Lietuvos oro uostuose sugriežtintos keleivių patikros procedūros

Nuo rugsėjo 1 dienos Lietuvos oro uostuose Vilniuje, Kaune ir Palangoje buvo sugriežtintos keleivių aviacijos patikros procedūros – dalis keleivių papildomai tikrinami dėl galimai turėto sąlyčio su sprogstamosiomis medžiagomis. Tokią papildomo tikrinimo praktiką nustatė Europos Sąjungos reglamentai, tad procedūra pradėta taikyti visuose ES šalių oro uostuose.
Vilniaus oro uostas
Tarptautinis Vilniaus oro uostas / Vilniaus oro uosto nuotr.

Specialiu įrenginiu nuo tam tikrų asmens kūno vietų paimami mikroskopiniai mėginiai – per kelias sekundes įrenginys išanalizuoja, ar pastaruoju metu oda nesilietė su jokiomis draudžiamomis cheminėmis medžiagomis.

Įrenginys neskleidžia radiacijos ir nepažeidžia žmogaus odos, tad papildoma patikra keleiviams nepatogumų sukelti neturėtų. Juos šiam tikrinimui atsitiktiniu būdu atrenka tam skirta kompiuterinė įranga.

„Vienas iš pagrindinių Lietuvos oro uostų uždavinių – užtikrinti keleivių saugumą.

Plačiai naudoti sprogstamųjų medžiagų aptikimo įrangą pradėjome jau nuo kovo mėnesio, kai ES įsigaliojo reikalavimas tikrinti keleivių turimą rankinį bagažą dėl sprogmenų grėsmės. O dabar pradėjome tikrinti ir pačius keleivius“, – sakė Lietuvos oro uostų Saugos ir saugumo tarnybos vadovas Linas Saukaitis.

Jau kelerius metus Lietuvos oro uostai naudoja daugiau nei 15 specialių sprogmenų aptikimo įrenginių. Vienas toks įrenginys kainuoja daugiau nei 30 tūkstančių eurų. Su šia įranga apmokyta dirbti daugiau nei 250 aviacijos saugumo darbuotojų Vilniuje, Kaune ir Palangoje.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno oro uoste
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno oro uoste

Visame pasaulyje aviacijos saugumo reikalavimai nuolat atnaujinami atsižvelgiant į įvairiose situacijose kilusias problemas.

Dėl naujosios procedūros kiti aviacijos saugumo patikros procesai nepakito – draudžiamų vežtis daiktų sąrašas išliko toks pat, taip pat prireikus ir toliau bus taikoma keleivių patikra rankomis.

Į oro uosto riboto patekimo zoną ir orlaivio saloną draudžiama įsinešti šaunamuosius, nešaunamuosius, duriamuosius ir pjaunamuosius ginklus, aštrius daiktus, bukus įrankius, sprogmenis ir degiąsias medžiagas, chemines ir nuodingas medžiagas, didelius skysčių kiekius ir panašius daiktus.

Detalesni sąrašai skelbiami oro uostų išvykimo terminaluose bei interneto tinklapiuose.

 Saugumo darbuotojai gali atsisakyti į riboto patekimo zoną ir orlaivio keleivių saloną įleisti asmenį, turintį jiems įtartiną daiktą, nenurodytą draudžiamųjų sąraše.

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2014 metus jie aptarnavo 3,8 milijono keleivių. Šiuo metu iš Lietuvos oro uostų 17 aviakompanijų reguliariai skraido 59 kryptimis į 51 miestą Europoje ir už jos ribų, o šalies pasiekiamumą dar labiau didina daugiau nei 6 užsakomųjų skrydžių bendrovės.

Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP 2013-aisiais prisidėjo 2,5 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis