„The New York Times“ paskelbė, Federalinės aviacijos administracijos (FAA) prašymu pradėtas vidinis „Boeing“ auditas buvo baigtas. Jo metu atrasta, kad dvi svarbios laidų pynės, kurios padeda kontroliuoti „737 Max“ uodegą, gali būti pernelyg arti viena kitos, tad potencialiai dėl to gali kilti trumpasis jungimas ar net avarija, jeigu lakūnai skubiai negalėtų ištaisyti tokios problemos.
„Boeing“ vis dar analizuoja, ar toks trumpasis jungimas išties galėtų įvykti. Jeigu bus patvirtinta, kad taip gali įvykti ore, reikės šiuos laidus atskirti. Tai pakankamai paprasta procedūra, tačiau tą reikės padaryti maždaug aštuoniuose šimtuose lėktuvų, o kiekvienam jų skirti maždaug po dvi valandas.
Vidinis auditas „Boeing“ pradėtas tam, kad būtų nustatyta, ar bendrovė teisingai įvertino svarbiausių lėktuvo sistemų pavojus. Dėl dviejų lėktuvų avarijų iš dalies kaltinama nauja programinė įranga, kuri klaidingai įvertino lėktuvo padėtį ir automatiškai leido orlaivio priekį žemyn.
„Boeing“ šią problemą skelbia sutvarkę, tačiau dar nėra gautas institucijų patvirtinimas. Manoma, kad lėktuvai vėl galėtų skraidyti pavasarį. Kelios JAV oro linijos reisus „737 Max“ suplanavusios balandžio mėnesį.
Dviejų avarijų tyrimas parodė, kad pilotai į kilusias problemas nesureagavo taip greitai ir efektyviai, kaip „Boeing“ ar FAA tikėjosi, kad būtų padaryta. Pasirodžius naujoms potencialioms problemoms, neatmetama galimybė, kad kilus trumpajam jungimui būtų paveiktas orlaivio stabilizatorius, ir lėktuvas galėtų smigti žemyn.
„Boeing“ gruodį pranešė ketinanti sausio mėnesį laikinai sustabdyti orlaivių „Boeing 737 MAX“ gamybą. Kodėl tik dabar, paaiškinimą skaitykite čia.
Tikimasi, kad „737 Max“ bus parengtas sertifikavimo skrydžiui dar sausio pabaigoje. Tokio skrydžio metu „Boeing“ turėtų pademonstruoti, kad orlaivis atitinka visus saugumo reikalavimus, tai būtų paskutinis egzaminas ir vienas paskutinių žingsnių prieš draudimo skraidyti atšaukimą.