Neįtikėtini „sniego monstrai“, kuriuos reikėtų suskubti pamatyti

Kasmet ant Zao kalno Japonijoje apsigyvena „sniego monstrai“ – unikalūs sniego dariniai. Jie pritraukia minias turistų, kurie yra labai svarbūs Jamagatos prefektūros ekonomikai. Tačiau perspėjama, kad siurrealus vaizdas gali tapti praeitimi.
„Sniego monstrai“ Japonijoje
„Sniego monstrai“ Japonijoje / „Scanpix“/„SIPA“ nuotr.

Šie „sniego monstrai“ susiformuoja, kai nuo šiltos Japonijos jūros pakilęs rūkas užkloja Zao kalno amžinai žaliuojančius medžius ir užšąla. Šio proceso pasekmės dovanoja neįtikėtiną reginį, kuris yra tapęs pagrindiniu turistų traukos objektu. Tačiau spygliuočius apniko jų žievę mėgstantys vabalai bei vikšrai.

3 mm ilgio vikšrai ant medžių pirmą kartą buvo pastebėti 2013 m., o paskui juos atsekė vabalai. Problema tapo tokia didelė, kad pradėtas tyrimas.

Pirminio tyrimo metu nustatyta, kad 45 iš 60 medžių, kurie auga arčiausiai stoties, iš kurios kyla keltuvas į Zao kalną, yra pažeisti. 2018 m. vikšrai ir vabalai jau buvo apnikę visus apžiūrėtus medžius, taip pat ir išplitę į žemiau augančius.

Vabzdžiai pražudo medžius, jie numeta visus spyglius – o tai reiškia, kad ant jų šakų nebeišsilaikys sniegas, kurio formacijos taip žavi žmones. Nudžiūvusios šakos taip pat lengvai lūžta net ir nuo nedidelio sniego svorio.

„Sniego monstrai yra labai svarbi vietinės turizmo industrijos dalis, ir medžių nuotraukos yra naudojamos turistų iš viso pasaulio priviliojimui į Jamagatą“, – sakė Jamagatos turizmo asociacijos atstovė Chiaki So.

Jos teigimu, dalis žmonių čia atvyksta ir slidinėti, tačiau dauguma lankytojų atvažiuoja vien pažiūrėti į „sniego monstrus“.

Vietos valdžia dirba su miškininkais ir mokslininkais, kad atrastų sprendimą, kaip išsaugoti spygliuočius. Vienas iš variantų – čia persodinti medžius iš žemesnių vietų. Tačiau klimatas čia yra atšiauresnis, o ir visų pirma reikia išnaikinti kenkėjus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis