Tikimasi, kad vien šiais metais į Lietuvą galėtų atvyktų beveik 13 tūkst. turistų iš Izraelio, tačiau bendrai kryptimi ir kelionės galimybėmis domisi apie 300 tūkst. šios šalies turistų. Tai ypač aktualu Lietuvos turizmui, mat didėjantys Izraelio turistų srautai galėtų sušvelninti pandemijos ir karo sukeltus padarinius rinkoje, rašoma pranešime spaudai.
Turistai iš Izraelio Lietuvoje apsistoja ilgiau ir išleidžia daugiau
Kaip pasakoja Nacionalinės turizmo skatinimo agentūros Turizmo rinkų skyriaus vadovė, laikinai einanti direktoriaus pareigas, Olga Gončarova, ilgą laiką Izraelis buvo priskirtas vadinamajam tolimesnių rinkų krepšeliui, tačiau, stebint augantį rinkos potencialą, šiemet šiam turistų segmentui bus skirtas ypatingas dėmesys.
Atliktas Izraelio rinkos tyrimas
Praėjusių metų pabaigoje „Keliauk Lietuvoje“ užsakymu „KOG“ instituto atliktas Izraelio rinkos tyrimas atskleidė, jog turistai iš Izraelio Lietuvą vertina palankiai, su dideliu noru kartoja viešnages ir mielai rekomenduoja jas artimiesiems.
O.Gončarovos teigimu, gauti apklausos duomenys skatina išnaudoti rinkos potencialą ir aktyvinti pritraukimo veiksmus. Kovo pabaigoje startavo nauja reklamos kampanija Izraelio rinkai, skatinanti keliauti į Lietuvą su šeima.
„Izraelio rinka auga ir sparčiai atsigauna po pandemijos, tad keliautojų šalyje sulaukiame vis daugiau. Įdomu tai, jog šios šalies turistai – vieni daugiausiai laiko praleidžiančių Lietuvoje, vidutiniškai apsistojantys maždaug 3,8 nakvynėms. Be to, Izraelio rinka svarbi ir Lietuvos biudžeto pajamų iš turizmo augimo prasme. Pagal išlaidas turistai iš Izraelio 2019 m. buvo vieni daugiausiai išleidžiančių keliautojų – 474 eurų, kelionės išlaidų vidurkį viršydami daugiau kaip 130 eurų“, – pastebi agentūros atstovė.
Lietuvoje vilioja pažintinės išvykos ir sveikatinimosi turizmas
Pasak O.Gončarovos, gauti tyrimo duomenys veiksmingai pasitarnauja norint didinti Izraelio keliautojų srautus bei geriausiai atliepti poreikius. Tyrimas leidžia atskleisti gana aiškų turisto portretą, kuriuo remiantis ateityje bus siekiama orientuoti paslaugų pasiūlą.
Lietuva, kaip atostogų kryptis, potencialiai domina 300 tūkst. Izraelio gyventojų
„Dauguma turistų iš Izraelio yra vyresnio amžiaus, priklausantys 50+ kategorijai. Pastebima, kad šie turistai paprastai keliauja vieni, o su vaikais keliaujančiųjų – dusyk mažesnė dalis. Šis dėmuo paskatino kurti reklaminę kampaniją, orientuotą būtent į keliones su šeimomis, nes Lietuva iš tiesų turtinga šeimyninio poilsio pasiūla turistams. Bendrai Lietuva, kaip atostogų kryptis, potencialiai domina 300 tūkst. Izraelio gyventojų, pirmenybę teikiant pažintinei kelionei. Atvykę čia jie labiausiai norėtų aplankyti Trakus ir Kauną, apie kurį šiuo metu jie žino kaip apie Europos kultūros sostinę 2022. Trečdalis – mielai aplankytų Vilnių, ketvirtadalis – Druskininkus“, – tyrimo duomenimis dalijasi agentūros atstovė.
Tuo tarpu Druskininkų turizmo centro vadovas Rimantas Palionis pasakoja, jog šį kurortą Izraelio turistai yra pamėgę nuo seno, o reguliarios viešnagės daug kam jau tapusios metai iš metų kartojama tradicija.
„Sutikčiau, kad tipinis Izraelio turistas yra vyresnis, dažniausiai senjorų pora, kuriems keliavimo įpročius į Lietuvą veikiausiai suformavo ankstyvos vaikystės išvykos su tėvais ar seneliais. Mūsų kraštas jiems – tarsi kiekvienų metų įprotis. Didžiausi izraeliečių srautai fiksuojami vasarą – tuo metu Izraelyje būna labai karšta, o mūsų klimatas jiems kur kas švelnesnis ir patrauklesnis. Stebime, jog didžioji dalis turistų Druskininkus renkasi poilsiniais ir sveikatinimosi tikslais, nes kurorte gausu su tuo susijusių paslaugų, turime stiprią gydymosi bazę“, – pasakoja R.Palionis.
Tyrimo duomenimis, bent sykį Lietuvoje jau viešėję turistai iš Izraelio didžiausią palankumą jaučia didžiųjų miestų ir gamtos lankymui, o mažiau palankiai vertina šalies pajūrio ir apsipirkinėjimo patirtis.
R.Palionio teigimu, Druskininkuose besilankantys vyresnio amžiaus izraeliečiai apsipirkimu nesiskundžia, jų poreikius puikiai patenkina vietos parduotuvės ir turgavietės.
„Galbūt toji patirtis svarbesnė didmiesčiuose – būnant kurorte prioritetai orientuoti į poilsį, procedūras, turiningą laisvalaikį. Išskirčiau gastronominį segmentą, kuris Izraelio piliečiams yra tikrai svarbus atostogų aspektas, bet, kiek teko bendrauti ir analizuoti situaciją, mūsų šalies pasiūlą jie vertina teigiamai“, – įsitikinęs Druskininkų turizmo centro vadovas.
Turizmo skatinimo veiksmai jau prasidėjo – laukiama dvigubai daugiau izraeliečių
Nepaisant nemenko izraeliečių susidomėjimo Lietuva ir jų kuriamos ekonominės naudos viešint mūsų šalyje, tyrimas parodė, jog Izraelio gyventojų dalis, kurie yra lankęsi Lietuvoje, dar santykinai maža. Tikimasi, kad potencialą atskleisti ir išnaudoti padės labiau koordinuotas turistų atvykimas, aktyvesnis bendradarbiavimas pritraukiant verslo klientus bei kiti turizmo skatinimo veiksmai.
Kovo pabaigoje Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė, Tel Avive susitikusi su Izraelio turizmo ministru Yoeliu Razvozovu, pasirašė bendradarbiavimo skatinimo protokolą ir aptarė galimybę atidaryti daugiau tiesioginių skrydžių tarp Lietuvos ir Izraelio.
Paskutinėmis kovo dienomis Tel Avive vyko ir IMTM (International Mediterranean Tourism Market) paroda, kurioje savo miestus, veiklas bei paslaugas pristatė ir kurortiniai Palangos, Druskininkų, Birštono miestai, Europos kultūros sostinės Kaunas 2022 organizatoriai bei nacionalinės turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ atstovai.
Tikimasi, jog šiais metais Lietuvą aplakys dvigubai daugiau turistų iš Izraelio nei pernai – maždaug 13 tūkstančių.