Nostalgiją kelianti „Raketa“ vėl plauks Nemunu: sugrįžta po 8-erių metų pertraukos

Šį ketvirtadienį atsinaujinusi istorinė „Raketa“ vėl sugrįš į Nemuną. Tad šią vasarą visi norintys galės prisiminti istorines keliones upių tėvu. Birželio pradžioje „Raketos“ jau laukia pirmasis reisas į Nidą, – pranešimu spaudai informuoja Vidaus vandens kelių direkcija.
Nostalgiją kelianti „Raketa“ vėl plauks Nemunu
Nostalgiją kelianti „Raketa“ vėl plauks Nemunu / VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos nuotr.

Gegužės 23 dieną, po daugiau nei 8-erių metų pertraukos, Vidaus vandens kelių direkcijos žiemos uoste Nemuno vandenį palies greitaeigis keleivinis kateris, daugeliui žinomas tiesiog „Raketos“ vardu.

Po daugiau nei 2 mėnesius trukusio remonto darbų, renovuota ir atnaujinta „Raketa“ čia bus nuleista į vandenį. Vidaus vandens kelių direkcijos žiemos uoste ji porą savaičių dar bus tikrinama, baiginėjami paskutiniai darbai, o birželio pradžioje bus pradėti reguliarūs maršrutai Kaunas–Nida–Kaunas.

VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos nuotr./Nostalgiją kelianti „Raketa“ vėl plauks Nemunu
VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos nuotr./Nostalgiją kelianti „Raketa“ vėl plauks Nemunu

„Šį istorinį laivą su nostalgija prisimena daugelis lietuvių. Atgaivinti “Raketų„ tipo laivų reisus pastaraisiais metais buvo bandoma jau ne kartą. Tačiau vis kažko pritrūkdavo – tai pinigų, tai politinės valios, tai savivaldybių palaikymo, tai optimistiškesnio verslininkų požiūrio. Šiemet Vidaus vandens kelių direkcijai atgaivinus krovininę laivybą, o keleivinius laivus įsigijus naujiems savininkams, svajonė vėl matyti atgijusį Nemuną, atrodo, pradeda pildytis.

Netrukus į reguliarius reisus išplauks ir mūsų keleivinis laivas “Vilkija„, tad, galima sakyti, Kaunas pamažu atsisuka į savo istorines šaknis ir vėl jaučiame, kad esame paupio miestu“, – sako VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Toks greitaeigis keleivinis kateris – puiki susisiekimo priemonė ne tik ieškantiems įdomesnių keliavimo būdų, norintiems pasigrožėti gamta, bet ir greitesnė bei pigesnė alternatyva autotransportui. Laivu iš Kauno Nidą galima pasiekti žymiai greičiau, nereikia mokėti jokių įvažiavimo ar kelto mokesčių, o kartu gabenamo dviračio ar paspirtuko pilnai užteks vietinėms kelionėms. Be to, taip keliaujant išvengiama ne tik kamščių prie keltų, bet ir jau dabar nemenku išbandymu tampančio rekonstruojamo Kauno aplinkkelio.

Naujieji „Raketos“ savininkai įsigijo tris greitaeigius keleivinius katerius, tačiau šiemet reisus vykdys tik vienas. Tokio tipo laivų greitis siekia apie 60-70 kilometrų per valandą, tad kelionė iki Nidos turėtų užtrukti apie 3,5-4 valandas. Toks greitis pasiekiamas dėl ypatingos konstrukcijos – specialių menčių.

Keleivių Kaune laivas lauks uoste prie „Combo“, o Nidoje – senajame uoste.

Į vandenį nuleidžiamas laivas pagamintas 1963 metais. Rekonstrukcijos metu buvo atnaujintas laivo korpusas, pakeisti svarbūs mazgai. Jame yra 58 sėdimos vietos, taip pat vietos dviračiams. Lietuvoje yra tik keli upeiviai, galintys valdyti tokio tipo laivus.

Okupacijos laikais Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų“. Daugiausia jų plaukdavo maršrutu Kaunas – pajūris. Vasarą keliautojų laukdavo net 3 reisai per dieną.

Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 m. Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, kiti nukeliavo į metalo laužą. Kurį laiką laivybą Nemunu vis dar buvo bandoma atgaivinti, tačiau nuo 2010 metų „Raketos“ tipo laivų Nemune nebeliko.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis