Keičiasi ES skaitmeninio COVID pažymėjimo tvarka – jis tuoj kai kuriems nebegalios

ES skiepijimo skaitmeninis COVID pažymėjimas nuo šiol turi pripažinimo laikotarpį – 9 mėnesius po pasiskiepijimo pagal pilną skiepijimo schemą, savo feisbuko paskyroje pranešė Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje.
ES skaitmeninis COVID pažymėjimas
ES skaitmeninis COVID pažymėjimas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Gavus stiprinamąją dozę pažymėjimas bus pratęstas.

ES skaitmeninis pažymėjimas pandemijos metu padeda saugiai keliauti po visą Europos Sąjungą. Iki šiol ES jau išduota 807 mln. pažymėjimų, prie sistemos prisijungė 60 šalių ir teritorijų iš penkių žemynų.

9 mėnesių laikotarpis nustatytas atsižvelgiant į Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro rekomendacijas, pagal kurias ne vėliau kaip po šešių mėnesių nuo pirmojo skiepijimo ciklo pabaigos rekomenduojama naudoti stiprinamąsias dozes.

Pažymėjimas galios dar tris mėnesius po tų šešių mėnesių, siekiant užtikrinti, kad nacionalinės skiepijimo kampanijos galėtų prisitaikyti, o piliečiai galėtų gauti stiprinamąsias dozes.

„Pasiskiepykite stiprinamąja doze ir toliau saugiai keliaukite naudodamiesi ES skaitmeniniu COVID pažymėjimu!“, – paragino atstovybė.

Nuo liepos galiojantis ES skaitmeninis COVID pažymėjimas nėra leidimas patekti į vieną ar kitą šalį, jei ji taiko kelionių apribojimus, tačiau jis leidžia žmogui išvengti įvairių popierių.

Telefone turint programėlę su specialiu kodu, paprastai nereikia papildomo patvirtinimo, kad žmogui tikrai buvo nustatyta COVID-19 ir jis pasveiko, jis pasiskiepijo arba pasidarė testą ir gavo neigiamą rezultatą.

Visgi nepaisant sutarimo, kad nuo COVID-19 pasiskiepijusiems keliautojams nebūtų taikomi iš esmės jokie papildomi ribojimai, pradėjus plisti omikron atmainai nemažai šalių paskelbė, kad ir iš pasiskiepijusių atvykstančių asmenų reikalaus neigiamo COVID testo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis