Oro linijos nori supaprastinti keliones: tai padėtų išvengti besikartojančių vėlavimų

Aviacijos pramonės atstovai teigia, kad sukūrus „bendrą Europos dangų“ būtų galima sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį ir sutrumpinti vėlavimo laiką. Tačiau kas tai yra ir kiek veiksmingas bei ekologiškas jis iš tikrųjų būtų?
Skrydis
Skrydis / 123RF.com nuotr.

Prieš kelias dienas vykusiame aukščiausiojo lygio susitikime „Ryanair“, „Easyjet“, „Lufthansa“ ir „British Airways“ savininkė IAG paragino ES įgyvendinti oro erdvės reformą, rašoma „Euronews“.

Bendro Europos dangaus (BED) teisės aktai supaprastintų suskaidytą žemyno oro erdvę į keletą blokų.

Sumažinus pandemijos laikų apribojimus, kelionės žemyne vėl suaktyvėjo, todėl šis klausimas tapo „aktualesnis nei bet kada“, pažymima bendrame oro transporto bendrovių pareiškime.

123RF.com nuotr./Lėktuvas
123RF.com nuotr./Lėktuvas

Kas yra Bendro Europos dangaus iniciatyva?

Europos oro erdvė, kurioje per dieną įvyksta apie 30 tūkst. skrydžių, yra viena judriausių pasaulyje. Keleivių saugumui užtikrinti reikia tūkstančių oro eismo kontrolierių, kurie stebi skrydžius, kad būtų išvengta spūsčių.

Tačiau dabartinė sistema nėra tokia veiksminga, kokia galėtų būti. Danguje galioja valstybių sienos, todėl lėktuvai skraido per 27 skirtingų oro eismo kontrolės jurisdikcijų kratinį.

Fragmentuota oro erdvė reiškia, kad lėktuvai ne visada skrenda efektyviausiais maršrutais. EK apskaičiavo, jog vidutiniškai lėktuvai skrenda 49 km toliau, nei būtinai reikia. Dideli oro erdvės plotai yra rezervuoti nacionalinėms karinėms reikmėms, bet dažnai lieka tušti.

Pagal BED oro erdvė būtų pertvarkyta į devynis „funkcinius blokus“. Europos skrydžius koordinuojanti oro eismo valdymo institucija „Eurokontrolė“ tai vadina „vientisa visos Europos oro eismo valdymo sistema“.

Ar ši iniciatyva galėtų sumažinti vėlavimus?

Tai galėtų sumažinti vėlavimą, nes sumažėtų skrydžių vadovų bendravimo sunkumų. Be to, tai reikštų, kad streikai, kaip, pavyzdžiui, Italijos oro eismo kontrolės streikas praėjusiais metais, galėtų sukelti mažiau trikdžių, nes galėtų įsikišti viso bloko oro eismo kontrolieriai.

Vis dėlto tai nėra vien tik gėris – sumažinus streikuojančių darbuotojų galią, oro eismo kontrolieriams gali būti sunkiau protestuoti prieš darbo užmokesčio mažinimą.

Ar tai būtų naudinga planetai?

Europos Komisijos ir pačios aviacijos pramonės atstovų teigimu, BED galėtų sumažinti aviacijos išmetamo CO2 kiekį iki 10 proc., t.y. 50 mln. tonų. Taip yra todėl, kad būtų sumažintas nereikalingų perteklinių skrydžių skaičius.

Tačiau poveikis nebūtų vienareikšmis. Aviakompanijos nori supaprastinti Europos oro erdvę kaip priemonę „augimui skatinti“. Daugiau skrydžių reiškia daugiau išmetamo anglies dioksido kiekio.

Savo pareiškime, kuriame raginama įgyvendinti BED, oro linijų grupė taip pat paragino didinti investicijas į tvarųjį aviacinį kurą (SAF). Visgi per „degalų gyvavimo ciklą“ išmetamųjų teršalų kiekį sumažins maždaug 80 proc., nes jie gaminami iš atliekų, kuriose anglis jau buvo išmesta, arba iš augalų, kurie augdami sugeria anglies dioksidą.

Juos sudeginus, vis tiek išmetama teršalų. Kampanijos dalyviai anksčiau vadino SAF „išėjimo iš kalėjimo be kalėjimo taktika“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis