Ketvirtadienį Vilniaus oro uoste pristatytas atnaujintas turizmo informacijos centras (TIC). Jis bus ne tik erdvesnis nei anksčiau buvęs, bet ir darbuotojai jame turistus priims ilgiau. Anot „Go Vilnius“ direktorės Ingos Romanovskienės, tai bus vienas iš nedaugelio TIC Europoje, dirbantis net iki 1 val. nakties. Darbuotojai galės dar ilgiau atsakinėti ir į kasdienius, ir pačius keisčiausius keliautojų klausimus.
Sulaukia ir ne į tą lėktuvą įsėdusiųjų
„Man asmeniškai keisčiausias paklausimas buvo, kai priėjo lietuviai oro uoste ir pasakė – „Laba diena, reikia išvežti lavoną. Kaip tą padaryti?“, – 15min pasakojo Turizmo informacijos centro vadovė Joana Mikulska. Pasirodė, kad mirusiojo kūną reikia išgabenti ne iš paties oro uosto, o tiesiog iš Lietuvos.
„Buvo kuriozinių situacijų, kai žmonės pirko bilietą į Rygą, bet kažkodėl atskrido į Vilnių, įlipo ne į tą lėktuvą. Arba kažkokiais būdais vieni keliavo į Veneciją ir atskrido į Vilnių. Mūsų kolegos tada bando padėti“, – apie įdomesnes situacijas, su kuriomis tenka susidurti TIC darbuotojams, pasakojo J.Mikulska.
Visgi pagrindinė oro uoste veikiančio informacijos centro paskirtis – žmogui kuo greičiau suteikti kuo tikslesnę informaciją. „Įlekia žmogus, ir jam reikia žinoti, kaip kuo greičiau nusigauti iki tikslo – viešbučio, „Litexpo“, susitikimo vietos, kito miesto. Padedam jam, kaip pasirinkti geriausią maršrutą“, – pasakojo J.Mikulska.
Tiesa, bilietų į viešąjį transportą TIC nepardavinėja, kaip ir, pavyzdžiui, mobiliojo telefono kortelių. Tačiau tą atvykusieji gali padaryti už keliolikos metrų esančioje „Narvesen“ parduotuvėje, o viešojo transporto bilietų klausimą išspręsti įsigyjant „Vilnius Pass“ – kortelę, su kuria galima naudotis viešuoju transportu, nemokamai eiti į muziejus ir pan. Anot J.Mikulskos, pats populiariausias yra 72 valandų „Vilniaus pasas“.
„Dar labai populiarūs klausimai dėl apgyvendinimo. Kartais ir tenka padėti jiems jį surasti. Būna tokių, kurie nusileidžia oro uoste, užeina ir sako – „Radau pigų bilietą, atvažiavau, ką čia man daryti?“, – pasakojo J.Mikulska. Tokiems keliautojams yra nemažai „Go Vilnius“ paruoštų atskirų maršrutų – pradedant gatvės meno kūriniais ir baigiant žydišku paveldu sostinėje.
Meno koridorius
Dar viena šio pavasario naujiena oro uoste – iš ne Šengeno zonos šalių atvykusius keleivius pasitinkanti Vilniaus kultūros projektus pristatanti instaliacija. Koridoriuje atsirado dvi sienelės, ant kurių – koliažas su sostinės renginių ir meno kūrinių vaizdais. Pradedant klasikiniais menais, tokiais kaip baletas ar opera, ir baigiant šiuolaikine kūryba – „street art“ piešiniais ar kino festivaliais. Vaizdus čia papildo ir garsai – žengiant instaliacija girdima muzika.
Anot I.Romanovskienės, buvo seniai galvojama, kaip atvykstantiems Vilniaus svečiams oro uoste sukurti pirmą ryškų įvaizdį. „Ne kartą vaikščiojom ir svarstėm, kaip eina keleivis, į ką kreipia dėmesį“, – 15min pasakojo „Go Vilnius“ vadovė. Pasirinkus vietą, atsirado ir minčių instaliacijai. Buvo norima pristatyti Vilnių kaip kultūrinį miestą, ir tą daryti originaliau.
„Įrėminti plakatą būtų standartinis sprendimas, bet norėjosi kažko kitokio. Taip buvo sugalvotas šis „meno koridorius“, – aiškino I.Romanovskienė.
Ar žmones sudomina tokia instaliacija? „Pastebėjom, kad jeigu juo nueina pirmieji iš lėktuvo išlipę žmonės, iš paskos seka ir kiti“, – sakė „Go Vilnius“ direktorė. Spalvingas koridorius dažnai privilioja ir vaikus, o tada iš paskos į instaliaciją žengia ir jų tėvai.
Statistikos departamento duomenimis, 2018 m. Vilniuje apsistojo 12 proc. daugiau turistų, lyginant su 2017-aisiais, o turistų nakvynių skaičius padidėjo 11 procentų.
Vilnius šiemet taip pat atsidūrė prestižinių tarptautinių rinkodaros apdovanojimų „Routes Europe Marketing Awards“ geriausių skrydžių krypčių nominantų sąraše. Už efektyvios Lietuvos sostinės rinkodaros veiksmus įvertinta Vilniaus miesto turizmo ir verslo agentūra „Go Vilnius“, nominuota drauge su Vienos, Sevilijos, Tamperės ir Kroatijos turizmo organizacijomis.