Nors tai nėra oficiali JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) vykdoma politika, jos atstovas spaudai „Thrillist“ sakė, kad veido plaukuotumas gali turėti įtakos saugumui.
„Neturime jokio reglamento, pavyzdžiui, švaraus skutimosi reglamento, tačiau daugelis oro linijų taiko politiką, pagal kurią reikalaujama, kad pilotai neturėtų barzdų arba turėtų minimalias barzdas, kad gerai priglustų deguonies kaukės, jei jų prireiktų, – paaiškino FAA atstovas.
– Reikalaujame, kad veiktų deguonies kaukės, o oro linijų bendrovės gali žengti dar toliau ir reikalauti, kad pilotai būtų švariai nusiskutę arba turėtų kuo mažiau barzdos plaukų.“
Oro linijų bendrovės „Delta Airlines“ pilotams draudžiama turėti plaukuoti veidą, nes „deguonies kaukė turi būti gerai prigludusi“, – jie sakė „Thrillist“, o oro linijų bendrovė „American Airlines“ laikosi panašios politikos.
„Mes neleidžiame pilotams, turintiems veido plaukus, būti aktyvioje tarnyboje, – leidiniui sakė atstovas spaudai.
– Iš tikrųjų tai susiję su saugumu. Sauga yra vienas didžiausių ir svarbiausių dalykų mūsų pramonėje.“
„Thrillist“ teigimu, susirūpinimas dėl saugos, susijusios su veido plaukais ore, kilo dar 1987 m. paskelbtame FAA aplinkraštyje. Jame buvo atliktas tyrimas „Barzdų įtaka deguonies kaukės efektyvumui“, kuriame padaryta išvada, kad barzdoti įgulos nariai negalėtų greitai užsidėti deguonies kaukės ir ji nebūtų „efektyviai užsandarinta“ avarijos atveju.
Pasak „IFL Science“, kitame 1987 m. atliktame tyrime nustatyta, kad iš barzdotų žmonių deguonies kaukių nutekėdavo nuo 16 proc. iki 67 proc. deguonies, o tai reiškia, kad nutekėjimas buvo toks, kad deguonies srautas į plaučius būtų nepakankamas.
Keleiviams, žinoma, leidžiama turėti veido plaukus, tačiau jų greičiausiai nebus prašoma atlikti daug energijos reikalaujančių veiksmų, kurie didina kvėpavimo dažnį, kaip įgulos narių.