„Tikime, kad šiemet laureatams įteiktos vėtrungės turės simbolinę reikšmę – juk gero vėjo jiems linki ne tik turizmo profesionalai, bet ir paprasti keliautojai, turėję galimybę dalyvauti balsavime. Tapusieji turizmo sėkmingiausiaisiais paliko didžiausią įspūdį turistams praėjusiais metais ir, neabejojame, po apdovanojimų įkvėps ne vieną leistis į kelionę po Lietuvą ir atrasti išskirtines vietas. Kaip minėjo JT Pasaulio turizmo organizacijos generalinis sekretorius, turizmas yra vilties sektorius – ne tik dėl vis didėjančio indėlio į ekonomiką, bet ir dėl to, kad vienija skirtingus regionus, kultūras, žmones, daro juos geresniais, tolerantiškesniais, ragina geriau pažinti vienam į kitą ir gerbti“, – laureatus sveikina Valstybinio turizmo departamento vadovė Jurgita Kazlauskienė.
Pasak jos, idėja sujungti du svarbiausius metų turizmo įvykius – tarptautinę turizmo parodą ir sėkmingiausių turizmo projektų apdovanojimus – kilo iš sėkmingos užsienio šalių praktikos. Šiemet buvo pakeistos ir jau 13 kartą vykstančių tradicinių Turizmo sėkmingiausiųjų taisyklės – nacionalinės turizmo asociacijos ir turizmo profesionalai atrinko 30 nominantų, o jau pačių 10 sėkmingiausių rinkimai buvo atiduoti į visuomenės rankas. Visi galėjo mėnesį dalyvauti balsavime internetu ir pareikšti nuomonę – tokių buvo net 11 tūkst.
Į balsavimą internetu nebuvo įtraukta viena – specialioji – nominacija už inovatyvumą. Ją turizmo profesionalai skyrė Valstybės pažinimo centrui, kurio iniciatorė yra Prezidentė Dalia Grybauskaitė. Praėjusiais metais kovo mėnesį pradėjęs veikti šis centras yra ne tik inovatyviausias muziejus šalyje, bet ir tapo vienu labiausiai lankomu objektu.
Sėkmingiausiu 2016 m. turizmo produktu paskelbtas Plungės išmanusis parkas.
Kai lankant kitus turistinius objektus dažnai prašoma išjungti mobiliuosius telefonus, Plungės išmaniajame parke – atvirkščiai. Mobilusis telefonas čia gali tapti puikiu vedliu po parką ir intriguojančių istorijų šaltiniu. Žemaitijos Versaliu vadinamo vieno gražiausių Lietuvos dvarų kompleksų parkas yra paverstas „išmaniąja“ zona: mobiliems įrenginiams pritaikyta virtuali edukacinė-pažintinė programa. Pasirinkus vieną iš trijų – Kultūros objektų, Augalų ar Gyvūnų – maršrutą, galima interaktyviai susipažinti su istorine ir gamtine prasme itin turtingu parku, jo augmenija, gyvūnija bei istorija, įdomiausiais parko objektais.
Turizmo ambasadore 2016 išrinkta kulinarė, žurnalistė, knygų autorė Beata Nicholson.
Žurnalistė, kulinarinio blogo ir knygų autorė, didelė Lietuvos patriotė, nuolat ir visur garsinanti Lietuvos vardą ir kviečianti atrasti mūsų šalį ir jos gastronomiją. Ypač daug apie Lietuvos gastronomiją pasaulis sužinojo iš Beatos knygos „Taste Lithuania“. Savo kiekvieną ketvirtį leidžiamame žurnale Beata nuolat dalinasi informacija apie įvairiausias Lietuvos vietas ir taip lietuvius ragina keliauti. Savo didele meile Lietuvai ji nuolat įkvepia kitus.
Sėkmingiausio 2016 m. kelionių organizatoriaus vėtrungę pelnė „Baltic Travel Group“. Viena iš lyderiaujančių tarptautinių kelionių organizatorių Baltijos šalyse, savo veiklą pradėjusi 2000 m., „Baltic Travel Group“ siūlo platų turizmo paslaugų spektrą – lėktuvo bilietus, apgyvendinimą, maitinimą, transportą, daugiakalbius gidus, komandos formavimo bei skatinamąsias pramogas. „Baltic Travel Group“ yra tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) įgaliotasis agentas.
Sėkmingiausias 2016 m. sveikatos turizmo paslaugų teikėjas – viešbutis „Palanga“ Palangoje. Prabangus 5* „Palanga Hotel“ viešbutis, įsikūręs gracingų pušų apsuptyje ramioje Birutės alėjoje Palangoje, jungia du skirtingus savo koncepcija viešbučius: „Palanga SPA Luxury“ ir „Palanga SPA Design“. Beje, tai – vienintelis pasaulyje viešbutis, kurio grindys yra pasvirusios 7 laipsnių kampu.
Triuškinančiu balsų skirtumu Sėkmingiausio 2016 m. žiniasklaidos projekto, skatinančio turizmą, titulą laimėjo LRT dokumentinių filmų ciklas „Mano miestas“.
