Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Norvegai džiaugiasi ilgiausiu pasaulyje dviratininkų ir pėsčiųjų tuneliu: įrengiant pasitelkti psichologai

Įsivaizduokite beveik trijų kilometrų ilgio tunelį po kalnais, skirtą dviratininkams ir pėstiesiems. Erdvus, patogus važiuoti ar eiti, spalvingas, o svarbiausia – jokių automobilių. Taigi – ir saugus keliauti. Toks tunelis šį mėnesį jau baigtas įrengti Norvegijoje ir jis padeda 5,5 km sutrumpinti kelią, norint pasiekti aplinkines vietoves.
Dviratis
Dviratis / 123RF.com nuotr.

Kaip skelbia reasonstobecheerful.com, Bergene, Lovstakeno kalne, įrengtas dviratininkų bei pėsčiųjų tunelis yra ilgiausias pasaulyje ir buvo ilgai lauktas. Skaičiuojama, kad dviratininkams kelią jis sutrumpina maždaug dvidešimčia minučių. Pravažiuoti tunelį dviračiu užtrunka apie dešimt minučių, praeiti – daugiau nei pusvalandį. Tunelis yra sujungtas su Bergeno dviratininkų trasa.

Spalvingas ir meniškai dekoruotas tunelis pavadintas Fyllingsdal, skirtas skatinti kelionėms, kurioms nereikia degalų. Jame įrengtos linijos atskiria pėsčiuosius bei bėgikus nuo dviratininkų.

Įrengiant tunelį buvo pasitelkti psichologai, jie patarė, kaip užtikrinti, kad ši erdvė atrodytų saugi ir kviečianti joje būti.

Apie tai plačiau prieš mėnesį rašė ir bicycling.com: ne tik inžinieriai, bet ir psichologai suvaidino svarbų vaidmenį formuojant tunelį, todėl, be takų, skirtų atskirai pėstiesiems ir dviratininkams, buvo nuspręsta suformuoti ir poilsio zonas, kurios turėtų užtikrinti saugumo jausmą būnant tunely ir dalyvaujant kad ir lėtame, bet vis dėlto – eisme. Tunelyje taip pat saugumo sumetimais įrengta daugiau nei šimtas stebėjimo kamerų.

Šio tunelio statyba finansuota valstybės paremtos organizacijos, o jo statybos truko net ketverius metus – nuo 2019 metų vasario, praneša CNN. Tunelio statybos atsiėjo apie tris šimtus milijonų norvegiškų kronų – daugiau nei trisdešimt mln. eurų. Daugiausia jis veda tiesiu keliu, tik šiek tiek keičia formą ties įėjimu ir išėjimu.

Dviratininkams skirti trys su puse metro, o pėstiesiems nutiestas dviejų su puse metrų pločio kelias. Tunelis paraleliai įrengtas su praėjusį rudenį atidaryta tramvajaus linija.

Tunelis oficialiai atidarytas balandžio 15 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais