Socialiniu eksperimentu vadinamas nuotykis prasidėjo gegužės 20 dieną, kai du draugai Mindaugas ir Žydrė išvyko į Nyderlandus, kur Mindaugas buvo įsigijęs pramoginį laivą. Visos kelionės tikslas ir buvo pargabenti kruizinį laivą ant priekabos ir jūra iš Nyderlandųs į Maltą.
Septynias dienas vykęs realybės šou „Mes parvešime kruizinį laivą į Maltą“ neturi analogų – jaunuoliai ryžosi šiam eksperimentui po to, kai Lietuvos logistikos kompanijos atsisakė tai daryti.
Paskutinis etapas – su didžiausiais išbandymais
Pavargę, bet laimingi, nes pagaliau miegosime lovose – socialiniame tinkle „Facebook“ antradienio vakarą rašė Žydrė. Ji neslėpė, kad paskutinis kelionės etapas buvo tikras išbandymas – keliautojai jūroje susidūrė su techniniais gedimais.
Plaukiant nuo Sicilijos Pozallo uosto iki Maltos staigiai pakilo variklio temperatūra ir į variklio skyrių pradėjo veržtis vanduo.
„Teko išjungti motorą, o po to vėl jį užvedus, gerokai sumažinti greitį“, – pasakojo Mindaugas.
Šis įvykis visus gerokai išgąsdino. „Planavome įveikti 90 km per tris valandas, bet dėl techninių nesklandumų to padaryti nepavyko – užtrukome šešias valandas. Kapitono Alano profesionalumas neleido atsirasti įtampai ir greitai padėtis buvo stabilizuota. Dar kartą įsitikinome, kad šis eksperimentas buvo gerokai rizikingesnis, nei galėjome numanyti prieš jį pradėdami“, – kalbėjo Žydrė.
Išplaukę iš Pozallo uosto eksperimento dalyviai buvo visiškai ramūs – juk į kelią juos išleido siciliečių kompanija. Jie padarė viską, kad laivas būtų saugiai nuleistas į vandenį, kad stogo konstrukcijos būtų sumontuotos tinkamai.
Tiesa, techniniams patikrinimams nebuvo laiko. Tačiau keliautojai neabejojo, kad jis tvarkingas: buvęs laivo savininkas Mindaugą patikino, kad planuojamą maršrutą nuo Sicilijos iki Maltos įveikti nebus problemų. Testinis pasiplaukiojimas Nyderlanduose jo žodžius patvirtino.
Tad užkaitęs variklis viduryje jūros buvo nemaloni staigmena. „Iš tiesų visi sunerimome, bet veiduose buvo geležinė ramybė ir pasitikėjimas kapitonu, technika ir vieniems kitais. Alanas informavo, kad teks gerokai sumažinti greitį – supratome, kelionė vietoj planuotų trijų valandų užtruks šešias.
Džiugu, kad Mindaugas ir pats kelionės metu stojo prie laivo šturvalo – kapitonas juo visiškai pasitikėjo, nors patirties jis turi nedaug. Timuras irgi turėjo galimybę išbandyti, ką reiškia valdyti laivą.
Aš pati dar kartą įsitikinau, kad atvira jūra nejuokauja: esant nedideliam laivui, reikia būti labai atsakingiems ir atsargiems. Būtina saugotis, kad esant didelėms bangoms ir laivui stipriai svyruojant į šalis nesusižeistum ir neiškristum per bortą.
Tačiau, kai situacija dėl motoro nurimo, aš neatsilaikiau ir užėmiau vieną iš nesaugiausių vietų laivo priekyje“, – pasakojo Žydrė.
Mergina neslėpė: tiek jai, tiek kitiems eksperimento dalyviams patinka adrenalinas. Todėl nepaisant sunkumų, patirtų kelionė, į panašų nuotykį jie leistųsi ir vėl.
Šiuo metu eksperimento dalyviai saugiai prisišvartavę Maltoje. Tačiau pats eksperimentas dar nesibaigė, nes vienas iš pagrindinių projekto dalyvių, autobusiuką vairavęs Timuras dar turi pristatyti priekabą, šiuo metu esančią Sicilijoje, į Olandiją ir pats grįžti į Angliją.
Mindaugas liks Maltoje, kur gyvena jau kelerius metus. Jis ruoš laivą darbui - pramoginiams plaukiojimams, kuriuos siūlys turistams. O Žydrė iškeliaus į Lietuvą, kur jos po trumpų, bet aktyvių „atostogų“ laukia kalnas darbų.