Nors Vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) jau tuomet nurodė, kad tokia forma pateiktas kelionės aprašymas yra klaidinantis, laimėti prašmatnią kelionę Turkijoje kviečianti įmonė „Eastcon AG LT” toliau dirba tais pačiais metodais.
Į redakciją kreipęsis Ovidijus pasakojo, kad pensininkė jo močiutė prieš kurį laiką sulaukė bendrovės „Eastcon AG LT” laiško, kuriame buvo siūloma įsigyti knygą, taip pat dalyvauti loterijoje ir laimėti kelionę. Užpildytą anketą, kurioje, be kitos informacijos, nurodė ir savo asmeninius duomenis, moteris nusiuntė nurodytu adresu.
Gegužės pradžioje sulaukė žinios, kad kartu su dar vienu asmeniu gali nemokamai vykti į Turkiją – prabangų 8 dienų poilsį moteris esą laimėjo loterijoje.
Apsidžiaugusi pensininkė puolė skambinti anūkui: kadangi pati nekalba angliškai, norėjo šį laimėjimą perleisti jam.
Pardavimų srityje dirbęs Ovidijus prisipažino ir pats iš pradžių apsigavęs – puikiai sudėliotas pasiūlymas žadėjo nuostabią kelionę, kuri nekainuos nė cento.
„Visi, dirbantys prekyboje, pasakys, kad svarbiausia dalis pasiūlyme yra teksto pradžia ir pabaiga. Šiuo atveju tai buvo užrašai „Nemokama kelionė jums“ ir pasiūlymas rezervuoti vietas telefonu – jokių užuominų, kad reikės papildomai mokėti“, – kalbėjo pašnekovas.
Tai, kad kelionė vis dėlto nėra nemokama, jis pastebėjo vėliau, kai apie laimėjimą papasakojo ir pasiūlymą parodė pusseserei. Ši jau buvo susidūrusi su „Eastcon AG LT“ „dovanomis“, atsiuntė nuorodą ir į 15min.lt straipsnį.
Tik tuomet Ovidijus suprato, kad iš tiesų už didžiąją dalį paslaugų susimokėti turės pats laimingasis „laimėtojas“ – įmonė apmoka tik nakvynę viešbutyje su pusryčiais bei dalį ekskursijų ir pervežimą iš ir į oro uostą, jei lėktuvo bilietus perki iš jos.
„Paskambinę vadybininkei į Vilnių sužinojome, kad skrydžio bilietus, kurių kaina žmogui 359 eurai, turime pirkti patys pas juos įmonėje. Esą taip patogiausia. Jei norime, galima papildomai užsisakyti ir vakarienę, kas kainuotų dar 99 eurus žmogui. Yra ir kitų mokamų paslaugų“, – pasakojo pašnekovas.
Dar didesnis apmaudas sukilo, kai patikrinę panašios kelionės kainas pas Lietuvoje veikiančius kelionių organizatorius ir agentūrose, paaiškėjo, kad beveik už tą pačią sumą pirkėjai gaus „viskas įskaičiuota“ paketą, į kurį įeina ir skrydis, ir nakvynės su maitinimu tris kartus per dieną.
Ovidijus įsitikinęs: taip suformuluotas kelionės aprašymas klaidina žmones. Ypač vyresnius, į kuriuos ir orientuojamasi.
Kelionėje žadamas rusų kalba ekskursijas vedantis gidas. Vyresni žmonės rusiškai moka geriau nei angliškai. Tai parodo, į ką orientuojasi „nemokamą kelionę“ žadanti įmonė.
„Močiutė to nepastebėjo, tačiau man krito į akis faktas, kad kelionėje žadamas rusų kalba ekskursijas vedantis gidas.
Vyresni žmonės rusiškai moka kur kas geriau nei angliškai. Tai parodo, į ką orientuojasi „nemokamą kelionę“ žadanti įmonė“, – kalbėjo vyras.
Visus gautus dokumentus ir oficialų skundą jis jau perdavė VVTAT. Vyras tikisi, kad „Eastcon AG LT“ sulauks įstatymuose numatytos atsakomybės.
„Pirmiausia noriu, kad mano močiutės niekas neapgaudinėtų. Taip pat, kad kiti žmonės sužinotų apie šią įmonę ir neužkibtų ant jos pasiūlymų“, – sakė Ovidijus.
