Lietuvos turizmo asociacija lengvina keliautojų namų darbus: išskirs patikimus kelionių teikėjus

Reaguodama į turistams kylančius iššūkius renkantis patikimą kelionių pardavėją, Lietuvos turizmo asociacija pranešime spaudai pristato „Keliauju patikimai“ kokybės ženklą. Jis simbolizuoja prie programos prisijungusių kelionių teikėjų skaidrumą ir atsakingą veiklos vykdymą.
Nusiminęs keliautojas
Nusiminęs keliautojas / Shutterstock nuotr.
Temos: 2 Turizmas Kelionės

Mildos Plepytės-Rainienės, Lietuvos turizmo asociacijos vykdomosios direktorės, teigimu, keliautojams dažnai pritrūksta laiko pasidomėti kelionių organizatorių registracijos šalimi, jų turima prievolių įvykdymo užtikrinimo suma, o tai turėtų būti aktuali informacija kiekvienam keliaujančiajam.

„Lietuvos turizmo asociacijos pristatoma naujoji programa atlieka namų darbus už juos. Pamačius šį ženklą kelionių organizatoriaus internetiniame puslapyje ar ant organizuotos turistinės kelionės sutarties, asmuo bus ramus, jog keliauja su patikimu kelionių organizatoriumi, kuris atitinka turizmo įstatymo keliamus reikalavimus“, – sako M.Plepytė-Rainienė.

123RF.com nuotr. / Oro uostas
123RF.com nuotr. / Oro uostas

Naujasis kokybės ženklas patvirtina, kad prie programos prisijungę kelionių teikėjai yra registruoti Lietuvoje, neturi įsiskolinimų valstybinėms institucijoms, o jų prisiimti įsipareigojimai klientams yra 100 proc. užtikrinami prievolių įvykdymo draudimu bei skiria daug dėmesio darbuotojų tobulėjimui.

Jungiasi rinkos senbuviai

Nors projektas „Keliauju patikimai“ žengia tik pirmuosius žingsnius, prie iniciatyvos jau yra prisijungęs ne vienas rinkos senbuvis: „West Express“, „Baltic Clipper“, „Tez Tour“, „Coral Travel“.

„Laimingi keliautojai ir aukščiausios kokybės paslaugos – mūsų veiklos prioritetas, tad nedvejodami prisijungėme prie šios prasmingos asociacijos iniciatyvos. Ir toliau ne mažiau dėmesio skirsime klientų lūkesčių atliepimui, tvarumo įsipareigojimams, gerinsime paslaugų kokybę, efektyvindami verslo procesus, investuosime į darbuotojų augimą ir tobulėjimą“, – komentuoja Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ Ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė.

Programos narių sąrašas ateityje plėsis ir toliau.

Anot M.Plepytės-Rainienės, programos narių sąrašas ateityje plėsis ir toliau, tad tikima, kad artimoje ateityje prie „Keliauju patikimai“ iniciatyvos prisijungs ir kiti kelionių organizatoriai.

Iniciatyvą paskatino neigiamos keliautojų patirtys

Lietuvos turizmo asociacijos atstovės teigimu, naujosios iniciatyvos būtinybė kilo stebint įvairias keliautojų patirtis.

„Tik labai maža dalis keliautojų žino, jog keliaujant su ne Lietuvos Respublikoje registruotais kelionių organizatoriais, kurie atitinka ne Lietuvos turizmo įstatymo nuostatas, jų teisių negina mūsų šalies Valstybinė vartotojų teisių tarnyba, o reikia kreiptis į Europos vartotojų centrą, o tai apsunkina proceso eigą“, – sako M.Plepytė-Rainienė.

Ji prisimena kiek daugiau nei poros metų senumo istoriją, kuomet Lietuvoje veikusiam, tačiau ne Lietuvoje registruotam kelionių organizatoriui SIA „TUI Baltics“ teko stabdyti veiklą dėl paskelbtų sankcijų akcininkui.

„Dalis Lietuvos keliautojų, įsigijusių keliones iš šio organizatoriaus dar ir šiandien nėra atgavę sumokėtų pinigų už neįvykusias keliones, o ir Lietuvos Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba negali pagelbėti, nes kelionių organizatorius buvo registruotas ne Lietuvoje“, – kalba Lietuvos turizmo asociacijos vadovė.

Tokiu atveju nukentėjusieji turi kreiptis į tos šalies, kurioje buvo registruotas kelionių organizatorius, turizmo paslaugų teikėjų priežiūrą vykdančią instituciją.

123RF.com nuotr. / Nuliūdęs vyras oro uoste
123RF.com nuotr. / Nuliūdęs vyras oro uoste

„Vis tik, gindami savo interesus, vartotojai gali susidurti su tam tikrais sunkumais. Pavyzdžiui, gali tekti į šalies valstybinę kalbą versti dokumentus, komunikuoti su užsienio šalies institucijomis ar patirti kitų neatlygintinų administracinių išlaidų“, – teigia kelionių organizatorių veiklos priežiūrą Lietuvoje vykdančios Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Turizmo rinkos priežiūros skyriaus atstovai.

Ragina sąmoningiau rinktis

Pasak M.Plepytės-Rainienės, „Keliauju patikimai“ kokybės ženklas yra orientuotas į vartotojų švietimą, jų dėmesingumo bei sąmoningumo skatinimą.

„Raginame keliautojus domėtis, kas yra jų norimos įsigyti kelionės organizatorius, ar tai yra Lietuvoje registruotas kelionių organizatorius, ar šis kelionių organizatorius yra įtrauktas į Valstybinės vartotojų apsaugos tarnybos licencijuotų kelionių organizatorių sąrašą. Nuo šiol taip pat verta pasidomėti, ar kelionių organizatorius turi „Keliauju patikimai“ kokybės ženklą, ir taip užsitikrinti, jog planuojama keliauti patikimai“, – apibendrina M.Plepytė-Rainienė.

Raginame keliautojus domėtis, kas yra jų norimos įsigyti kelionės organizatorius.

Ji taip pat įsitikinusi, kad naujasis ženklas prisidės prie kelionių organizatorių ir kelionių pardavimo agentų veiklos kokybės, skatins tvarų kelionių rinkos vystymąsi, didins investicijas į turizmo sektoriaus darbuotojų tobulėjimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų