„NY Times“: Kodėl Venecija galų gale išveja kruizinius laivus

Birželio pradžioje, auštant, į Venecijos įlanką įplaukė kruizinis laivas „MSC Orchestra“ su 2 500 keleivių. Jis praplaukė pro Šv. Morkaus baseiną, pro Dožų rūmus, vis dar tylią Šv. Morkaus aikštę ir tęsė savo kelionę Giudecca kanalu, o paskui nuleido inkarą prie pagrindinės Venecijos salos.
Kruizinis laivas Venecijoje
Kruizinis laivas Venecijoje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tai buvo pirmas kartas, kai kruizinis laivas įplaukė į šią įlanką po pandemijos, prasiautusios Italijoje 2020 metų vasario mėnesį.

Venecijoje, kuri labai priklauso nuo turizmo ir kur kruizinės kelionės sudaro apie tris procentus vietinio bendrojo vidaus produkto, daugybė žmonių laivą sutiko džiaugsmingai.

Tačiau kiti anaiptol nedžiūgavo. Tarp pastarųjų buvo du tūkstančiai protestuotojų, pasitikusių „MSC Orchestra“, kai jis po dviejų dienų plaukė atgal. Kai kurie atvyko valtimis Giudecca kanalu, kiti skandavo šūkius nuo krantinės.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Kruizinis laivas Venecijoje
AFP/„Scanpix“ nuotr./Kruizinis laivas Venecijoje

„Tikiuosi, kad kai kuriuos keleivius privertėme susimąstyti, ar tai, ką jie daro, yra teisinga, ir pagalvoti apie jų atostogų poveikį visuomenei ir aplinkai“, – sakė Jane Da Mosto, biologė ir aktyvistė, dalyvavusi proteste.

Dėl pandemijos legendinis Venecijos užsienio turistų antplūdis daugiau nei metus buvo sustojęs. Tai sukėlė daugybę diskusijų apie neigiamą masinio turizmo poveikį įlankai ir pačios Venecijos charakteriui.

Šiose diskusijose kruiziniai laivai tapo perteklinio turizmo simboliu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis