Pėsčiųjų žygiai padeda sumažinti darbuotojų sergamumą

Gerokai efektyviau dirbantys ir mažiau sergantys darbuotojai bei geriau girdintys kitus komandos narius – tokius pokyčius po periodiškai rengiamų pėsčiųjų žygių gamtoje pastebi verslininkai. Pasak jų, investicija į darbuotojų išvykas atsiperka su kaupu.
Žygio akimirka
Žygio akimirka / Organizatorių nuotr.

Tinka ir darbuotojams, ir įmonei

„Jau ne pirmus metus pastebime, kad mūsų darbuotojų sergamumas nedidėja, o po pėsčiųjų žygių biuruose juntamas energijos ir geros nuotaikos antplūdis. Be to, išvykose į gamtą kolegos vieni kitus geriau pažįsta, tarp jų užsimezga tvirtesnis emocinis ryšys, todėl matome, kad ir darbas komandose vyksta efektyviau“, – pasakojo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Personalo departamento vadovė Baltijos šalims Rasa Rakštelienė.

Bendrovės statistika rodo, kad daugiau nei pusė darbuotojų nebuvo dėl ligos praleidę nė vienos dienos per metus. „Judėjimo įtaka matoma pasklidus virusui, nes dabar suserga kur kas mažesnė dalis kolektyvo narių“, – sakė draudimo bendrovės atstovė.

Organizatorių nuotr./Rasa Rakštelienė
Organizatorių nuotr./Rasa Rakštelienė

Pasak R.Rakštelienės, išvykos į gamtą turi įtakos ir padidėjusiam darbuotojų iniciatyvumui. „Į žygius darbuotojus kartu su jų šeimos nariais kviečiame pailsėti, susipažinti ir gerai praleisti laiką, tačiau ne kartą esame pastebėję, kad išvykų metu arba po jų darbuotojams kyla naujų idėjų, kurias galime įgyvendinti. Mūsų patirtis rodo, kad žygių organizavimas – puiki investicija ne tik į darbuotojų, bet ir įmonės gerovę“, – teigė ji.

R.Rakštelienės teigimu, darbuotojų susidomėjimas pėsčiųjų turais kasmet auga: netrukus įvyksiančiame „TrenkTuro“ žygyje Coastline Trek'19 Liepāja with Gjensidige ketina dalyvauti rekordinis kiekis darbuotojų, o du dideli bendrovės padaliniai šįmet išvykoje nusprendė daryti ir savo komandos formavimo (angl. „teambuilding“) renginį.

„Kolegos iš Lietuvos, Latvijos bei Estijos susitiks Liepojoje ir drauge žygiuos pajūriu bei surengs kitų komandos formavimo veiklų. Viena didelio susidomėjimo pėsčiųjų žygiais priežasčių yra ir ta, kad įmonės darbuotojų vertybės sutampa su įmonės – teikiame pirmenybę bendravimui, sveikai gyvensenai ir judėjimui gamtoje, o darbuotojams tai patinka“, – pridūrė personalo valdymo profesionalė.

„Gjensidige“ trečius metus iš eilės organizuoja darbuotojų ėjimo iššūkį. „Esame ėjimo entuziastai, todėl parsisiuntę specialią programėlę kolegos žygiuoja kartu, varžosi tarpusavyje, laimi prizus. Pusmetį trunkantį ėjimo iššūkį rengiame trečius metus iš eilės, pernai jis įtraukė 76 kolegas, kurie drauge nukulniavo beveik 42 tūkst. kilometrų“, – kalbėjo R.Rakštelienė.

Sustiprina emocinį ryšį

Žmogaus studijų centro partnerio, psichologo, psichoterapeuto Justino Buroko teigimu, ryšys tarp dalyvavimo žygiuose ir mažesnio žmonių sergamumo ar produktyvumo nestebina.

Organizatorių nuotr./Justinas Burokas
Organizatorių nuotr./Justinas Burokas

„Tyrimais įrodyta, kad žmogui yra būtinas fizinis krūvis. Jam nesant silpnėja imunitetas, atsiranda įvairaus pobūdžio skausmai. Pėsčiųjų žygiai – viena geriausių fizinių veiklų, nes kūnas nėra apkraunamas per dideliu krūviu, o be to – pats žmogus jį gali reguliuoti. Tai labai svarbu siekiant išvengti traumų. Žygiavimas rekomenduojamas tiems, kas turi su nugara susijusių problemų, pavyzdžiui, išvaržas, ir kitaip sportuoti negali. Žygiavimo metu yra stiprinami nugaros raumenys“, – pasakojo J.Burokas.

Jo teigimu, dar vienas svarbus aspektas – tai buvimas gryname ore ir bendravimas. „Šiais laikais esame prikaustyti prie išmaniųjų renginių ir nuolat bombarduojami didžiuliu informacijos kiekiu, todėl žygis yra vienas efektyviausių būdų nuo jo atsiriboti“, – sakė Žmogaus studijų centro partneris.

Pasak J.Buroko, žygiai stiprina ir bendruomeniškumo jausmą, ypač kai kartu atliekamos bendros užduotys. „Nesvarbu, ar tai bus persikėlimas per upelį nuverstu rąstu, ar bendros vakarienės gaminimas.

Gamtoje tarp žmonių užsimezga tvirtesnis emocinis ryšys, jie pradeda labiau pasitikėti kolektyvo nariais, o darbe tai padeda suprasti vienas kitą, efektyviau spręsti kylančius iššūkius, ginčus ir kurti dialogą“, – teigė specialistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis