Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Oro linijos dėl COVID-19 tupdo „Airbus A380“ lėktuvus. Kodėl?

COVID-19 pandemija nejuokais išgąsdino pasaulį. Ir ne be reikalo – tai yra nauja ir labai lengvai plintanti liga, nuo kurios nėra vaistų. Žmonėms reikia kurį laiką pasėdėti namuose ir palaukti, kol ligos plitimo pikas praeis. Bet ar žinojote, kad COVID-19 gali pareikalauti ir kiek neįprastos aukos? Prakeiktas koronavirusas apkarpys ir milžino „Airbus A380“ sparnus.
„Airbus A380“
„Emirates“ lėktuvas „Airbus A380-800“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Airbus A380“ dienos ir taip yra suskaičiuotos. Jau 2021 metais „Airbus“ nutrauks milžino gamybą, o naudojami A380 per porą dešimtmečių iškeliaus į metalo laužą. Tačiau COVID-19 pandemija, sukelta SARS-CoV-2 viruso, A380 gali pasiųsti nelauktų atostogų. Ir kas žino – galbūt kai kurie dangaus milžinai savo paskutinius reisus su keleiviais jau atliko neplanuotai anksti.

COVID-19 pandemija tupdo „Airbus A380“

„Airbus A380“ programa baigiama gerokai anksčiau nei kadaise buvo planuojama, nes toks didelis lėktuvas pasauliui tapo nereikalingas. „Airbus“ tiesiog neapsimoka gaminti šių brangių ir nepakankamai efektyvių lėktuvų, nes jų niekas neperka. Norint, kad A380 skrydis būtų pelningas, būtina užpildyti praktiškai visas vietas jo salone ir parduoti visus brangiausius bilietus. Tai nėra lengva, todėl „Airbus“ jau kitais metais pagamins paskutinį A380.

Tos pačios priežastys nulėmė ir tai, kad dabar, kai dėl COVID-19 pandemijos pasaulis lėtina tempus, A380 lieka oro uostų aikštelėse bei angaruose. „Lufthansa“, „Quantas“, „China Southern“ ir „Korean Airlines“ šį mėnesį paskelbė laikinai stabdančios savų A380 naudojimą. Ir šis sprendimas yra susijęs būtent su COVID-19 pandemija.

„Airbus A380“ yra ilgų nuotolių lėktuvas. Jis yra skirtas sujungti tolimiems miestams ir vienu metu patogiai pergabenti šimtus keleivių. Įprastai apie 470-575 vietas turintis orlaivis dažnai skraido tarp Azijos ir Europos – dviejų labiausiai COVID-19 pandemijos paveiktų regionų. Australų „Quantas“ skraido iš Okeanijos, bet kitas maršruto galas dažniausiai įsitaiso Europoje arba Azijoje. Todėl „Quantas“ sustabdė 10 iš 12 savo A380 darbą. Toliau dirbantys „Quantas“ milžinai skraidys tarp Sidnėjaus ir Los Andželo.

Kodėl ant žemės lieka būtent A380?

10 „Quantas“, visi 14 „Lufthansa“, visi 5 „China Southern“ ir visi 10 „Korean Airlines“ A380 lėktuvai kuriam laikui liks ant žemės. „China Southern“ portalui Simpleflying.com minėjo, kad jų A380 tikriausiai neskraidys iki balandžio pabaigos, o „Lufthansa“ teigia, kad jos dviaukščiai nebus naudojami bent jau iki gegužės pabaigos, tačiau iš tikrųjų tai sunku prognozuoti. Gali būti, kad kai kurie A380 pakils tik vasaros viduryje – viskas priklauso nuo to, kada ir kaip žmonės vėl ims keliauti ir kada COVID-19 pandemija pasieks savo piką. Europoje jo dar nematyti – padėtis prieš imdama gerėti dar tikrai pablogės.

Vienintelė priežastis, kodėl „Airbus A380“ lieka ant žemės, yra pinigai. Šie milžiniški lėktuvai siaučiant pandemijai nėra pakankamai užpildomi, kad apsimokėtų juos kelti į orą. Kurį laiką buvo užpildoma tik 35 % vietų „Lufthansa“ A380 lėktuvuose – gerokai per mažai, kad apsimokėtų šį milžiną kelti į orą.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Airbus A380
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Airbus A380

Tuo tarpu „Korean Airlines“ pastaruoju metu sulaukia net 60 % mažiau keleivių nei kovo pradžioje ir net 76 % mažiau nei vasarį. Pietų Korėja yra viena iš labiausiai COVID-19 pandemijos paveiktų šalių. „Korean Airlines“ nenaudoja jau apie 100 savo lėktuvų, tarp kurių – ir 10 A380.

Kiekviena „Airbus A380“ naudojimo valanda oro linijoms kainuoja 26-30 tūkstančių JAV dolerių. Tai – didžiuliai kaštai, tačiau juos įmanoma atsverti pardavus bilietus. Dabar daugybė žmonių nori pamiršti apie keliones ir tyliai namuose sulaukti pandemijos pabaigos. Taigi, oro linijos vietoje A380 naudoja mažesnius ir taupesnius lėktuvus. Štai viena „Boeing 787-9“ naudojimo valanda kainuoja 11-15 tūkstančių dolerių.

Prie minėtų oro linijų artimu metu gali prisidėti ir „Malaysia Airlines“ bei „Thai Airways“ – šios bendrovės turėjo finansinių problemų dar prieš COVID-19 pandemiją. Nors Azijoje šios ligos protrūkis, atrodo, greitai bus suvaldytas, Europoje piko dar laukiama, todėl oro linijoms tiesiog nėra kur skraidyti savo didžiausiais lėktuvais. Teks palaukti bent porą mėnesių.

„Airbus A380“ skrenda į pagalbą!

Kovo 4 dieną „Etihad“ A380 įvykdė ypatingą misiją – iš COVID-19 pandemijos epicentro Uhano Kinijoje pargabeno 215 užsienio šalių piliečių. Daugiausia tai – studentai ir jų šeimų nariai iš Sirijos, Irako, Mauritanijos, Sudano, Brazilijos, Egipto ir Jordanijos. Jungtiniai Arabų Emyratai pasisiūlė įvykdyti šią misiją.

Misiją įvykdęs „Etihad“ oro linijų „Airbus A380“ nebuvo tam specialiai paruoštas – jame neatsirado papildomos lovos, plastikiniai užtiesalai ar kitos priemonės, nes tai nebuvo medicininė evakuacija. Šiame lėktuve telpa 496 keleiviai, 417 sėdynių yra ekonominėje klasėje – tikriausiai čia iš Uhano evakuojami žmonės ir įsitaisė. Didelis lėktuvas užtikrino galimybę sėdėti toli vieniems nuo kitų, tačiau tikriausiai niekam nebuvo leista net pasižvalgyti po ypatingai prabangų pirmos klasės saloną.

„Scanpix“ nuotr./„Emirates Airlines“ lėktuvas „Airbus A380-800“
„Scanpix“ nuotr./„Emirates Airlines“ lėktuvas „Airbus A380-800“

Skrydis truko tik 8,5 val. Visi žmonės prieš skrydį buvo patikrinti, o atvykusių į Abu Dabį jų laukė sveikatos apsaugos specialistai.

„Emirates“ bėdos

„Emirates“ yra daugiausiai „Airbus A380“ lėktuvų turinčios oro linijos. 115 „Airbus A380“ sudaro beveik pusę visų „Emirates“ orlaivių. Tai nepalieka daug vietos prisitaikymui prie sumažėjusios bilietų paklausos – dėl nepakankamai pripildytų A380 „Emirates“ neišvengiamai patiria nuostolių.

Dar kovo pradžioje „Emirates“ ėmė prašyti darbuotojų imti neapmokamas atostogas. Taip nutiko dėl atšauktų skrydžių, daugiausia nukreiptų į Aziją. Ir neatšauktuose maršrutuose keleivių yra nedaug, todėl oro linijos patirs žymių nuostolių, kuriuos bandoma bent šiek tiek amortizuoti namo išsiunčiant dalį darbo jėgos.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Airbus A380“
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Airbus A380“

Įdomu ir tai, kad „Emirates“ užsakyti A380 lėktuvai vis dar yra gaminami. Ir dabar Jungtinių Arabų Emyratų oro linijos, kaip skelbia „Bloomberg“ prašys „Airbus“ atidėti paskutinių aštuonių A380 pristatymą. Vėlgi, taip yra todėl, kad COVID-19 pandemija apribojo žmonių norą keliauti. Jis greičiausiai iš karto neatsistatys net ir nuslūgus epidemijos bangai bei su ja susijusiai panikai. Taigi, „Emirates“ oro linijos nenori, kad jų A380 stovėtų be darbo, todėl prašys pavėlinti paskutinių orlaivių pristatymą.

Šiuo metu „Airbus“ turi 9 A380 užsakymus – 8 lėktuvai atiteks „Emirates“, vienas – „All Nippon Airways“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?