Sulaukę skundų, pradėjo tyrimą
VVTAT yra gavusi keletą vartotojų skundų dėl „Eastcon AG LT“ siūlomos kelionės. Šiuo metu vyksta tyrimas: bendrovė turi pateikti atsakymus bei paaiškinimus dėl vartotojų skunduose nurodytos informacijos. Jei įtarimai dėl pažeidimų pasitvirtins, įmonei gresia piniginės baudos nuo 289 eurų iki daugiau nei 34 tūkst. eurų.
Tarnybos Reklamos ir nesąžiningos komercinės veiklos skyriaus vedėjos Mildos Deimantės teigimu, gavus informaciją, bus sprendžiama, ar bendrovės skleidžiama informacija atitinka Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme numatytą draudžiamą veiklą.
„Eastcon AG LT“: klaidinančio teksto neliks
„Eastcon AG LT“ darbuotojai įsitikinę, jog savo klientų neklaidina – esą informacijos apie tai, kad kelionė nėra nemokama, pakanka.
Kaip klaidinančią informaciją mes pripažįstame raudoną ženkliuką su užrašu „Nemokama kelionė“.
„Kaip klaidinančią informaciją mes pripažįstame raudoną ženkliuką su užrašu „Nemokama kelionė“.
Tačiau manome, kad tolesnė informacija paaiškina, kad dovana yra poilsis Turkijoje.
Šiuo metu Turkijos projektas jau baigtas, bet jei ateityje nuspręsime šį projektą pratęsti, šią klaidą ištaisysime“, – tikino „Eastcon AG LT“ atstovė Jūratė Šatkauskaitė.
Ji įsitikinusi, jog baudos nebus skirtos – VVTAT pateikti dokumentai įrodys, kad „Eastcon AG LT“ dovanoja ne kelionę, bet poilsį.
„Susisiekiame su klientais, kurie jau grįžo iš Turkijos, jų atsiliepimai buvo tik teigiami. Nesulaukėme nė vieno skundo iš žmogaus, kuris pasinaudojo mūsų dovanotu poilsiu Turkijoje. O tokių buvo apie 200 žmonių.
Kaip vienintelį nepatogumą žmonės įvardijo skrydį iš Rygos. Ateityje svarstome galimybę daryti skrydžius iš Vilniaus“, – įmonės ateities planus dėstė J.Šaškauskaitė.
Kasmet išnagrinėja daugiau nei 250 skundų
Skaitytojo Ovidijaus skundas pasiekė ir Konkurencijos tarybą, kurios kompetencijoje – klaidinanti reklama.
Konkurencijos tarybos ekspertų nuomone, šis konkretus skundas yra susijęs tik su galimai nesąžininga įmonės komercine veikla, kuri gali pasireikšti kaip komercinės veiklos subjekto veiksmai, neveikimas, elgesys arba pareiškimas, įskaitant reklamą ir rinkodarą, tiesiogiai susijęs su produkto pirkimo skatinimu, pardavimu arba teikimu vartotojams.
Tokio pobūdžio skundų nagrinėjimas priskirtas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos kompetencijai. Tad Konkurencijos taryba atskiro tyrimo neketina pradėti.
Iki šiol bendrovės „Eastcon AG LT“ veikla nebuvo sulaukusi VVTAT ir Konkurencijos tarybos specialistų dėmesio.
Tačiau Konkurencijos taryba yra nubaudusi ne vieną įmonę, kuri reklamoje naudojo apibūdinimą „nemokamai“, kai faktiškai vartotojas turėjo mokėti daugiau negu neišvengiamos išlaidos, susidarančios dėl vartotojo reakcijos į komercinę veiklą (pavyzdžiui, vartotojo pašto ar telefono ryšio išlaidos pagal įprastus tarifus ir pan.), ir išlaidas dėl produkto paėmimo ar mokėjimo už jo pristatymą.
Pavyzdžiui, už tokią klaidinančią reklamą „Gaukite maisto papildą „OmegaMarine Forte+“ nemokamai“) 2014 metais bendrovė „Natural Pharmaceuticals“ buvo nubausta 5792 eurų bauda.
„Rinką atidžiai stebėsime ir toliau. Kasmet išnagrinėjame daugiau nei 250 skundų dėl įvairaus pobūdžio reklamos pažeidimų“, – teigė Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja Erika Lukšė. Keliautojams ji priminė atsakingai rinktis kelionių pasiūlymus.
TAIP PAT SKAITYKITE: Erika Lukšė: Atostogų nuolaidas „žvejokite“ atsargiai
Suklaidintus „Eastcon AG LT“ klientus specialistai ragina teikti skundus – tik tokiu atveju galima pradėti tyrimą. Visa informacija, kaip tai padaryti, pateikiama www.vvtat.lt