio orlaivio vėlavimas ir oro eismo apribojimai. Kiek retesnės, tačiau ne mažiau svarios priežastys yra susijusios su techniniais nesklandumais ir skrydžiams nepalankiomis oro sąlygomis.

„Skrydžių vėlavimai aviacijos pasaulyje yra neišvengiama kasdienybė. Kelionė lėktuvu gali neplanuotai užsitęsti visai taip pat, kaip ir keliaujant kitomis transporto priemonėmis – juk niekada nežinia, kada kelyje pasitiks kliūtis, kieksyk teks sustoti prie šviesoforo ar kiek ilgai teks palaukti užleidžiant kelią.

Siekdami suteikti kuo daugiau informacijos savo keleiviams, nuolatos analizuojame, dėl kokių priežasčių dažniausiai vėluoja skrydžiai. Tyrimas parodė, kad šiandien mažiau nei dviem atvejais iš šimto vėlavimų atsiranda dėl Lietuvos oro uostų veiklos sutrikimų“, – teigė Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris.

Praėjusių metų Lietuvos oro uostų skrydžių vėlavimų analizės duomenys parodė, kad dažniausiai skrydžiai vėluoja dėl orlaivių rotacijos - tai lemia daugiau nei pusę vėlavimo atvejų.

Antra pagal dažnumą priežastis yra skrydžiams nepalankios oro sąlygos, trečia – techninės priežastys. Nors dažniausiai techniniai sutrikimai būna visai nežymūs, dėl aviacijoje taikomų aukščiausių saugos reikalavimų, esant net menkiausiam įtarimui dėl galimo gedimo, tenka patikrinti visas potencialias jo priežastis.

Tuo tarpu dėl oro uostų infrastruktūros ar kitų oro uostų kontroliuojamų sistemų veiklos sutrikimų pakilti vėluoja vos 2 proc. reisų.

Beveik visi skrydžiai įvyko laiku

Vis dėlto, apžvelgiant pastarųjų metų skrydžių vėlavimo Lietuvos oro uostuose statistiką, tampa aišku, kad nesklandumai laiko planavimo klausimu – ganėtinai retas reiškinys. Mat Vilniuje laiku įvyksta net 89 proc. skrydžių, Kaune – 87 proc., o Palangoje – 95 proc.

Ir nors kartais skrydžiai vėluoja visuose oro uostose, vėlavimo laikas – ganėtinai trumpas. Visuose trijuose Lietuvos oro uostuose per metus daugiau nei 15 minučių pavėlinti buvo 8,5 proc. skrydžių, o daugiau nei virš dviejų valandų – vos 0,66 proc.

Svarbu pabrėžti ir tai, kad jeigu orlaivis vėluoja mažiau negu 15 minučių, pagal tarptautinę skaičiavimo praktiką jis laikomas skrydžiu, įvykusiu laiku.

Įvertinti pasaulio reitinge

Tokie Lietuvos oro uostų rezultatai – gerai vertinami pasauliniame kontekste. Naujausiais duomenimis, mūsų šalis yra punktualiausiųjų gretose.

Tarptautinė viso pasaulio skrydžius fiksuojanti bendrovė „OAG“ nuolat seka skrydžių vėlavimus skirtinguose pasaulio oro uostuose ir sudaro jų reitingą. 2017 m. balandžio mėnesio reitinge išrikiuota beveik 1500 pasaulio oro uostų, pagrindinis Lietuvos oro uostas – Vilniaus – pagal skrydžių punktualumą atsidūrė 156 vietoje.

Balandžio mėnesio rezultatai rodo, kad nors keleivių, besinaudojančių Vilniaus oro uosto paslaugomis, skaičius gerokai išaugo – šis pavasaris išsiskyrė rekordiniu keliautojų srautu – net 89,6 proc. skrydžių įvyko laiku. Eurazijos kontekste, Vilniaus oro uostas pagal punktualumą užima 67 vietą reitinge.

Iš viso per balandžio mėnesį Vilniaus oro uostas įvykdė 1592 skrydžius ir užėmė 370 vietą pasauliniame reitinge pagal skrydžių skaičių. Tik 1,2 proc. skrydžių buvo atšaukta. Tokia statistika rodo, kad Lietuvos oro uostų sistema veikia puikiai, – pastebimi tik menki trūkumai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis