Mėgindami pasikeisti bilietus arba atgauti pinigus „Ryanair“ klientai skundžiasi neteisybe

Europoje pastarosiomis savaitėmis atšaukta tūkstančiai skrydžių. Dauguma oro linijų leidžia arba susigrąžinti pinigus, arba pasikeisti kelionės datą/kryptį, tačiau „Ryanair“ klientai skundžiasi susiduriantys su daug iššūkių.
Lėktuvas
Lėktuvas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Ryanair“ dėl pandemijos pradėjus atšaukinėti skrydžius, keliones artimiausiu metu turintys žmonės gavo pranešimus, kad jie gali rinktis vieną iš dviejų variantų – atgauti sumokėtus pinigus, jeigu skrydis buvo atšauktas, arba pasikeisti skrydžio datą nemokamai. Tą galima padaryti visiems skrydžiams – net jeigu jie ir nebuvo atšaukti, tačiau jūs nebenorite ar nebegalite skristi. Tiesa, tik tiems, kurie turėtų vykti iki kovo 31 d.

Paprastai datos/krypties keitimas kainuoja nuo 45 iki 90 Eur, tačiau dėl COVID-19 bendrovė paskelbė šio mokesčio netaikysianti. Tačiau žmonės skundžiasi, kad sudėtinga pasinaudoti tiek vienu, tiek kitu variantu.

Norint pasikeisti – bilietai brangesni nei kitiems

„Ryanair“ išplatino pranešimą, kad keičiant skrydžius, dėl susidariusių aplinkybių, jokie papildomi keitimo mokesčiai taikomi nebus. Deja, taip nėra“, – į redakciją kreipėsi vienas keliautojas.

Vyras su žmona turėjo „Ryanair“ bilietus kovo mėnesiui į Londoną. Kartu su žmona jie nusprendė ne susigrąžinti pinigus, o pasikeisti tiek skrydžių datą, tiek kryptį – bendrovė skelbė, kad tai leidžia. Pora sumanė lapkričio mėnesį aplankyti Oslą.

„Atskiroje skrydžių paieškoje radome mums tinkamus skrydžius už patrauklią kainą – lapkričio 14-15 d., 23,99 Eur/žmogui, – rašė jis. – Bandant pakeisti skrydį „Ryanair“ paskyroje, mūsų surasto skrydžio (Oslas-Vilnius) kaina žmogui yra nurodyta visiškai kita ir daug didesnė – 36,39 GBP (41,5 Eur) žmogui!“

Ieškant skrydžių į Oslą
Ieškant skrydžių į Oslą
Keičiant skrydžius kaina tomis pačiomis datomis jau didesnė
Keičiant skrydžius kaina tomis pačiomis datomis jau didesnė

Jo teigimu, tokia pati situacija buvo ieškant kitų variantų – kiek jie beieškotų skrydžio pakeitimui, sistema vistiek esą sugeneruoja brangesnį skrydį, už kurį dar reikia primokėti.

„Suprantu, kad sumos nėra didelės, tačiau kainų skirtumai yra visiškai neadekvatūs“, – piktinosi vyras.

Keliautojų forumuose bei grupėse feisbuke ir daugiau žmonių skundžiasi susidūrę su tokia situacija. „Keitimo atveju skrydžio kaina nauja data Varšuva-Porto vertinama 2200 zlotų (480 Eur), bet jei pirkčiau šiaip naują skrydį – 1020 zl (223 Eur)... Tai tegul „Ryanair“ nemeluoja deklaruodami, kad nori palengvinti keliautojų situaciją“, – piktinosi viena moteris. „Mums tas pats – žiūrint kitą datą rodo vieną kainą, bet renkantis keisti – bilietai tampa brangesni. Sumoje gaunasi tas pats keitimo mokestis“ , – jai antrino kita.

Dar viena keliautoja dalijosi ekrano nuotraukomis, kuriose – skrydžiai tomis pačiomis datomis iš Vilniaus į Kretą. Šiaip jų kaina rodoma 73,99 Eur, tačiau jeigu norima keisti į juos savo turimus bilietus, kaina išauga iki 115,99 Eur.

Tokių pačių skundų gausu ir tarp užsienio keliautojų – jie piktinasi tuo socialiniuose tinkluose, tačiau „Ryanair“ komentarų dėl šios situacijos nėra. Į žiniasklaidos užklausas bendrovė atsiunčia automatinį atsakymą, kad į jas dabar neatsakinėjama – esą visos pajėgos skirtos komunikacijai su klientais.

Iššūkiai dėl pinigų susigrąžinimo

Nėra lengva ir tiems „Ryanair“ klientams, kurie nori susigrąžinti pinigus už atšauktus skrydžius. Sistema neatpažįsta jų skrydžių, tad ir neleidžia reikalauti pinigų.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Ryanair
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Ryanair

„Pildau prašymą dėl pinigų grąžinimo, ir išmeta, jog vis blogas rezervacijos numeris, nors nukopijuojamas net yra iš oficialaus „Ryanair“ puslapio, arba negalima vykdyti mano prašymo“, – skundėsi viena keliautoja. Jai nemažai žmonių antrino, kad ir jie gautą pranešimą, esą rezervacijos numeris yra neteisingas.

Panašu, kad tai buvo sistemos klaida. Bendrovės puslapis dabar sulaukia begalės prašymų, todėl nepajėgia apdoroti jų visų. Gyvai pasikalbėti su darbuotojais per „Live Chat“ taip pat tenka laukti net kelias valandas.

Visgi socialiniuose tinkluose keliautojai rašo, kad po daug nesėkmingų bandymų visgi sistema atpažįsta rezervacijos numerį, ir pinigus susigrąžinti galima.

Lietuvis alpinistas Tadas Jeršovas feisbuke pasidalijo savo istorija, kaip jam sekėsi atgauti pinigus iš „Wizz Air“ ir „Ryanair“ ir patarė kitiems, kaip tą daryti.

T.Jeršovui, kaip ir kitiems, sistema tai neatpažino rezervacijos numerio, tai skrydžio išvis nerodė. Susisiekti telefonu taip pat nepavyko. Po pusantros valandos jam visgi atsiliepė žmogus „Live Chat“ platformoje – jis pats užpildė formą ir pažadėjo, kad pinigai bus grąžinti per 28 dienas.

Oro bendrovė „Ryanair“ iki gegužės mėnesio atšaukia 80 proc. skrydžių. Airijos oro linijos neatmetė, kad dėl koronaviruso krizės gali būti nutupdyti ir visi turimi lėktuvai.

Prasidėjus pandemijai įspėta, kad jeigu valstybės nesiims gelbėti oro bendrovių, daugelis avialinijų gali per artimiausius mėnesius žlugti.

CAPA (Center for Aviation) ataskaitoje perspėjama, kad be savo vyriausybių pagalbos, „iki 2020-ųjų gegužės pabaigos dauguma oro linijų pasaulyje bankrutuos.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis