Kai kurie miestai jau ėmėsi panašių dalinių priemonių, tačiau Liuksemburgo Transporto ministerija pranešė, kad tai bus pirmas kartas, kai sprendimas dėl nemokamos viešojo transporto sistemos apims visą šalį.
Eurostato duomenys rodo, kad Liuksemburge yra didžiausias skaičius automobilių gyventojui visoje Europos Sąjungoje. Tai sukelia daug neigiamų pasekmių – pradedant kasdienėmis spūstimis ir baigiant oro tarša.
Todėl valdžia nusprendė, kad šalyje traukiniai, tramvajai ir autobusai bus visiškai nemokami. Tiesa, vykstant traukiniais mokėti nereikės tik už antrą klasę.
Nemokamas transportas bus ne tik Liuksemburgo piliečiams, bet ir turistams. Šalis ir jos sostinė visuomet atsiduria brangiausių keliautojams vietų sąrašų viršūnėse, tad dabar bent šiek tiek išlaidų čia sumažės. Daugiau apie kainas Liuksemburge skaitykite 15min straipsnyje: Kiek kainuoja savaitgalis turtingiausioje Europos šalyje?
Sostinėje Liuksemburge, kur jau kelerius metus vyksta tramvajų sistemos statybos, susidaro itin didelės spūstys.
Pirmoji tramvajų tinklo atkarpa veikia nuo 2017 metų pabaigos, tačiau darbai tęsis dar kelerius metus, kad pietinė sostinės dalis būtų sujungta su šiaurine, kur yra įsikūręs oro uostas.
Šiuo metu iš 2 eurus kainuojančių bilietų pardavimo surenkama iki 41 mln. eurų per metus – ši suma, vyriausybės teigimu, sudaro vos 8 proc. metinio 500 mln. eurų biudžeto. Dabar šią sumą kompensuos iždas.
Liuksemburge gyvena apie 600 tūkst. žmonių, tačiau skaičiuojama, kad dar apie 400 tūkst. žmonių čia reguliariai važinėja dirbti.