Manote, kad gerai pažįstate savo miestą? Dokumentinių filmų ciklo „Mano miestas“ kūrėjai neabejoja, kad jus nustebins. Kiekvienas miestas ir miestelis turi savo istoriją, savo ženklus, kurie skiria jį iš kitų. Tačiau ne tik atvykėliai, bet neretai ir vietos žmonės daug ko apie savo kraštą nežino. Lietuva keičiasi, kuriasi nauji verslai, statomi išmanūs pastatai, sodinami parkai, atkuriami istoriniai paminklai, o įdomūs dalykai dedasi ne tik sostinėje. Dokumentinių filmų ciklą „Mano miestas“ žiūrėdami žmonės nustemba – ar tai tikrai Lietuva? Savo miestų istorijas pasakoja iš čia kilę žinomi žmonės. Filmų ciklą kuria viešoji įstaiga „Pilietinė medija“, taip pat kurianti projektą „Nacionalinė ekspedicija“.
Balsavusieji už Sėkmingiausią 2016 m. turizmo iniciatyvą nusprendė, kad šio apdovanojimo verta Virtuvės mitų griovėjų komandos knyga „99 Places of Taste in the Baltics“.
Šiais metais išleista Virtuvės mitų griovėjų komandos knyga suvienija tris Baltijos valstybes – Lietuvą, Latviją, Estiją – ir visiems paskelbia, kad egzistuoja ne tik visame pasaulyje gerai žinomos virtuvės. Leidinyje „Virtuvės mitų griovėjų“ komanda surinko po 33 skaniausias vietas iš kiekvienos šalies. Į VMG sąrašą pateko įvairūs Lietuvos restoranai, kavinės, barai, kurie reprezentuoja tos šalies gastronominį pasaulį.
Sėkmingiausias 2016 m. apgyvendinimo paslaugų teikėju tapo „Comfort Hotel LT“ Vilniuje. Tai – modernus muzikinės tematikos viešbutis. Miesto stiliaus kambariai, 5 liukso klasės kambariai įrengti bitlų, „Rolling Stones“, Madonos, Frenko Sinatros ir Lui Armstrongo garbei. „Comfort Hotel LT“ didžiuojasi savo neseniai gautais apdovanojimais: geriausias „Comfort“ viešbutis 2014, svetingiausias 2014 metų Vilniaus viešbutis, išrinktas „Trip Advisor“ keliauninkų, ir pats palankiausias pasiūlymas, renkant iš keturių geriausių Lietuvos viešbučių pagal „Trip Advisor“ klasifikaciją 2014 ir 2015 metais, o taip pat nominacija „Geriausias „Comfort“ viešbutis pasaulyje“.
Tai – vienintelis Lietuvoje kompleksas, kuriame skamba dinozaurų riaumojimas – šalia dvaro veikia didžiausias Baltijos šalyse realaus dydžio priešistorinių gigantų parkas, neseniai visuomenei pristatytas ir patrauklus „dinozaurų apverstas“ namas. Nuostabus gamtos kampelis su įspūdingais senais ąžuolais bei didžiuliu tvenkiniu. Dvaras įsikūręs tik 7 km nuo Klaipėdos. Radailių dvaras Klaipėdos rajone – Sėkmingiausias 2016 m. kaimo turizmo paslaugų teikėjas.
Sėkmingiausia 2016 m. turizmo traukos vietovė. Į šį bene ryškiausią apdovanojimą pretendavo Kaunas, Pamarys ir Telšiai. Labai nedidele balsų persvara pergalę balsavime pavyko išplėšti Kaunui.
Turizmo proveržis Kaune – stulbinantis. Praėjusių metų pabaigoje Kaunui UNESCO oficialiai suteikė dizaino miesto statusą už kūrybingumą – tuo galima įsitikinti ne tik grožintis tarpukario art deco stiliaus miesto architektūra, bet ir sienų grafičiais. Unikaliai Kauno architektūrai yra suteiktas Europos paveldo ženklas. Kauno tarpukario architektūra gali tapti penktuoju Lietuvos objektu, įtrauktu į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Be to, Kaunas siekia tapti 2022 m. Europos kultūros sostine.
Sėkmingiausias 2016 m. turizmo informacijos centras – Klaipėdoje.
Į šį apdovanojimą pretendavo Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras, Ukmergės turizmo ir verslo informacijos centras bei Kauno marių regioninio parko lankytojų centras. Labai dideliu atotrūkiu nuo kitų konkurentų laimėjo Klaipėda. Klaipėda – jūrinio turizmo sostinė ir Klaipėdos TKIC vaidmuo šioje srityje yra labai svarbus ir reikšmingas – tai įstaiga, kuri tiesiogiai dirba tiek pritraukdama kruizines linijas, tiek aptarnaudama turistus uoste bei mieste.
2016 m. į Klaipėdą atvyko 52 kruiziniai laivai, kurių dėka mūsų šalyje apsilankė 64 285 turistai iš įvairiausių pasaulio šalių. Ir tai yra beveik 7 proc. daugiau nei 2015 m. O jei palyginsime kruizinių turistų skaičių prieš dešimtmetį, tai augimas yra trigubas! Turistų patogumui vasaros metu Klaipėdos TKIC įkuria filialą kruizinių laivų terminale. Turistams pristatomos ne tik Klaipėdos regiono lankomos vietos, bet supažindinama ir su visos Lietuvos turizmo galimybėmis.