Apie aviacijos žiemos sezoną, populiariausias ir naujas kryptis bei tai, kuo šie metai ypatingi Lietuvos aviacijai 15min detaliau papasakojo Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros vadovas Tomas Zitikis.
– Kuo išskirtinis šis aviacijos žiemos sezonas? Kokias naujas kryptis siūlo Lietuvos oro uostai?
– Viena esminių žinių, kurių laukė daugelis aviacijos specialistų – įprasto sezoniškumo grįžimas. Reikia priminti, kad aviacijoje yra du metų sezonai, nuo kurių tiesiogiai priklauso ir siūlomų krypčių specifika, vienos jų aktualios vasaros, o kitos – žiemos sezonu. Taigi oro bendrovės planuoja savo pasiūlą būtent pagal tai, kokia paklausa regione vyrauja tuo metų sezonu.
Visa tai, ką matome šiuo metu, jau indikuoja, kad aviacija grįžo į savo įprastas vėžes ir vyksta tie patys procesai, kaip ir prieš pandemiją, kuri buvo ilgam sujaukusi didžiąją dalį oro bendrovių planų.
Tokio dažnio šiuo maršrutu anksčiau dar niekada nesame fiksavę.
Žiemos sezone Lietuvos oro uostuose turime dvi naujas, reguliarias kryptis (Grenoblis ir Turinas), o strategiškai svarbus oro bendrovės „Turkish Airlines“ skrydis į Stambulą vyks dvigubai dažniau – net 14 kartų per savaitę. Tokio dažnio šiuo maršrutu anksčiau dar niekada nesame fiksavę. Bendras krypčių skaičius Lietuvos oro uostuose šį žiemos sezoną yra beveik toks pat, koks buvo 2019 metais.
– Kokios kryptys populiariausios šio sezono metu? Kas tai lemia?
– Sezoniškumas neturi esminės įtakos reguliarių skrydžių paklausai į Jungtinę Karalystę, tai lieka viena populiariausių krypčių visais metais. Priežastys yra kelios – Jungtinėje Karalystėje pirmiausia yra labai didelė lietuvių bendruomenė, o daliai keleivių srauto Londonas yra svarbi vieta verslo reikalams plėtoti.
Kitas populiarus regionas yra Skandinavija, populiarūs ir labai svarbus mūsų tinklui yra aviacijos centrai Frankfurte, Kopenhagoje, Stambule. Per minėtus aviacijos centrus vyksta daug jungiamųjų skrydžių, todėl jie aktualūs tolimesnes keliones planuojantiems keleiviams.
Užsakomųjų skrydžių srityje žiemos sezone populiariausios kryptys lieka Egiptas ir Kanarų salos. Tai iš esmės lema klimatinės sąlygos.
Žiemos sezono metu matome, kad vis daugiau keleivių renkasi tolimesnes keliones jungiamaisiais skrydžiais, keleivius domina Azijos šalys, įvairios Šiaurės ir Pietų Amerikos žemynuose esančios šalys.
– Kuo šie metai buvo ypatingi Lietuvos oro uostams? Ką prognozuojate ateinantiems metams?
– Lietuvos oro uostai pirmuosius tris šių metų ketvirčius buvo tarp sparčiausiai augančių mūsų regiono oro uostų pagal keleivių skaičius. Vasaros mėnesiais buvome ir tarp Europos lyderių. Tai išties didelis komandos pasiekimas ir įrodymas, kad noras keliauti niekur nedingo, o kai kuriais atvejais net išaugo. Kartu tai svarbus faktorius, kuris iliustruoja mūsų rinkos potencialą, paklausos dydį, o tai labai svarbu oro bendrovėms planuojant ateities maršrutus.
Pagal trečio ketvirčio statistiką (keleivių atsistatymo į priešpandeminį lygį) buvome pirmieji Baltijos šalyse, penkti Europos Sąjungoje ir 13 visoje Europoje. Gerokai pralenkėme visus kaimyninius oro uostus Latvijoje ir Estijoje.
Lietuvos oro uostai pirmuosius tris šių metų ketvirčius buvo tarp sparčiausiai augančių mūsų regiono oro uostų pagal keleivių skaičius.
Šiais metais planuojame aptarnauti apie 4,7 mln. keleivių bendrai visuose oro uostuose. Artimoje ateityje ir toliau prognozuojame nuoseklų augimą, kuris dėl sezoniškumo gali šiek tiek sulėtėti šios žiemos metu, tačiau vasaros sezone kitais metais sparta vėl bus nemaža. Europos mastu taip pat bus fiksuojamas aviacijos augimas.