Nemažai keliautojų yra patyrę šį nesklandumą – įsitaisote savo vietoje ir suprantate, kad registruotame lagamine liko ausinės ar kitas asmeninis daiktas, kuriuo dabar norėtumėte pasinaudoti. Aišku, tai yra tik jūsų problema ir niekas jūsų net neužjaus. O kas jei iš krovinių skyriaus ims rūkti dūmai? Tuomet patekti į po salono grindimis esantį krovinių skyrių tikrai reikia greitai.
Tiesa, patys mažiausi lėktuvai, tokie kaip ATR-72, krovinius laiko tame pačiame lygyje, kur sėdi keleiviai – po vieną skyrių lagaminams yra lėktuvo priekyje ir gale. Į juos iš tiesų įmanoma patekti iš lėktuvo salono ir tai netgi buvo padaryta ne kartą.
O štai šiek tiek didesni lėktuvai, tokie kaip „Boeing 737“ ir „Airbus A320“ lengvo priėjimo prie krovinių skyriaus paprasčiausiai neturi. Krovinių skyrius šiuose siauro fiuzeliažo lėktuvuose yra gana nedidelis, jis nesunkiai užpildomas. Todėl lėktuvų gamintojai lengvo priėjimo tiesiog neįrengia arba jo nėra visiškai. „Boeing 737“ technikai pasakoja, kad lėktuvo priekyje po kilimu yra liukas, tačiau norint pro jį patekti į krovinių skyrių tiesiog reikėtų labai daug laiko ir įrankių.
Dar didesni plataus fiuzeliažo lėktuvai turi priėjimą prie krovinių skyriaus, tačiau ir jis neleidžia pasiekti bagažo. Lėktuvo priekyje yra tam skirtas liukas, tačiau jis leidžia prieiti tik prie priekinėje dalyje esančių avionikos prietaisų ir netoliese esančio bagažo. Kodėl jis neleidžia pereiti viso skyriaus? Todėl, kad bagažas dideliuose lėktuvuose yra gabenamas štai tokiuose konteineriuose:
Šių konteinerių forma yra sukurta taip, kad šie kiek įmanoma geriau išnaudotų krovinių skyriaus erdvę. Jie pagreitina bagažo įkrovimą ir iškrovimą, todėl oro uostai dirba efektyviau. Tačiau jie yra visiškai uždari ir užima didžiąją dalį erdvės žemutiniuose lėktuvo lygiuose, todėl pro jos praeiti yra praktiškai neįmanoma.
Kita vertus, liukai ten tikrai yra. Juos turi tokie lėktuvai kaip „Boeing 777“, „Boeing 747“, „Boeing 787“, „Airbus A380“ ir kiti plataus fiuzeliažo laineriai.
Taigi, prieiti prie bagažo skrydžio metu yra arba neįmanoma, arba labai sunku, priklausomai nuo lėktuvo tipo. Tačiau nemanykite, kad tai yra labai pavojinga. Greičiau jau priešingai – ten tiesiog nėra ko lįsti. Visi paminėti lėktuvai turi ugnies slopinimo sistemas, o saugumui užtikrinti kuriami protokolai, kurių įprastai griežtai laikomasi.