Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Neįtikėtina klaida: Ispanija išleido 258 mln. eurų traukiniams, kurie yra per dideli jos tuneliams

Ispanija išleido 258 mln. eurų traukiniams, kurie yra per dideli, kad tilptų jos geležinkelių tinklo tuneliuose, rašoma „Euronews“.
Traukiniai Ispanijoje
Traukiniai Ispanijoje / 123RF.com nuotr.

Sausio pabaigoje vietos laikraščiui „El Comercio“ atskleidus šią klaidą, buvo atleisti du transporto vadovai.

Dabar dėl šio klausimo atsistatydino du Ispanijos transporto sektoriaus aukšto rango pareigūnai: Ispanijos geležinkelių operatoriaus „Renfe“ vadovas Isaías Táboas ir transporto valstybės sekretorė Isabel Pardo de Vera.

31 priemiestinį traukinį „Renfe“ užsakė 2020 m. Jie skirti pakeisti senstantį parką prastai susisiekimo sistemai priklausančiuose šiauriniuose Astūrijos ir Kantabrijos autonominiuose regionuose.

Iš pradžių planuota, kad traukiniai bus baigti eksploatuoti 2024 m., tačiau dabar labai reikalingas atnaujinimas greičiausiai bus atidėtas bent iki 2026 m.

Taip pat paaiškėjo, kad gamintojas, Baskijoje įsikūrusi CAF, apie klaidą pranešė dar 2021 m. kovo mėn.

Prezidentas Miguelis Ángelis Revilla tai pavadino „neapsakoma klaida“ ir pridūrė, kad „galvos turi kristi“.

Ispanijos regioninio laikraščio „El Diario Montañés“ duomenimis, prezidentas Miguelis Ángelis Revilla tai pavadino „neapsakoma klaida“ ir pridūrė, kad „galvos turi kristi“.

123RF.com nuotr. / Traukinys Ispanijoje
123RF.com nuotr. / Traukinys Ispanijoje

Kas kaltas, kad užsakyti netinkamo dydžio traukiniai?

Prie šio nesklandumo prisidėjo įvairios šalys, įskaitant Ispanijos nacionalinį geležinkelių operatorių „Renfe“, geležinkelių infrastruktūros valdytoją „Adif“, transporto gamintoją CAF ir Valstybinę geležinkelių saugos agentūrą (AESF).

Bendrovė „Renfe“ teigia, kad, sudariusi gamybos sutartį su CAF, pateikė matavimus pagal „Adif“ pateiktas infrastruktūros specifikacijas. Vėliau CAF įspėjo, kad specifikacijos gali būti neteisingos.

XIX a. pastatytas regiono geležinkelių tinklas driekiasi per kalnuotą kraštovaizdį. Jame yra įvairaus dydžio tunelių, neatitinkančių standartizuotų šiuolaikinių matmenų.

XIX a. pastatytas regiono geležinkelių tinklas driekiasi per kalnuotą kraštovaizdį.

Atleisti du aukšto rango pareigūnai – „Renfe“ riedmenų valdytojas ir „Adif“ kontrolės ir bėgių technologijų vadovas.

Sausio mėnesį, kai buvo atskleista ši problema, Ispanijos transporto ministrė Raquel Sanchez teigė, kad apie ją sužinojo tik neseniai. Ji pradėjo vidaus auditą, kurio metu bus aiškinamasi, kas žinojo apie problemą ir kodėl apie ją nebuvo pranešta anksčiau.

Ispanijos generalinis sekretorius, atsakingas už infrastruktūrą, Xavieras Floresas pripažino, kad apie problemą sužinojo prieš kelis mėnesius.

Vasario 20 d. „Renfe“ prezidentas Isaías Táboas ir Ispanijos transporto valstybės sekretorė Isabel Pardo de Vera, kuri anksčiau buvo „Adif“ generalinė direktorė ir pirmininkė, paskelbė, kad atsistatydina.

Kas nutiks su per dideliais traukiniais?

Kadangi traukiniai vis dar buvo projektavimo etape, jie dar nebuvo pagaminti.

Nors tai sumažina klaidų sąnaudas, daug laiko reikalaujantį procesą reikės pakartoti, todėl traukinių gamyba užtruks.

123RF.com nuotr. / Traukinys Ispanijoje
123RF.com nuotr. / Traukinys Ispanijoje

Dabar jie bus gaminami naudojant jau tinkle važiuojančio traukinio matmenis, kad būtų galima juos palyginti ir užtikrinti, kad jie tilptų įvairiuose tuneliuose. Be to, „Adif“ atitinkamai atnaujins savo infrastruktūros duomenis, kad tai nepasikartotų.

2014 m. panašią klaidą padarė Prancūzija

Tai ne pirmas toks fiasko. 2014 m. Prancūzijos traukinių operatorius SNCF užsakė 2000 regioninių traukinių, kurie buvo per platūs tinklo platformoms.

Klaidą vėlgi lėmė infrastruktūros valdytojo duomenys, kuriuose nebuvo atsižvelgta į senesnes konstrukcijas.

Šiuo atveju traukiniai jau buvo pagaminti, o peronus teko brangiai perstatyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas