Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) prognozuoja, kad oro linijos visame pasaulyje dėl koronaviruso gali netekti nuo 63 iki 113 mlrd. JAV dolerių pajamų.
Pačios blogiausios žinios – Kinijos aviacijai, kur naujasis koronavirusas pradėjo plisti praėjusių metų pabaigoje. Skrydžių portalo „Flightradar24“ duomenimis, 50-yje užimčiausių Kinijos oro uostų srautas sumažėjo net 80 proc.
Kinijos oro erdvė paprastai būdavo viena užimčiausių pasaulyje. Tačiau plintant užkratui autoritarinė šalis ėmėsi drakoniškų priemonių – žmonėms uždraudė keliauti, ištisus miestus karantinavo.
„Flightradar24“ pasidalino animacija, kurioje matyti, kaip daug lėktuvų pranyko iš Kinijos dangaus:
Bent šiek tiek geros žinios tai, kad tikriausiai pats sunkiausias metas Kinijos aviacijai jau praėjo. Lėktuvai nuo vasario vidurio grįžta į šalies oro erdvę, nors skrydžių skaičius dar vis 61 proc. mažesnis palyginus su praėjusių metų sausiu.
Kinijos avialinijos drastiškai nurėžė kainas grąžindamos skrydžius – pavyzdžiui, iš Šanchajaus nuskristi į Čengdu gali tekainuoti tik keliolika eurų („Juneyao Airlines“), į Čongčingą – vos 4 Eur („Spring Airlines“). „Kopūstų kainos“, – taip lėktuvų bilietų akcijas apibūdino „Bloomberg“. Plačiau apie bilietų kainas skaitykite čia: Blogos žinios oro linijoms – geros keliautojams? Kai kur bilietai siūlomi už „kopūstų kainas“
Nuo sausio 25 iki vasario 14 d. kasdien vidutiniškai skrido 470 tūkst. žmonių. Tai – 75 proc. nuosmukis palyginus su praėjusiais metais, rašo „The Independent“. Net nuotraukos iš kosmoso rodo, kad po naujojo koronaviruso protrūkio oro tarša virš Kinijos Uhano miesto reikšmingai sumažėjo.