Tokia yra didžioji moralinė kelionių ir turizmo pramonės – turbūt geriausiai įkūnijančios visuotinį vartotojiškumą ir ekstravaganciją – dilema. Ar dabar, kai mūsų ilgiau nei metus trukęs pasninkas jau beveik baigėsi, mes vėl pasirengę puotauti kelionėmis?
Vienos turizmą tiriančios grupės duomenimis, 2019 metais pasaulyje turizmui buvo išleisti apie 9 trilijonai dolerių – beveik dešimtadalis viso pasaulio BVP. Tie metai buvo dešimti iš eilės, kai žmonės keliavo vis daugiau, o turizmo plėtra atrodė niekad nesibaigsianti.
Tokia didžiulė sėkmė buvo pagrindinė šio sektoriaus problema. Jei prieš COVID-19 pandemiją kur nors keliaudavote kiekvieną vasarą, nebuvote vienintelis – visame pasaulyje valdžios atstovai bandė rasti sprendimų perteklinio turizmo keliamoms visuomeninėms ir aplinkosaugos problemoms.
Kiekvieną vasarą iš kruizinių laivų armadų į mylimus pasaulio uostamiesčius pasklisdavo dvokiantys žmonių ir teršalų srautai.
Disneilende prie populiariausių atrakcionų reikėdavo laukti net dvi valandas – bet ir tokia situacija buvo geresnė nei Everesto viršukalnėje, kur prie kai kurių pačių pavojingiausių kalno vietų susidarydavo mirtinos eilės ir viršūnė iš esmės buvo tapusi aukščiausiu pasaulio šiukšlynu.