Augančios naftos kainos ir brangstanti darbo jėga vien šiemet iš avialinijų turėtų pareikalauti 25 proc. daugiau sąnaudų. Dėl to bendrovės ieško kitų būdų, kaip padidinti pelną.
Pavyzdžiui, norima standartinio dydžio orlaiviuose įtaisyti dar vieną eilę kėdžių – taip bus galima skraidinti daugiau keleivių. Kaip rašo traveller.com.au, avialinijų operatoriai jau įrenginėja naujo dizaino lėktuvų tualetus, kurie yra dar mažesni nei dabar.
„American Airlines“ praėjusiais metais savo investuotojams teigė, kad papildomų kėdžių įrengimas pajamas per metus padidintų 500 mln. JAV dolerių. „JetBlue“ skaičiavo, kad 12 papildomų kėdžių atneštų 100 papildomų milijonų dolerių kasmet.
Avialinijos tikina, kad tualetų skirtumas tebus keli centimetrai, tačiau keleiviai, įgulų nariai tikrai nesveikina tokio žingsnio.
„American Airline“ kapitonas Jimmy Waltonas bendrovės prezidentui pareiškė, kad ekonominės klasės salonas „Max 8“ orlaivyje yra „labiausiai apgailėtina patirtis pasaulyje“.
Keleivis skundėsi, kai jam į tualetą reikėjo palydėti 4 metų sūnų: „tai buvo tarsi jogos užsiėmimas“.
„Įrengėte 12 papildomų kėdžių, neatsirado daugiau tualetų, o ir esamą sumažinote, kad liko tik 75 proc. jo. Negaliu jame net apsisukti“, – piktinosi jis.
Kitas keleivis taip pat skundėsi patirtimi, kai jam į tualetą reikėjo palydėti ketverių metų sūnų. „Tai buvo tarsi jogos užsiėmimas“, – sakė jis.
Nors naujasis dizainas sulaukia pasipiktinimo, aviacijos ekspertas Gary Weisselis teigia, kad sumažėję tualetai tikrai atgal nepadidės. „Net jeigu dėl to skųsis kiekvienas keleivis, nematau varianto, kad avialinijos juos pakeistų, – aiškino jis. – Pajamos, kurias gali gauti iš papildomos kėdžių eilės, yra tiesiog pernelyg didelės.“