„Ryanair“ nutupdė bent tris „Boeing 737“ lėktuvus, kuriuose buvo pastebėti įtrūkimai. Jie aptikti komponentuose, švelniai vadinamuose „agurkėlių šakutėmis“, yra aiškinęs „Aviacijos pasaulis“. Tai – šakutinė jungtis tarp fiuzeliažo ir sparno konstrukcijos. Ši detalė padeda konstrukcijai susidoroti su aerodinaminėmis jėgomis, kurios tarsi plėšia sparnus nuo lėktuvo. Tos šakutės taip pat padeda atlaikyti nusileidimo metu patiriamus stiprius sparnų judesius.
Nuo spalio 3 d. dėl to jau yra nutupdyta apie 50 orlaivių. Skrydžius turimais „Boeing 737NG“ lėktuvais sustabdė Australijos „Qantas“, amerikiečių „Southwest“. Šios dvi bendrovės viešai paskelbė, kiek lėktuvų nutupdė, kad patikrintų galimus įtrūkimus, tačiau „Ryanair“ to nepadarė. Airijos oro linijos turi didžiausią skaičių „Boeing 737“ orlaivių Europoje.
Dar praėjusią savaitę bendrovės atstovai Airijos žiniasklaidą tikino, kad problemos su „agurkėlių šakutėmis“ neturėtų paveikti „Ryanair“. Tačiau trečiadienį „The Guardian“ atskleidė, kad mažiausiai trys orlaiviai buvo nutupdyti dėl įtrūkimų.
Ekspertai ramina, kad įtrūkimai nekelia pavojaus saugumui, jeigu atliekama tinkama patikra.
„Ryanair“ turi daugiau nei 450 „Boeing 737NG“ lėktuvų. Nėra jokių žinių, kad įtrūkimai būtų pastebėti daugiau nei nutupdytuose trijuose orlaiviuose.
JAV federalinė aviacijos administracija spalio 3 d. liepė nedelsiant patikrinti tuos orlaivius „Boeing 737NG“, kuriais buvo atlikta po daugiau kaip 30 tūkst. skrydžių. Tačiau „Qantas“ pareiškė, jog įtrūkimų aptiko orlaivyje, kuriuo buvo atlikta mažiau nei 27 tūkst. skrydžių. „Ryanair“ neatskleidė, kiek skrydžių atlikta minėtais trimis lėktuvais.
„Boeing 737NG“ yra modelio „Boeing 737 MAX“ pirmtakas. Po dviejų mirtinų katastrofų Indonezijoje ir Etiopijoje pastarojo modelio orlaivių skrydžiai nuo kovo vidurio yra sustabdyti visame pasaulyje.
Visame pasaulyje skraido daugiau nei 7 tūkst. „Boeing 737NG“ orlaivių. „Boeing“ kol kas yra patikrinę tūkstantį jų, ir 50-yje aptikta įtrūkimų.
Ar tai rimta problema?
Povilas Mažeika iš „Aviacijos pasaulio“ yra aiškinęs, kad tos šakutinės jungtys lėktuvams yra kritiškai svarbios. Jos atlaiko sparnų judesių generuojamas apkrovas ir iš esmės išlaiko sparną pritvirtintą prie fiuzeliažo. „Boeing 737NG“ turi keturias tokias „agurkėlių šakutes“. Jų pakeitimas yra daug pastangų reikalaujanti, bet būtina, procedūra.
Inžinieriai įtrūkimus šiuose sujungimuose lygina su įtrūkimais puodelio rankenoje. Galbūt ta rankena laikysis dar ilgai, o galbūt ji visiškai nulūš ir jūs kava pagirdysite savo kelnes. Taigi, vos tik aptikti, tokie defektai privalo būti ištaisyti.
Svarbu pabrėžti, kad tai nėra gamybos brokas – gamyklas 737NG palieka be jokių įtrūkimų. Tačiau tos šakutinės jungtys apkrovas atlaiko prasčiau nei buvo planuojama, todėl „Boeing“ turės ieškoti problemos priežasčių.