„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Makalius – apie šių metų kelionių tendencijas: „geriausias laikas yra dabar“

Per pastaruosius keletą metų išvykstamasis turizmas, kaip ir daugelis kitų verslo sektorių, patyrė nemenkų išbandymų, tačiau dabartinė situacija yra visiškai kitokia. Šiuo metu stebimas ne tik spartus kelionių į užsienį pardavimų augimas, bet ir ryškūs keliautojų įpročių ir poreikių pasikeitimai, rašoma pranešime spaudai.
Rimvydas Širvinskas-Makalius
Rimvydas Širvinskas-Makalius / Asmeninio archyvo nuotr.

Išaugęs poreikis kelionių organizatorių paslaugoms

Pasak Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos, kelionių organizatorių, vykdančių išvykstamojo turizmo veiklą, per laikotarpį nuo 2021 m. II ketvirčio iki 2022 m. I ketvirčio sugeneruotos metinės pajamos net 5,7 kartus viršijo prieš metus, t. y. per laikotarpį nuo 2020 m. II ketvirčio iki 2021 m. I ketvirčio, uždirbtas 40,4 mln. eurų pajamas.

Šie duomenys rodo ne tik didžiulį turizmo sektoriaus atsigavimą, bet, žinoma, atskleidžia ir kelionių organizatorių paslaugų reikalingumą, kuris, kaip teigia kelionių organizatoriaus „Makalius“ komercijos vadovė Rūta Petraitienė, yra aiškiai juntamas.

Iššūkiai, susiję COVID-19 ribojimais – ne vienintelis veiksnys, skatinantis žmones naudotis kelionių organizatorių paslaugomis.

„Augantį poreikį mūsų paslaugoms tikrai pastebime. Matome, kad klientai vertina tai, jog vadybininkas tiksliai nurodo šalies, į kurią vykstama, COVID-19 taikomus reikalavimus, iš anksto perspėja ir suteikia reikalingą pagalbą, jeigu sąlygos netikėtai keičiasi. Tiesa, paskutiniu metu Europos šalys ir nemaža dalis kitų pasaulio valstybių aktyviai naikino pandeminius ribojimus, tačiau ne visos. Be to, epidemiologinei situacijai pablogėjus, bet kuri šalis gali greitai sugrąžinti anksčiau taikytus reikalavimus. Todėl kelionių organizatorius, kuris nuolat seka naujienas ir padeda pasiruošti „o kas, jeigu...“ situacijoms, leidžia sutaupyti laiko bei suteikia saugumo jausmą“, – įžvalgomis dalijasi R.Petraitienė.

Asmeninio archyvo nuotr. / Rimvydas Širvinskas-Makalius
Asmeninio archyvo nuotr. / Rimvydas Širvinskas-Makalius

Iššūkiai, susiję COVID-19 ribojimais – ne vienintelis veiksnys, skatinantis žmones naudotis kelionių organizatorių paslaugomis. Šiandien dažniau nei įprastai pasitaikančias kliūtis, tokias kaip skrydžio vėlavimas, atidėjimas ar net atšaukimas, taip pat gali padėti įveikti kelionių vadybininkas.

„Kelionių organizatorius pataria, kaip elgtis atsidūrus tokiose nenumatytose situacijose, ir daro viską, kad keliautojo planai būtų kaip įmanoma mažiau keičiami, būtų išvengta skaudžių finansinių nuostolių“, – tvirtina R.Petraitienė.

Didžiosios Britanijos kelionių agentūrų asociacijos neseniai atliktas tyrimas atskleidė, kad poreikis pasinaudoti profesionalių kelionių ekspertų paslaugomis, lyginant su ikipandeminiu laikotarpiu, išaugo net 37 proc. Tai rodo, jog kelionių organizatorių paslaugų aktualumas yra išaugęs ne tik Lietuvoje.

Populiarumo neprarandantis „viskas įskaičiuota“ ir daugiau jokio atidėliojimo

Į kelionių „viskas įskaičiuota“ pasiūlymus įtraukiami ne tik skrydžiai į priekį ir atgal, apgyvendinimas ir maitinimas, bet ir viešbučio teikiamos pramogos bei tam tikros paslaugos. Tad tokios kelionės reikalauja mažiau planavimo, puikiai tinka norint maksimaliai atsipalaiduoti, komfortiškai pailsėti ir atitrūkti nuo kasdienybės.

Asmeninio archyvo nuotr. / Rimvydas Širvinskas-Makalius
Asmeninio archyvo nuotr. / Rimvydas Širvinskas-Makalius

Pasaulinio viešbučio tinklo „Wyndham Hotels & Resorts“ duomenys rodo, kad daugiau negu 70 proc. keliautojų teiktų pirmenybę būtent „viskas įskaičiuota“ atostogoms ir mano, kad tokio tipo kelionės kelia mažiausiai streso.

„Kelionių „viskas įskaičiuota“ pardavimai ženkliai ūgtelėjo tiek 2021 metais, atlaisvėjus karantino gniaužtams, tiek šiais metais, praėjus keliems mėnesiams nuo Rusijos karo prieš Ukrainą pradžios. Bendraudami su klientais pastebėjome, kad nuovargis nuo nežinomybės ir nuolatinės įtampos tikrai turėjo tam poveikį“, – sako R.Petraitienė.

