Vyriausybės pranešime sakoma, kad ji „skiria prioritetą triukšmo taršai“, bet pripažino, kad naujasis sprendimas „siunčia keblią žinią aviacijos sektoriui“.
Planuojama, kad lėktuvų eismo apribojimai įsigalios nuo 2023 metų lapkričio. Tai turėtų lemti „mažesnę triukšmo taršą ir mažesnius CO2 bei azoto išmetalus“, sakoma vyriausybės laiške parlamentui.
Visgi vyriausybė pridūrė, kad siekis sumažinti taršą azoto junginiais „nėra šio sprendimo priežastis“.
„Daug lieka neaišku“, – nurodė Schipholio oro uosto valdytojai ir pridūrė, kad aptarnaujamų reisų „tinklo kokybei sukeliama reikšminga rizika“.
Tankiai apgyventų Schipholio oro uosto apylinių gyventojai dažnai skųsdavosi dėl lėktuvų triukšmo ir reikšdavo nuogąstavimus dėl numanomo aviacijos poveikio jų sveikatai, gamtai ir klimatui.
Nyderlandų infrastruktūros ministras Markas Harbersas pripažino, kad naujasis sprendimas siunčia „keblią žinią aviacijos sektoriui“, dar neatsigavusiam nuo koronaviruso pandemijos poveikio.
Schipholio oro uostas anksčiau šį mėnesį paskelbė šią vasarą ribosiantis keleivių skaičių ir atšauksiantis dalį skrydžių, kad būtų išvengta per didelių spūsčių. Pastarosiomis savaitėmis oro uoste dėl darbuotojų stygiaus susidarydavo ilgos eilės.
Vyriausybė teigė, kad „esant šiam skrydžių skaičiui Schipholis gali palaikyti savo tarptautinių krypčių tinklą“, bet šį pareiškimą aviacijos bendrovės kritikavo.
Šiais metais paskelbtoje Europos tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) ataskaitoje Amsterdamo Schipholio oro uostas įvardijamas kaip pirmaujantis Europos oro uostas pagal tiesioginių skrydžių pasiekiamumą.
„Vyriausybės sprendimas reikšmingai apriboti oro uosto pajėgumus padarys Nyderlandus mažesnius“, – sakoma „ACI Europe“ vykdomojo direktoriaus Olivier Jankoveco pranešime.
Tuo metu Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) vykdomasis direktorius Willie Walshas pareiškė, kad sprendimas apriboti skrydžių skaičių yra „sukrečiantis smūgis“.