Asmeninis malonumų žemėlapis
„Niekas nežino, kur jis, bet kai jį randa – tai nuostabu“, – taip Lietuvos sostinė bus pristatoma užsieniečiams. Nors daugiausiai dėmesio susilaukė reklama, kurioje mergina gniaužia antklodę, bet tai tik pirmoji kampanijos priemonė.
Susivilioję reklama, kuri bus rodoma pagrindinėse Londono ir Berlyno gatvėse, bus kviečiami užsukti į interneto svetainę https://vilniusgspot.com/, kur atsakius į keletą žaismingų klausimų („Ar gali būti per daug liežuvio?“) galima gauti asmeninį malonumų žemėlapį Vilniuje.
Vienas iš reklamos idėjos autorių Jurgis Ramanauskas, pristatydamas svetainę sakė, kad ji specialiai buvo kuriama taikant į 18–35 m. amžiaus auditoriją. Joje žiūrint Vilniaus nuotraukas galima jas mėtyti į dešinę ar kairę – žiūrint, ar jos patinka, ar ne. „Kaip „Tinder'is“ – jaunimui tai yra labai gerai pažįstama“, – šyptelėjo jis.
Gavus asmeninius pasiūlymus juos galima išsisaugoti, išsisiųsti į savo el.paštą ir net iškart ieškoti bilietų į Vilnių.
Kampanijai sukurti ir trys vaizdo klipai, kuriuose trys Vilniaus svečiai atrodo patiriantys orgazmus, kai žiūri į lankytinas Lietuvos sostinės vietas.
J.Ramanauskas pasakojo, kad gavus užduotį „bendra idėjos aura jau buvo ore – po visų pokalbių su užsieniečiais, kurie gerai nežinojo, kur yra Vilnius“.
Anot jo, G taško analogija pasirodė ganėtinai akivaizdi ir gana tiksliai apibūdinanti Vilniaus situaciją.
Kampanijos idėją sukūrė reklamos mokykloje „Atomic Garden“ mokęsi vilniečiai – J.Ramanauskas, Skaistė Kaurynaitė ir Ugnius Mikšta.
Kritikuoja tik lietuviai
17 metų patirtį reklamoje turintis Antonio Bechtle, „Atomic Garden“ reklamos mokyklos dėstytojas, teigė, kad ši studentų idėja iškart pasirodė labai patraukli. Jiems buvo duota užduotis sukurti Vilniaus turizmo reklamą jaunimui.
„Jie (tikslinė auditorija – red.) nebereaguoja į jokias konvencines ar įprastas reklamas, nes yra nuo jų pavargę. Be to, jie pripratę prie juokų, supranta metaforas. Jie turi internetą“, – apie idėją pasakojo reklamos ekspertas.
Jis ir atmetė kritiką, kad ši reklama, kurioje matoma paklodę gniaužianti mergina, yra neva seksistinė. „Girdėjau, kad kažkas taip sakė. Akivaizdu, kad jie neskiria, kas yra seksistiška, o kas seksualu“, – į kritiką atsakė A.Bechtle, pridurdamas, kad tie, kurie nesupranta, nori viską uždrausti, kas susiję su seksu.
A.Bechtle sakė žinojęs, kad reklama bus sėkminga, bet prisipažino nesitikėjęs tokio ažiotažo. Anot jo, kampanija jau duoda naudos – dar net jai neprasidėjus.
„Nesulaukiau nė vieno neigiamo komentaro iš nė vieno žmogaus, ne iš Lietuvos“, – patikino reklamos ekspertas.
Tą pati teigė ir Inga Romanovskienė, Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorė. Apie šią reklamą užsienyje jau pasirodė beveik tūkstantis straipsnių internete – apie ją rašė didžiausi Jungtinės Karalystės, JAV, net Naujosios Zelandijos portalai. Jos teigimu, iš užsienio sulaukiami komentarai radikaliai skiriasi nuo tų, kurie yra Lietuvoje.
Anot A.Bechtle, kampanija jau duoda naudos – dar net jai neprasidėjus.
Iš 937 publikacijų tik 5 buvo su neigiamu požiūriu į šią reklamą. Dauguma jų yra neutralios – pateikiama informacija ir dažnai dar papildomų žinių apie Vilnių: paminima, kad „Lonely Planet“ jį įtraukė į būtinų šiemet aplankyti vietų sąrašą.
Tiek „Go Vilnius“ darbuotojai, tiek kelerius metus Vilniuje gyvenantis perujietis A.Bechtle sakė sulaukiantys daug teigiamų komentarų iš užsienio kolegų.
Reklamos kampanija vyks vieną mėnesį. Jos metu 18-35 m. vartotojams socialiniuose tinkluose ir „Google“ platformoje Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje bus rodomi reklamos skydeliai ir vaizdo klipai, kurie ves į tinklapį www.vilniusgspot.com.
15min kalbinti ekspertai pirmadienį gyrė „Go Vilnius“ drąsą už įdomią idėją, kadangi, anot jų, tik taip dabar galima išsiskirti informaciniame triukšme.
Vyriausybė anksčiau yra prašiusi Vilniaus savivaldybės atidėti reklamos kampanijos pradžią iki kol baigsis rugsėjį vyksiantis popiežiaus Pranciškaus vizitas.
Lietuvos Katalikų bažnyčia yra išsakiusi kritiką, kad „G taško“ reklama stiprina Vilniaus kaip sekso turizmo miesto įvaizdį.
Premjeras Saulius Skvernelis antradienį sakė nematantis tokių sąsajų, nes reklamoje kalbama apie Vilniaus kultūrinį, istorinį patrauklumą.