Nuo kovo mėnesio, išplitus koronavirusui, kruiziniams laivams nebuvo galima švartuotis Singapūro uostuose. Dabar naujas planas leistų laivams plaukti – tik sumažinus keleivių skaičių bent 50 proc.
Tokia naujiena paskelbta praėjus vos kelioms dienoms po to, kai „Singapore Airlines“ paskelbė atsisakantys planuotų „skrydžių į niekur“, kilus pasipiktinimui dėl poveikio aplinkai.
Kaip 15min jau rašė, aviacijos pramonei susidūrus su neregėto masto krize, kelios vežėjos, įskaitant Australijos, Japonijos ir Taivano oro linijas, pradėjo siūlyti trumpus skrydžius, kurie prasideda ir baigiasi tame pačiame oro uoste, kad surinktų daugiau grynųjų.
Skrydžiai, siūlomi kelionių ištroškusiems žmonėms, norintiems pasinaudoti galimybe paskraidyti tuo metu, kai galioja su koronavirusu susiję apribojimai, sulaukė stebėtino populiarumo.
Visgi Singapūro nacionalinė vežėja, nutupdžiusi beveik visus savo lėktuvus ir atsisakiusi tūkstančių darbo vietų, teigė, kad pakartotinai persvarstė šią mintį ir jos atsisakė.
„Singapore Airlines“ planams vykdyti „skrydžius į niekur“ smarkiai pasipriešino aplinkosaugos aktyvistai, o grupė „SG Climate Rally“ pareiškė, kad tokie skrydžiai skatintų „didelio kiekio anglies dioksido į aplinką išskyrimą vykdant keliones be jokių rimtų priežasčių keliauti“.
Dabar Singapūro turizmo departamentas pasisamdė Norvegijos rizikos valdymo bendrovę „DNV GL“, kuri parengs atsakomybės ir sertifikavimo schemą planuojamoms sugrąžinti kruizinėms kelionėms. „The Washington Post“ rašo, kad jis taps pavyzdžiu naujiems pasaulinių sveikatos, saugumo ir higienos standartams.
Kruiziniai laivai sustojo kovo mėnesį, kai po pasaulį išplito COVID-19 virusas. Itin plačiai nuskambėjo ir dideli proveržiai laivuose, kurie nusinešė žmonių gyvybių. „Diamond Princess“ laive, pavyzdžiui, keleiviai ir įgula buvo izoliuoti kelias savaites, iš jų mirė bent 14, užsikrėtė apie 700.
Singapūro turizmo departamentas aiškina, kad kruizus norinčios vykdyti bendrovėse turės būti atliktas sertifikavimo auditas. Tuomet jiems bus leidžiama išplaukti su keleiviais, tačiau šių pirmus tris mėnesius turės būti bent 50 proc. mažiau nei gali talpinti laivas.
Kada tokie „kruizai į niekur“ galėtų prasidėti, neskelbiama.