Penki masyvūs laivai išrenkami ir pjaustomi Aliahos uoste, už keliasdešimties kilometrų nuo Izmiro, rašo „Reuters“. Vienas iš jų – „Carnival Fantasy“, neseniai atnaujintas kruizinis laivas, kurį pardavė „Carnival Cruise Line“. Bendrovė antrąjį 2020-ųjų ketvirtį pranešė apie 4,4 mlrd. JAV dolerių nuostolius.
Uostas laukia ir dar trijų laivų, kuriuos ištiks toks pats likimas. Laivų perdavėjų asociacijos vadovas Kamilas Onalas „Reuters“ sakė, kad prieš pandemiją Turkijos laivų ardytojai užsiimdavo tik krovininiais ir konteineriniais laivais.
„Tačiau po pandemijos kruiziniai laivai pakeitė kursą link Aliahos, – sakė jis. – Dėl krizės juntamas augimas sektoriuje. Kai laivai neranda darbo, jie būna išardomi.“
Čia dirba apie 2,5 tūkst. darbininkų. Jie ardo sienas, langus, pertvaras. Vieną keleivinį laivą išardyti trunka maždaug šešis mėnesius, pasakojo K.Onalas.
Laivų ardymo vietoje apsilankė ir viešbučių operatoriai, kurie susirinko nemetalines detales, kurias galėtų pritaikyti savo veikloje. K.Onalas pabrėžė, kad taip ir laivai bus kuo daugiau perdirbti, stengiamasi nieko nešvaistyti.
Turkijos laivų statykla metų pradžioje per mėnesį išardydavo apie 700 tūkst. tonų plieno. Iki metų pabaigos šį skaičių ji tikisi padidinti iki 1,1 mln. tonų. „Stengiamės krizę paversti galimybe“, – sakė K.Onalas.
Pandemija stipriai smogė kruizų pramonei. Kelionės sustojo, o keli plačiai nuskambėję protrūkiai pakirto keleivių pasitikėjimą šia industrija. Bendrovėms teko atleisti darbuotojus, nurėžti algas. Dabar mėginama vėl pradėti kruizus, tačiau šie žingsniai – labai atsargūs ir maži.