Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos turizmo traukos vietove išrinktas Nemuno deltos regioninis parkas

Šilutės regione esantis Nemuno deltos regioninis parkas šiemet išrinktas Lietuvos turizmo traukos vietove. Jis apima Nemuno upės deltą su jo pagrindinėmis atšakomis – Atmata ir Skirvyte, jų apsupta Rusnės sala, mažų atšakų tinklu, užliejamomis pievomis, lagūniniu Krokų lankos ežeru ir daugybe kitų mažesnių ežerų, senų upių vagų, kanalų ir pelkių.
Rusnė – vienintelis Lietuvos miestelis, įsikūręs saloje - Nemuno deltoje, tarp Atmatos ir Skirvytės upių.
Rusnė – vienintelis Lietuvos miestelis, įsikūręs saloje – Nemuno deltoje, tarp Atmatos ir Skirvytės upių. / Sauliaus Žiūros/BFL nuotr.

Nemuno žemupiu nusidriekę daugelio žuvų rūšių migracijos keliai. Užliejamos pievos, pelkės, krūmynai – svarbios daugelio paukščių rūšių perėjimo vietos. Nemuno delta eina pagrindiniai migruojančių paukščių keliai. Ventės rage veikia Ornitologinė paukščių žiedavimo stotis.

Vietovė laimėtoja taip pat žinoma dėl kultūros ir architektūros paveldo paminklų. Tai – Ventės rago švyturys, ornitologijos stotis, etnografinės žvejų sodybos Rusnėje, Mingės etnografinis kainas, Uostadvario vandens kėlimo stotis.

Turizmo traukos vietovė renkama įgyvendinant Europos Komisijos ir Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos projektą „Patraukliausia Europos turizmo vietovė, Turizmas ir saugomos teritorijos“.

Jaučiasi verti titulo

Šių metų konkursą laimėjusį projektą pateikė Nemuno deltos regioninio parko direkcija, Šilutės savivaldybė ir Šilutės turizmo informacijos centras.

Antradienį surengtoje spaudos konferencijoje Šilutės savivaldybės administracijos direktorius Šarūnas Laužikas ir Šilutės turizmo informacijos centro direktorė Jūratė Skabeikienė sakė, kad tapti turizmo traukos vietove buvo siekiama ne vienerius metus, todėl jie jaučiasi verti nugalėtojų titulo.

Pasak Š.Laužiko, prieš keletą metų buvo priimta speciali strategija, kuria siekiama pritraukti daugiau turistų. Jo manymu, šis laimėjimas galėtų paskatinti apylinkių gyventojus aktyviau užsiimti kaimo turizmo, o turistus domėtis „ne tik banketais“, bet ir stebėti gyvąją gamtą, vertinti jos grožį.

Garsina nežinomus

Pasak Valstybinio turizmo departamento Ūkio ministerijos direktorės Nijolės Kliokienės, projektas, kurio metu išrenkama turizmo traukos vietovė, vykdomas antrus metus iš eilės. Per jį ieškoma mažai žinomų vietovių, kuriose žmogus gali pailsėti, atsigauti, siekiama atkreipti dėmesį į lankytinų vietovių įvairovę.

Direktorė aiškino, kad kasmet Europos komisija išrenka aktualiausią turizmo temą. Šių metų tema – turizmas saugomose vietovėse. Projekte „Patraukliausia Europos turizmo vietovė, Turizmas ir saugomos teritorijos“ šiais metais dalyvavo 22 šalys. Kiekviena jų išrinko savo turizmo traukos vietovę. „Lietuvai tai galimybė. Atsirandame Europos turizmo žemėlapyje tarp geriausių“, – sakė N.Kliokienė.

Lietuvoje skelbtame konkurse varžėsi aštuonios saugomos teritorijos: Gražutės (Zarasų r.), Pagramančio (Taragės r.), Neries (Vilniaus r.), Nemuno deltos (Šilutės r.), Nemuno kilpų (Prienų r.), Biržų regioniniai parkai, Molavėnų piliakalnių kompleksas ir Jūkainių geomorfologinis draustinis (Raseinių r.).

Konkurso dalyvius vertino komisija, susidedanti iš 5 narių. Jie aplankė kiekvieną paraišką pateikusią vietovę, vertino turistinių paslaugų kokybę, rinkodaros, edukacinę veiklą, infrastruktūrą, lankytinų objektų kiekį ir panašius kriterijus.

Finansinės paramos negauna

Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje spaudos ir informacijos skyriaus vedėjas Jurgis Vilčinskas pastebėjo, kad vykdytas projektas yra skirtas pristatyti platų Europos turistinių paslaugų spektrą.

Tiek J.Vilčinskas, tiek N.Kliokienė aiškino, jog šis projektas yra unikalus – tiek kultūrinis, tiek komercinis. Juo siekiama skleisti žinią apie vietoves laiminčias konkursą. „Ateities vizija, kad patraukliausia vietovė taptų kažkuo panašiu į Europos kultūros sostines. Kad visi čia važiuotų, kad vietovė susilauktų populiarumo“, – sakė A.Vilčinskas.

Į kiekvieną savo šalyje konkursą laimėjusią vietovę EK siunčia filmavimo grupę, kuri sukuria filmą. Jis bus pristatytas Europos turizmo forume, talpinamas internete, prieinamas viso pasaulio turistams. Taip pat vietovės pristatomos įvairiuose renginiuose ir pan.

Tiesioginės finansinės paramos vietovės nugalėtojos negauna. Projektą apskritai finansuoja EK komisija, kuri jo vykdymui skiria apie 85 proc. lėšų, likusią dalį skiria Valstybinis turizmo departamentas. Šiais metais projekto biudžetas yra 2,5 mlrd. eurų. Konferencijos dalyviai skaičiavo, jog vienos valstybės populiarinimui tenka apie 60 tūkst. eurų.

Kaip sakė N.Kliokienė, praėjusiais metais šį konkursą laimėjo Žemaitijos nacionalinis parkas, pristatęs Užgavėnių tradicijas, amatus. Laimėjimas, pasak jos, išėjo į naudą – sezono pabaigoje turistų srautai čia išaugo 15 procentų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?