Vis dėlto pabrėžia, kad didėjančiai kelionių „viskas įskaičiuota“ paklausai įtaką darė ne tik žmonių emocinė būsena ir noras pailsėti patiriant kuo mažiau rūpesčių, bet ir kiti veiksniai, pavyzdžiui, pažintinėms kelionėms, ypač autobusu, ilgiau galioję su COVID-19 valdymu susiję reikalavimai. Taip pat tiek „viskas įskaičiuota“, tiek kitų kelionių pardavimai stiebėsi aukštyn ir dėl žmonių skubėjimo atsigriebti už pandemijos atimtą laiką keliauti, kas, beje, lėmė naujos sąvokos „keršto turizmas“ atsiradimą.

Šiais metais keliautojus taip pat daug labiau domina išskirtinės, egzotinės kelionės. Pats ne vieną tolimą pasaulio kraštą aplankęs kelionių organizatorius Rimvydas Širvinskas-Makalius teigia, kad pandemija tikrai pakeitė dalies žmonių požiūrį į keliones – jie suprato, kad šis malonumas gali būti ir vėl bet kuriuo metu, pablogėjus situacijai, ilgam laikui apribotas, tad išsvajotų kelionių nebeatidėlioja ir dažniau vadovaujasi taisykle „geriausias laikas yra dabar“.

„Išaugusią egzotinių pažintinių kelionių paklausą neabejotinai matome. Tokius pasiūlymus klientai išgraibsto per išties gana trumpą laiką, tad stengiamės kuo aktyviau plėsti šios kategorijos kelionių pasiūlą“, – pasakoja R.Širvinskas.

Svarbu ne tik kelionės kryptis, bet ir kompanija

Dėl pandemijos ilgą laiką žmonės buvo priversti riboti socialinius kontaktus, o tai reiškė sumažėjusias galimybes gyvai susitikti su brangiais žmonėmis. R.Širvinskas sako, kad po judėjimo ribojimų atlaisvėjimo padažnėjusios išvykos svetur su bičiuliais ar artimaisiais rodo, kad žmonės pajautė šį trūkumą ir keliones naudoja kaip būdą jį užpildyti, atgaivinti tarpusavio ryšius.

„Jei manęs paklaustų, kokią kelionę rekomenduočiau šeimai ar draugų grupei, neabejotinai paminėčiau kruizus ir „viskas įskaičiuota“ pasiūlymus. Kodėl? Kadangi tiek kruizuose, tiek viešbučiuose, kuriuose įdiegta „viskas įskaičiuota“ programa, paprastai siūlomas itin gausus paslaugų ir pramogų pasirinkimas, o tai leidžia daug lengviau suderinti skirtingus kelionės dalyvių interesus, užtikrinti, kad vienoje ir toje pačioje vietoje visi jaustųsi smagiai ir maloniai“, – pataria R.Širvinskas-Makalius.

Asmeninio archyvo nuotr. / Rimvydas Širvinskas-Makalius
Asmeninio archyvo nuotr. / Rimvydas Širvinskas-Makalius

Tiesa, tokias keliones renkasi ne tik draugų ir giminaičių kompanijos, bet ir įmonių kolektyvai, vykstantys į kartu su nuotoliniu darbu užgimusias ir sparčiai išpopuliarėjusias darbostogas (angl. workation). „Makalius“ komanda ne tik liudijo išaugusį įmonių susidomėjimą darbostogomis, bet ir pati jau keletą kartų spėjo šią praktiką išbandyti.

„Kolegos dalijasi, kad tokių išvykų metu ne tik atsikvėpė nuo monotoniškos kasdienybės, bet ir geriau pažino dėl hibridinio darbo modelio rečiau matomus bendradarbius, prisipildė naujų jėgų ir motyvacijos“, – džiaugiasi Makalius.

Svarbus patarimas šiandieniniams keliautojams

Pasak Europos kelionių komisijos, šią vasarą tarptautinių turistų skaičius, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išaugo dvigubai. Ženkliai ūgtelėjęs keliautojų srautas lemia ir didesnį apgyvendinimo, automobilių nuomos ir kitų turistams aktualias paslaugas teikiančių įstaigų užimtumą, kainų augimą. Tad R.Širvinskas pabrėžia, kad šiuo metu planuoti atostogas iš anksto – verta kaip niekad.

Asmeninio archyvo nuotr. / Rimvydas Širvinskas-Makalius
Asmeninio archyvo nuotr. / Rimvydas Širvinskas-Makalius

„Pastaruoju metu lėktuvai buvo užpildomi itin greitai, paskutinės minutės pasiūlymų žemomis kainomis rasti buvo gana sudėtinga, automobilių nuomos bendrovės susidūrė su automobilių trūkumu, kiti turizmo rinkos dalyviai taip pat kalbėjo apie inventoriaus ar darbuotojų trūkumą. Džiugu, kad situacija po truputį stabilizuojasi, tačiau šiandien svarstantiems apie atostogas vis tik patariame nesikliauti sėkme ir rezervacijomis pasirūpinti kuo anksčiau“, – pažymi Makalius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs