Naujas pasų reitingas: lietuviškas – aukščiausioje vietoje per istoriją

Pačius stipriausius pasus turi Japonijos ir Singapūro piliečiai, paskelbta naujame „Henley Passport Index“ reitinge. Jame pasaulio valstybės pagal tai, į kiek šalių jos piliečiams keliaujant nereikia vizų arba jas gali gauti atvykę. Lietuvos pasas reitinge dar pakilo – yra vienas iš 28 galingiausių, o štai JAV ir Jungtinės Karalystės – žemiausioje vietoje per reitingo istoriją.
Pasas
Pasas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.
Temos: 3 Pasas Kelionės Viza

Japonijos ir Singapūro pasų turėtojams vizos nereikia į 189 šalį, nedaug atsiliko antroje vietoje likusi Pietų Korėja (187), kurią ji dalijasi su Suomija ir Vokietija.

Lietuvai skirta 9 vieta – per metų ketvirtį ji palypėjo vienu laipteliu aukščiau. Lietuviams iš anksto vizos įsigyti nereikia vykstant į 180 valstybių. 9 vietą Lietuva dalijasi su Australija, Naująja Zelandija ir Islandija.

9 vieta reiškia, kad lietuviškas pasas patenka tarp 28 galingiausių pasų pasaulyje. Tai – geriausias rezultatas nuo 2006-ųjų, kai Londone įsikūrusi konsultantų įmonė „Henley ir partneriai“ bei Tarptautinė oro transporto asociacija pradėjo skelbti šį sąrašą.

Lietuviško paso vieta reitinge per istoriją
Lietuviško paso vieta reitinge per istoriją

Latvijos pasui skirta 10 vieta, Estijos – 11, Lenkijos – 16. Rusijos – 51, Baltarusijos – tik 69.

Pasų reitingas
Pasų reitingas

Naujausiame reitinge JAV ir Jungtinės Karalystės pasai nukrito į 6 vietą – tai yra žemiausia vieta tiek vienai, tiek kitai šaliai. Galima priminti, kad Jungtinė Karalystė vos prieš 5 metus buvo šio sąrašo pirmoje vietoje.

„Henley Passport Index“ įspėja, kad britų pasas artimiausiu metu gali dar smukti žemyn – tą lemia šalies pasitraukimas iš Europos Sąjungos ir visą „Brexit“ procesą gaubianti nežinomybė.

Paskutiniai šiame reitinge – Afganistano (25) ir Irako (27) pasai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis