„Beveik dešimtmetį turizmo rinkodaroje naudojome „Lietuva – drąsi šalis“ logotipą. Tačiau jį kuriant nebuvo koncentruojamasi į turizmą, jame neatspindėti Lietuvos kaip patrauklios kelionių krypties išskirtinumai“, cituojama Valstybinio turizmo departamento vadovė Jurgita Kazlauskienė.
Todėl buvo kuriamas naujas turizmo prekės ženklas, kurio tikslas – pristatyti Lietuvos gamtos ir kultūros paveldą, reprezentuoti šalį ir išskirti ją iš kitų turistinių krypčių, kviesti aplankyti Lietuvą, pažadėti čia nepakartojamus potyrius.
„Šį kartą atskirą šūkį kūrėme ir vietiniam turizmui, kuris anksčiau apskritai nėra turėjęs savarankiško šūkio ir prekės ženklo koncepcijos, o juk vietiniai turistai sudaro net pusė visos Lietuvos turizmo rinkos. Be to, labai svarbu akcentuoti, kad Lietuvos turizmo prekės ženklas nėra Lietuvos šalies prekės ženklas, todėl iš anksto norime atsiriboti nuo galimų spekuliavimų tema apie visos šalies įvaizdžio strategiją“, – atkreipia dėmesį Valstybinio turizmo departamento vadovė J.Kazlauskienė.
Vizualinio Lietuvos turizmo sprendimo prekės ženklo ašis – pašto ženklas. Logotipas sukonstruotas iš gyvybingo, dinamiško šrifto, keliančio asociacijas su augančiomis medžių šakomis, ir pastelinio mėtų atspalvio pašto ženklo simbolio. Sukurti ir papildomi ženkliukai, kurie kartu su logotipu padeda iškomunikuoti tikslesnę žinutę („Meet people“, „Taste Food“, „Stay Active“, „See Nature“, „Explore nature“). Pagal logotipą kuriama reprezentatyvi suvenyrų linija, naujas komunikacijos priemonių dizainas, vienodas rinkodaros priemonių stilius.
Nauju šūkiu žadame: kai norisi pabėgti nuo dirbtinių šypsenų, betoninių džiunglių, plastikinės architektūros ar turizmo konvejerio, Lietuva – puikus pasirinkimas, – kūrybinę idėją pristato reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas.
Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepcija sukurta bendradarbiaujant su reklamos agentūra „New!“. Kartu buvo sukurtas ir logotipas, jo naudojimo gidas, užsienio rinkai skirtas šūkis anglų kalba, Lietuvos vietinio turizmo skatinimui skirtas šūkis lietuvių kalba, vienodas rinkodaros priemonių stilius.
„Kurdami logotipą ir formuluodami Lietuvos žinią pasauliui, identifikavome, kad Lietuva yra vieta, kur vertinami tikri dalykai: lietuviškas maistas, gamta, bendravimas, nenupudruota architektūra, pasaulyje vertinama kultūra, nedirbtinis svetingumas. Net jei jie neidealūs, netobuli. Mes didžiuojamės savo netobulumais. Kitaip tariant, mes matome grožį tikrume. Toks yra mūsų naujas turizmo komunikacijos veidas. Nepagražintas, nuoširdus, tikras. Nauju šūkiu žadame: kai norisi pabėgti nuo dirbtinių šypsenų, betoninių džiunglių, plastikinės architektūros ar turizmo konvejerio, Lietuva – puikus pasirinkimas“, – kūrybinę idėją pristato reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas.
2008 metais Lietuvos įvaizdžio formavimo komisija patvirtino Lietuvos pristatymo pasaulyje strateginės rinkodaros koncepciją „Lietuva – drąsi šalis“, tačiau valstybei patyrus ekonominių sunkumų, Vyriausybė priėmė sprendimą strategijos įgyvendinimą atidėti. Galų gale nuspręsta apskritai atsisakyti įvaizdžio projekto įgyvendinimo.